| Sendt: 26 Juni 2005 kl. 19:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
LouB skrev:
|
Hej
jeg vil gerne begynde at rode lidt med pladespillere og se om det virkelig holder
så jeg skal have en "begynder" pladespillere, måske skal jeg bare låne en, men mit spørgsmål er, om den klan tilluttes min forstærker mixcal fidelity a1 fra 1985 og mere vigtigt hvordan???
|
|
|
Bare rolig. Vinyl holder.
Umiddelbart, som jeg ser det på www.musicalfidelity.com er din forstærker udstyret med en indbygget riaa til både MM og MC pick-up. Dette vil du kunne få bekræftet i din manual, hvis du har den (den er nemlig ikke umiddelbart til at downloade på MFs hjemmeside).
Så kig bag på forstærkeren efter en indgang der hedder phono. Der vil formentlig også være en omskifter fra MM til MC.
Hvis du finder denne, kan det simpelthen ikke være nemmere. Da alt du så gør er at plugge signalkablet fra pladespilleren ind i denne indgang og vælge MM eller MC, alt efter hvilken type af pick-up du nu har. Og så er du kørende.
Har du IKKE en phonoindgang er der råd alligevel. Så skal du ganske enkelt bare anskaffe dig en seperat riia forstærker (kan fås til både MM og MC eller til kun en af delene). Du kobler herefter pladespilleren til riaaen med et signalkabel og riaaen til en af indgangene på din forstærker med et signalkabel. Og så er den i orden.
Håber det er forståeligt. Ellers tøv ikke med at spørge igen __________________ Med venlig hilsen,
Brian7500
|