| Forfatter |
|
hitachi Forum Bruger

Bruger siden: 13 Maj 2005 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 709
|
| Sendt: 08 Juli 2005 kl. 13:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej alle.
Er på jagt efter noget billig effekt til min JBL 4412`er.Har nu fået tilbudt en forforstærker Yamaha C-50 og en effektforstærker Yamaha M-70.
Kan intet finde på nettet om det her sæt.Nogen der kender til sættet eller har nogen bemærkninger? Skal gi` ca. 2300kr for sættet og det skulle være iorden ifølge sælger.
|
| Til top |
|
| |
KimG Forum Bruger

Bruger siden: 04 Juli 2004 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 670
|
| Sendt: 08 Juli 2005 kl. 14:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
C-50 og M-70 kunne da købes i 1983 jvf. HifiÅrbogen. Kostede dengang hhv. kr. 5.495,- og kr. 9.700,-
C-50: 2xpickup-indgang (den ene med MM/MC omskifter), Tuner, Aux, 2xTape Nok så spøjst udstyret med parametrisk tonekontrol
M-70: 2x250W/4Ohm, 2x200W/8Ohm, dc-koblet, klembøsninger (sikkert noget hø, men meget typisk for tiden). Den lille forskel på effekten i hhv. 4 og 8 Ohm antyder, - enten strømbegrænsning i forhold til de 4 Ohm, eller en ikke særlig stiv strømforsyning.
Sådan nogle ældre ting kan jo godt have udtørrede elektrolytkondensatorer, men tag og få lyttet på sagerne inden du eventuelt køber. Det kan jo være, du slet ikke kan lide lyden.
Kender ikke mere til produkterne end dette. __________________ Kim
|
| Til top |
|
| |
hitachi Forum Bruger

|
| Sendt: 18 Juli 2005 kl. 22:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej igen:
Har nu fået flg. tilbud:
En Yamaha MX-1000 og en forforstærker Linn Pretek. Pris 4300kr ialt.Skal sendes fra Nordjylland , så jeg kan ikke prøvelytte.Nogen der har nogen ide om hvordan de vil spille sammen ?
Hilsen Hitachi.
|
| Til top |
|
| |
kim olsen Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 5749
|
| Sendt: 18 Juli 2005 kl. 22:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
det er slet ikke nok... udover nogle ubehagelige impedanssving, så ksla du op på cirka 2x200 af den gode slags.
jeg kører selv pt med Crown Studio Reference II på mine 4412a, men en mindre model, eks powertech kan sagtens gøre det.
http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=16330&T PN=14
hvis det skal være biligt, så få fat i noget hk eller rotel, måske noget fra nad's 370-serie- __________________ Krone siger du? nej den har jeg ikke på hovedet, den står der med skriften "DC300"
|
| Til top |
|
| |
hitachi Forum Bruger

|
| Sendt: 19 Juli 2005 kl. 01:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Kim:
Yamaha MX-1000 leverer 2x260 W rms 8ohm.Det burde være nok. Tror ikke 4412 kan holde til ret meget mere.Eller er der noget jeg har misforstået? Er kun Newbee..Hvor ser du de ubehagelige impedans sving henne ?Har det stor betydning og er 4412 så vanskelige at trække?
Hitachi.
|
| Til top |
|
| |
hitachi Forum Bruger

|
| Sendt: 19 Juli 2005 kl. 01:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Skulle måske lige tilføje at mine 4412 ,er den gamle model med finer og juste-ring til mellem/diskant højttalere.
|
| Til top |
|
| |
kim olsen Forum Bruger

|
| Sendt: 19 Juli 2005 kl. 07:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
min er den "gamle" a model med single wire, den kan trække fuldt "dynamic range" fra en solid 2x600 watt, men uanset hvad, så er 2x60 watt ikke nok til to stk 12" enhed, hvis du vil sikre tilstrækkeligt med kræfter til at trække basenheden, såvel som spille højt. desuden vil du hurtigt kunne løbe ind i kompresionsproblemer, når yamahaen løber tør for strøm.ordentlige højttalere fortjener en ordentlig forstærker, men kan du styre dine lyster hvad angår db og musik der ikke går under 60hz, så kan yamaha'en måske klare det, men så skla du være forberedet på at dine jbl næppe overlever en fest med høj musik.
__________________ Krone siger du? nej den har jeg ikke på hovedet, den står der med skriften "DC300"
|
| Til top |
|
| |
KimG Forum Bruger

Bruger siden: 04 Juli 2004 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 670
|
| Sendt: 19 Juli 2005 kl. 07:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
hr. Olsen; -
Vi er enige i 2x60W vil være "for lidt" i dette tilfælde, men hvor har du det med de 2x60W fra ? - Ovenfor er da kun nævnt watt-angivelser i 200W's klassen ! Bortset fra det, så er det vel ikke wattene, der er det vigtigste. Det er da langt vigtigere, at den påtænkte forstærker er strømstærk nok. __________________ Kim
|
| Til top |
|
| |
Hurtig Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3070
|
| Sendt: 19 Juli 2005 kl. 07:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvad med at prøve en Nakamichi P7'er?? Den kan levere noget strøm!
|
| Til top |
|
| |
torkild Udelukket fra forum

