Tilbage til HIFI4ALL.DK 15. juni 2026 | 00:52   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Analog lyd
 HIFI4ALL Forum : Analog lyd
Emne Emne: Hvor kan jeg købe en Effektforstærker? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
S!moN
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 November 2004
Status: Offline
Sendt: 10 Juli 2005 kl. 14:51 | IP-adresse registreret  

Hey alle sammen!

jeg står og skal til at købe en effektforstærker den skal ikke være ret storkun 2x100W og det også kun godt nok når man er på SU!

jeg reger med at den skal ligge på 1000kr men gerne mindre.... nogen som har nogle gode forslag til hvilken forhandler jeg skal tage? har kigge på nogle hjemme sider hvor de sælger HIFI men uden held!! så jeg tænkte at i måtte da kende nogle gode sider hvor de kunne have sådan noget.... eller skal jeg prøve i er skal jeg køre ned i en butik i byen som merlin, 2tal, fona ovs....?

I må meget gerne sende et link til en hjemme side hvis i har en

Effektforstærker 2x100w Model er lige meget så genre et billig mærke!

Mvh Simon

Til top Vis S!moN's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af S!moN

dumbo
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 April 2003
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 10 Juli 2005 kl. 14:59 | IP-adresse registreret  

Jeg tror du må på brugt-markedet....

Du får ikke meget 2 x 100 watts effekt-forstærker for 1000 kr.! Det kan godt lade sig gøre brugt, men tvivler på du kan finde noget nyt og ordentligt til den pris.....

Så prøv den blå avis, eller brugt-markedet herinde....

Til top Vis dumbo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af dumbo Besøg dumbo's Websted

S!moN
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 10 Juli 2005 kl. 15:04 | IP-adresse registreret  

Okey... jamen jeg fandt lige en men er det her ikke noget bæ->

http://www.elbutik.dk/detaljer.php?a4=146&a5=3&a6=26 63&a7=11

men den koster jo 1200kr!

Mark.S
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 September 2004
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 10 Juli 2005 kl. 15:05 | IP-adresse registreret  

Hvis du bevæger dig ud på brugt-markedet, kan du eks. kigge efter NAD 214. Den har godtnok "kun" 2 x 80 watt i 8 ohm, til gengæld er de der alle sammen. Det skulle være muligt at finde en 214 til 1000 kr. Hvis du vil have mere power kan du kigge efter NAD 216, men tror ikke den kan findes til 1000 kr.

dumbo
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 10 Juli 2005 kl. 15:09 | IP-adresse registreret  

Du får garanteret meget mere "hifi-lyd" i en brugt NAD 214, end med den der fra "el-butikken". Tror ikke du skal forvente super-lyd fra den, men man får jo hvad man betaler for.....

Som Mark S. skriver, så ville jeg osse kigge efter sådan en brugt NAD.....

Til top Vis dumbo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af dumbo Besøg dumbo's Websted

dumbo
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 10 Juli 2005 kl. 15:12 | IP-adresse registreret  

Et lidt dyrere alternativ, er denne her fra Hifi-klubben:

http://www.hifiklubben.com/dk/produkter/stereo/forstaerker/d etail/CAMBRIDGE_P500_effektforstaerker.htm?id=1621

Den koster jo så godt nok 1500 kr, men er garanteret osse meget bedre end den anden! Den yder så godt nok osse "kun" 2 x 65 watt, men mon ikke det er rigeligt alligevel....

Hurtig
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 10 Juli 2005 kl. 16:08 | IP-adresse registreret  

Glem alt om FONA, Merlin og 2tal... de sælger minianlæg, og ikke andet. Helst hvor alle pengene er brugt på blinkende lamper og billig plastic.

Ved ikke hvorfor du har sat grænsen ved 2x100watt.... Faktisk siger antallet af watt INTET om forstærkerens egenskaber. Mange tror det er en kvalitetsbetegnelse, hvilket det på ingen måde er. Andre anser det som dens evne til at spille højt, hvilket det kunne være, hvis ikke det var fordi der er gået inflation i denne måleenhed.

Prøv bare at gå ud i din lokale EL-mutant.... Her er samtlige minianlæg klistret til med klistermærker, der lover hundredevis af watt, fra små plastickasser. Værst er det med PC-højtalere. Jeg har et sæt hvor der står 2x350watt. De strømforsynes af en lille adapter, som kun yder 3.3watt. Med en typisk effektivitet på 60%, er den maksimale effekt således 2x1 watt, og altså 350 gange mindre en fabrikanten lover. Derfor: Glem alt om watt!!! Også selvom flødedrengen i EL-mutantet lover guld og grønne skove. Han ved sikkert mindre end dig selv... han er bare iført skjorte og slips med firmalogo, for at få ham til at se kompetent ud.

Jeg vil give dumbo fuld opbakning omkring Cambridge P500. Det er en super forstærker, til kun 1500,-. Faktisk spiller jeg pt selv på en midlertidig, indtil jegbliver færdig med et større selvbyggerprojekt.

Den yder "kun" 2x65 watt, men har imponerende godt tag i højtalerne. Måske fordi den rent faktisk kan levere de 65 watt den lover pr kanal. Der skal nemlig meget færre watt til en mange tror, for at spille ganske højt. Men grundet producenternes falske løfter, har mange den opfattelse at der mindst skal 2x1000watt til for bare at kunne spille højt inde i en Fiat Uno.

Hvis du vil høre denne forstærker i aktion, er du velkommen til at kigge forbi. Og hvis 1500,- for dyrt, så kunne det tænkes at jeg snart skulle af med min (mit projekt er næsten færdigt... håber jeg).... skriver en privat besked...

Til top Vis Hurtig's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Hurtig

S!moN
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 10 Juli 2005 kl. 17:46 | IP-adresse registreret  

okey jeg har lige kigget på Nogle NAD og det er sku ikke så dyre igen brugt omkrig 2000 kr og det er lige til at overleve! :P det er fordi jeg har en  sub fra MAch som ikke er aktiv og vil fyre lidt op for den for min forstærker kan slet ikke trække den!!! og efter hvad jeg har hørt skal den have en effektforstærker på 2x100W! Den kan ses på dette link!

http://www.mach.dk/product/product.asp?product=CW110F

ved ikke om jeg vil sælge den også bare købe en aktiv men den er jo rimelig vild og er aldrig brugt... men ved ikke om jeg kan få noget for den rigtig koster jo 4000 kr for ny men hvad ville i gøre?

Mvh simon

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes