| Sendt: 15 Juni 2005 kl. 09:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Medlyd, som jo har importen af Rega, har nu osse import af Decca pick-upperne, så de kan fås igen herhjemme. Jeg har kun prøvet en ældre Maroon med sfærisk nål, og de er vistnok blevet forfinet og monteringssystemet meget bedre end den gamle plastik-dims, man satte på selve pick-uppen. Men kors i hytten, hvor er der drøn på sådan en fyr! Dynamik og kraftfuldhed sammen med et kæmpe lydbillede. Og så er det altså ikke en mc-type. Der er masser af output. Jeg mener bestemt at dit budget skulle dække sådan en, men hvor højt du kan komme i modellerne for 6500 ved jeg altså ikke. Det springende punkt er nok sporingsegenskaberne, og de største versioner har kroppe fræset ud af en blok alu, med skarpe nåleslibninger. Det er nok ikke nogen dum idé, for sporingsegenskaberne med en skarp nål er naturligvis bedre, og en mere solid krop lyder normalt også bedre, men så er de vist over dit budget. Jeg er ikke klar over, om man kan låne eller købe med returret eller om man bare må forsøge sig og så sælge med tab, hvis det ikke passer en, men der er altså noget helt særligt ved Decca.
__________________ venlig hilsen Klogesen.
|