| Forfatter |
|
Jogl Forum Bruger

Bruger siden: 23 November 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 74
|
| Sendt: 30 Juni 2005 kl. 13:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Jeg ville lige høre om ikke der var nogen der kunne finde mig en stor stereo forstærker...
Jeg har længe kigget efter en alm forstærker med meget effekt...
Har lige pt en Harman Kardon 3480 på 2x120 watt
Men jeg ville gerne op på min. 200 watt per kanal... Så, kan i evt hjælpe med at finde en forstærker der er på de nævnte watt.
Problemet er så også lige at finde en der designmæssigt matcher mit behov 
Har kigget meget på Denon avr-3805 eller onkyos nye serier men det er jo begge surround forstærkere...
Såååå hjælp!!!!!! 
Mvh Jesper
|
| Til top |
|
| |
MichaelWB Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 2993
|
| Sendt: 30 Juni 2005 kl. 13:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Skal det være en integreret eller bare en effektforstærker?
Hvis den skal være integreret kunne en Musical Fidelity A5 være en mulighed.
Hvis det er en ren effekt er der jo masser af muligheder.
Hvad er dit designmæssige behov? __________________ Parasound-Micromega-Royd-SVS-Panasonic-PS3
Se hvad der gemmer sig i Pejsestuen
|
| Til top |
|
| |
schrez Forum Bruger

Bruger siden: 08 Februar 2004 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 374
|
| Sendt: 30 Juni 2005 kl. 14:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
pkt 1 Watt er ikke alt! Bilka har nogle gange minianlæg med høje watt angivelser til 2995,- ekesmpelvis har naim forstærker til 9000,- 2*50 watt. forskellen på anlægets måde at styre ht'erne på er som nat og dag. derfor watt er ikke alt
pkt 2 Styrken i en reciever som jeg mener 3480 er er ikke altid den samme som den tilsvarende forstærker. Sammenlign evt 3480s watt angivelse i 8, 4 og 2 ohm med rene stereoforstærkere på 120 watt. i den rene stereo vil watt tallet oftest fordobles ved 4 og igen ved 2 ohm. dette vidner om en styrke (som dog ikke er en uomtvistelig sandhed). derfor prøv evt en ren stereoforstærker.
pkt 3 hvad må den koste og hvilke designkrav har du?
pkt 4 havd skal forstærkeren spille sammen med og hvad skal den gerne formidle?
|
| Til top |
|
| |
Mumrik Forum Bruger

Bruger siden: 27 December 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 161
|
| Sendt: 30 Juni 2005 kl. 14:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Jogl Forum Bruger

|
| Sendt: 30 Juni 2005 kl. 15:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej...
Det skal være en intergreret forstærker helst... Ellers løber budgettet løbsk
Designet skal helst hælde lidt til Harman Kardons "blå" led lys eller denon´s nye avr serie med det grønne... Det må gerne se lidt frækt ud...
Der er jo også en dame der skal godkende det... Hvis det stod til mig kunne jeg fylde den ene væg med højtalere efffekt forstærkere og andet godt grej 
Mit budget ligger på omkring de 6000-7000 kr. Må gerne svinge lidt over eller under...
Jeg køre pt med et par hjemmebyggede højtalere som lugter lidt af ungmand, høj lyd og ok design.
Fane ST-5022
Fane Crescendo 8M (8" mellemtone)
Ligger ca. på 300 watt.
Håber det var nok oplysninger!!!
Mvh
|
| Til top |
|
| |
Jogl Forum Bruger

|
| Sendt: 30 Juni 2005 kl. 15:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej igen
Det skal da lige siges at jeg regner med at opgradere mine hjemmebyg med et sæt Jamo D590 på et tidspunkt...
Mvh
|
| Til top |
|
| |
Jogl Forum Bruger

|
| Sendt: 01 Juli 2005 kl. 11:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nå men æææh tak for hjælpen???????
Er der ingen der har et bedre forslag end Musical Fidelity A5 til 18000 kr.?
Den er super fed, men lige en tand for dyr må jeg sige... 
Andre forslag?
Mvh
|
| Til top |
|
| |
Scherer Forum Bruger

Bruger siden: 20 September 2004 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 686
|
| Sendt: 01 Juli 2005 kl. 12:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er der ikke Pre-out på din HK? Så kunne du jo evt. købe en effektforstærker og koble på MVH Morten __________________ MVH Morten
Mit stereo
|
| Til top |
|
| |
MichaelWB Forum Bruger

|
| Sendt: 01 Juli 2005 kl. 12:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Problemet er at dit budget ikke helt stemmer overens med dine ønsker. For det første tror jeg udvalget af 200+ w integrede forstærkere er ret begrænset og når de så ikke må koste mere, bliver det svært. Vincent SV 233 skulle være på 2x200w men koster 10K __________________ Parasound-Micromega-Royd-SVS-Panasonic-PS3
|
| Til top |
|
| |
Rasmus S Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 682
|
| Sendt: 01 Juli 2005 kl. 12:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg kan ikk forstå hvorfor du skal bruge 200W til de Jame 590? De kan da præstere alt hvad de er bygget til med et par gode 100W i bagen eller mindre.
|
| Til top |
|
| |
-Chiller- Forum Bruger

Bruger siden: 16 August 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 252
|
| Sendt: 01 Juli 2005 kl. 12:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej.
Det kunne jo være du havde lyst til at prøve kræfter med svenske xtz. Indtil videre har de kun produceret nogle få højtalere, hvis pris/ydelses forhold skulle være ekstremt godt.
Nu har de i midlertidigt en forstærker på banen, som kunne minde lidt om noget kinesisk håndværk. Dvs. veldimensioneret strømforsyning og lytter til væsentlig lavere pris.
Nå men her et link: http://www.fyndborsen.se/?sida=produkt.php%3Fmain%21filter%2 1Prodnr%3D10444
www.xtz.se
Jeg ville nok prøve den hvis jeg havde pengene 
Mvh Christian
|
| Til top |
|
| |
MichaelWB Forum Bruger

|
| Sendt: 01 Juli 2005 kl. 12:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
TACT SDAI2175 er en integreret på 2x200w men koster 12K.
Thule Spirit IA252B er på 2x250w og koster 16K
Du kan jo se om nogen af dem kan findes brugt, men du må nok øge budgettet lidt hvis du vil holde fast i dine ønsker om at have så kraftig en integreret forstærker.
Personligt ville jeg gå efter en todelt løsning i stedet, så er der lidt flere muligheder på brugtmarkedet, men hvis "udseende" er så vigtigt er det måske ikke den rette løsning for dig. __________________ Parasound-Micromega-Royd-SVS-Panasonic-PS3
|
| Til top |
|
| |
Kjeldsen Forum Bruger

Bruger siden: 23 Maj 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 9424
|
| Sendt: 01 Juli 2005 kl. 12:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jogl skrev:
|
Hej igen
Det skal da lige siges at jeg regner med at opgradere mine hjemmebyg med et sæt Jamo D590 på et tidspunkt...
Mvh
|
|
|
Den 8" Fane er faktisk en rigtig god mellemtone, også i hifi sammenhæng. Jeg tror du vil savne kraften herfra. Udover 8" må du jo også have noget sub? Fanen går vel ikke dybere end 150 Hz.
Kig evt. på NAD og Cayin i din prisklasse. Det er ganske vidst kun 2x150 watt, men forskellen op til 200 watt er minimal.
|
| Til top |
|
| |
thohan Forum Bruger

Bruger siden: 24 Juni 2003 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 151
|
| Sendt: 01 Juli 2005 kl. 13:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jogl skrev:
|
Hej igen
Mvh
|
|
|
Har selv Jamo D-590 og vil også mener som der tidligere er nævnt at 2 X 100 W
i 8 ohm er nok, hvis det vel og mærket er Kvalitetswatt.
|
| Til top |
|
| |
powda Forum Bruger

Bruger siden: 28 November 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 678
|
| Sendt: 01 Juli 2005 kl. 13:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis du har mod på at købe brugt, så overvej at lede efter en TacT SDAI2175. Fantastisk integreret på de ønskede 2x200 i 8 ohm, selvom watt tallet ikke er altafgørende. Den spiller medlevende, dynamisk og detaljeret, og er en ret imponerende maskine til de 12.000 kr. den koster fra ny.
Er der preout på din H/K, så kunne du overveje at smide en effekt på, som også tidligere nævnt. Der skulle du sagtens kunne få en stærk fætter til omkring 4.000kr. __________________ AnanaZz
|
| Til top |
|
| |
Rasmus S Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 682
|
| Sendt: 01 Juli 2005 kl. 13:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
En brugt Densen B-300 på pre-out så mener jeg du har et system der hænger sammen ydelsesmæssigt. Så kunne du bruge resten af pengene på en fornuftig CD afspiller, kabler eller helt tredje.
Jeg tror du hæfter dig i de watt angivelser der er på højttalerne og det er helt forkert at gå ud efter det. Du kan bare se mine Beethoven de bliver trukket helt ud af 100W, så kan dine ihvertfald også .
|
| Til top |
|
| |
Pagh Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 209
|
| Sendt: 01 Juli 2005 kl. 13:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Daws
Har selv Jamo D590, og vil også mene at 100w er rigeligt, ihvertfald hvis det er de rigtige watt.
Havde fornyligt en lille kamp mod min kammi og hans Harman Kardon Signature 1.3 Effektforstærker, som skulle være på 3x100w. Den var oppe imod effektdelen i min 20år gamle Luxman L-510 som skulle være på 2 x 100w i Kl. AB.
Vi brugte noget Meredian som CD og forforstærker, hvor man kunne indstille noget med lydstyrke o.s.v. En effektforstærker må jo være bygget ret linæer op mht. lydstyrke, hvis dette er tilfældet, så er min Luxman en del kraftigere end den H/K. H/K går normalt for at være korrekt opgivet, og have rigeligt med power. Jeg blev ihvertfald overrasket over min Luxman, både mht. lydstyrke, men også lydkvaliteten.
Men ihvertfald, både H/K`en og Luxman`en havde rigeligt med power til at drive mine D590`ere. __________________ Med Venlig Hilsen
Michael
|
| Til top |
|
| |
daniels Forum Bruger

Bruger siden: 26 Marts 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 3704
|
| Sendt: 01 Juli 2005 kl. 13:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Jesper Andersen Forum Bruger

Bruger siden: 17 Maj 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 957
|
| Sendt: 01 Juli 2005 kl. 14:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Harman Kardon signature 1.5, m. 200 solide watt, brugtpris ca. 4.000
Yamaha MX1, 250 watt (?), brugtpris ca. 4-5.000
Denon poa 2800, 220 watt, brugtpris ca. 3.000
og så er der alle NAD varianterne...............
Hvis det skal være nyt, så er et par ICE baserede eff. trin måske løsningen; ca. 500Watt, nypris ml. 9-10.000
God fornøjelse...........................
mvh
Jesper/Oldhifinut
|
| Til top |
|
| |
Jogl Forum Bruger

|
| Sendt: 01 Juli 2005 kl. 17:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej igen
sh*t... Så kom der svar!
Mange tak!
Der er til en god aftens læsning her...
Skal lige sætte mig ned og kigge på alle de muligheder der nu kom...
Lige en ting... Hvis jeg nu sætter en effekt blok på min harmon kardon forsvinder effekten så ikke i den? Eller bliver effekt forstærkerens ydelse lagt oven i de 2x120 watt som den allerede har?
Er lidt usikker 
Mht. til de Jamo højtalere... Så er jeg heller ikke sikker på det blev dem men jeg ville gerne være sikker på at der var watt nok fremover så ikke jeg skulle blive ved med at skifte forstærker ud. Derfor! 
De der XTZ ting ser rigtig gode ud... Tror næsten jeg vil prøve dem engang. Deres højtalere er faktisk heller ikke helt grimme. Måske det var en mulighed.
Men som skrevet... Jeg kigger på det.
Mange tak for alle svarene!!!!
Mvh
|
| Til top |
|
| |