Produktionsteknikker, Dynaudio
Bruger siden: 15 Juli 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1309
|
| Sendt: 19 Juli 2005 kl. 11:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
En Yamaha mx-1000 lever 260Watt i 8 ohm af den gode slags, og den er ikke bange for 2 ohm. Så iflg. Kim Olsen er jo mere end du behøver.
Det er lang tid siden jeg har hørt en mx1000 spille, men jeg er vildt glad for min yamaha mx1.
Altså, jeg ville ikke være bange for at bruge en mx1000 på de højtaler.
__________________ Med denne udtalelse repræsentere jeg kun mig selv, og ikke Dynaudio.
|
| Til top |
|
| |
hitachi Forum Bruger

|
| Sendt: 19 Juli 2005 kl. 11:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nakamichi pa-7 er lækker forstærker, men sjældent udbudt til salg og rasende kostbar selv som meget brugt.Har også en økonomi at tænke på.
Lydmæssigt hvordan er Linn Pretek? Tænker jo en del over hvordan de sådan lydmæssigt kommer til at lyde tilsammen Yamaha / Linn.Til de 4412 kunne jeg godt bruge en lidt mørk lyd fra forstærkeren.Kim Olsen skriver noget om ubehagelige impedansudsving på JBL 4412.Nogen der har nogen kurver eller test/ erfaring for at 4412 er svære at danse med ?
|
| Til top |
|
| |
kim olsen Forum Bruger

|
| Sendt: 19 Juli 2005 kl. 18:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
http://www.jblpro.com/pub/obsolete/4412.pdf
jeg fik de 2x60 fra en side med fejl, der skulle stå 260 watt per kanal.
jeg har kun emperiske erfaringer med 4412. har desværre ikke lige måle udstyret i orden. men kan der leveres watt og ampere i de lovede mængder er det jo fint nok.
dok mener jeg stadigt at det vil være bedst med noget crown, det er trods alt det den blev udviklet sammen med, jeg har selv rigtigt gode erfaringer med at bruge en dc300a sammen med.
hurtigs forslag med en p7 er ikke dårligt, men som før nævnt er det også den slags vi skla op i for at udnytte dem fuldt ud.
en mørk forstærker er ikke nødvendigvis et must, det rette valg af kabler eller måske en eq kan nemt løse problemet. __________________ Krone siger du? nej den har jeg ikke på hovedet, den står der med skriften "DC300"
|
| Til top |
|
| |
hitachi Forum Bruger

|
| Sendt: 19 Juli 2005 kl. 19:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Kim:
Den der Crown er det ikke en PA forstærker?
Skal jeg måske kigge efter noget PA udstyr , for så kommer der da blus på JBL`erne...
|
| Til top |
|
| |
kim olsen Forum Bruger

|
| Sendt: 19 Juli 2005 kl. 19:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
crown laver både til pa, diskoteker, studier og radio stationer, ligesom jbl laver lidt af det hele...
desværre er priserne her i dk lidt hampre, men nogle gange er man heldig på brugtmarkedet.
__________________ Krone siger du? nej den har jeg ikke på hovedet, den står der med skriften "DC300"
|
| Til top |
|
| |
hitachi Forum Bruger

|
| Sendt: 19 Juli 2005 kl. 19:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvad er en fair pris på en Crown effektforstærker og en forforstærker ? Sådan ca?
|
| Til top |
|
| |
kim olsen Forum Bruger

|
| Sendt: 19 Juli 2005 kl. 19:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Crown laver ikke forforstærkere, medmindre du medregner Lexicon der er en del af harman koncernen...
prisen afhænger helt af model og aller... nogle dur kun til subs, eller er lavet til at køre med en eq, så det er ikke bare at købe det første der står crown på __________________ Krone siger du? nej den har jeg ikke på hovedet, den står der med skriften "DC300"
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 19 Juli 2005 kl. 20:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvad så med den lille Nakamichi, P5'eren...??? Den spiller faktisk bedre end storebroderen, dog med lidt færre kræfter. Dog rigeligt til dine JBL'ere.
Har jævnligt set dem omkring 2500-3000,-.
Du kunne også kaste dig over noget klasse-D. En ZAPPulse kan uden den mindste svedperle på panden trække dine JBL'ere. Jeg har lyttet en del til min ZAP den sidste uges tid, og den spiller faktisk imponerende godt... synes jeg!!
|
| Til top |
|
| |
kim olsen Forum Bruger

|
| Sendt: 19 Juli 2005 kl. 21:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
hurtig, hvilke alm klasse d løsninger eller zappulse kan fåes i det prisleje?
eller tænker du på rent brugt køb? __________________ Krone siger du? nej den har jeg ikke på hovedet, den står der med skriften "DC300"
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 19 Juli 2005 kl. 21:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Loddekolben Udelukket fra forum

Udelukket pga. dobbeltprofiler (Groove)
Bruger siden: 19 Juli 2005 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 30
|
| Sendt: 19 Juli 2005 kl. 22:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hurtig skrev:
|
Hvad så med den lille Nakamichi, P5'eren...??? Den spiller faktisk bedre end storebroderen, dog med lidt færre kræfter. Dog rigeligt til dine JBL'ere.
Har jævnligt set dem omkring 2500-3000,-.
Du kunne også kaste dig over noget klasse-D. En ZAPPulse kan uden den mindste svedperle på panden trække dine JBL'ere. Jeg har lyttet en del til min ZAP den sidste uges tid, og den spiller faktisk imponerende godt... synes jeg!!
|
|
|
lycer spændende, jeg har fået tilbudt nogle ICE moduler, kender du dem? Er de mon et dårligere valg end ZAP?
|
| Til top |
|
| |