Tilbage til HIFI4ALL.DK 10. juni 2026 | 18:01   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Analog lyd
 HIFI4ALL Forum : Analog lyd
Emne Emne: Støj (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Nicolai18
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 September 2004
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Sendt: 27 Juli 2005 kl. 23:10 | IP-adresse registreret  

Jeg har en effektforstærker og en surroundforstærker som bruges til preamp for effekten til fronterne.

der er en meget lav støj fra bassen som kun kan høres hvis man stikker over helt hen foran bassen og musikken ikke spiller. det underlige at at hvis jeg sætte volumen på 0 på preamp'en så er der ingen støj, hvis jeg så sætter den på minimum(-80) så er støjen der. hvis jeg så sætter forstærkeren på max(+20) så er støjen der stadigvæk men den er ikke højere end den er på -80. hvis jeg slukker preamå'en så er støjen også væk.

nogen som har nogen ideer til hvad denne støj kan skyldes. er det signalkabel, strømkabel, eller effekttrinnet nogen foreslag??

Nicolai

Gumle
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 April 2005
Lokalitet: Fyn
Sendt: 27 Juli 2005 kl. 23:33 | IP-adresse registreret  

Den støj du hører er givetvis en form for egenstøj fra forstærkeren/forstærkerne, og det er meget normalt. Hvis ikke det generer, når du hører musik eller ser film, så betyder det ikke noget.

Jeg er ikke helt sikker på, jeg forstod din beskrivelse, men hvis du slukker for surroundforstærkeren, og støjen stadig er der, så bidrager din effektforstærker ihvertfald med noget af støjen, men hvis støjen forsvinder når du slukker surroundforstærkeren, så er det ikke effektforstærkerens skyld.

M.V.H.
Søren
Til top Vis Gumle's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Gumle

Nicolai18
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 27 Juli 2005 kl. 23:37 | IP-adresse registreret  

Gumle skrev:
Den støj du hører er givetvis en form for egenstøj fra forstærkeren/forstærkerne, og det er meget normalt. Hvis ikke det generer, når du hører musik eller ser film, så betyder det ikke noget.

Jeg er ikke helt sikker på, jeg forstod din beskrivelse, men hvis du slukker for surroundforstærkeren, og støjen stadig er der, så bidrager din effektforstærker ihvertfald med noget af støjen, men hvis støjen forsvinder når du slukker surroundforstærkeren, så er det ikke effektforstærkerens skyld.

M.V.H.
Søren

ok det tænkte jeg nok, og nej man hører det ikke når musikken spiller man kan ikke engang hører det uden musikken spiller medmindre man stiller sig med øret helt ned til bassen. og ja støjen forsvinder når jeg slukker surroundforstærkeren, men kan det evt ikke være signalkablet mellem preamp og effekt?

Nicolai

Gumle
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 April 2005
Lokalitet: Fyn
Sendt: 28 Juli 2005 kl. 00:08 | IP-adresse registreret  

Nicolai18 skrev:

men kan det evt ikke være signalkablet mellem preamp og effekt?

Måske?! Den letteste måde at checke det på, er vel at prøve at skifte kablet mellem surroundforstærker og effektforstærker - du kan jo evt. prøve med kablet fra CD afspilleren -> surroundforstærkeren (hvis du da bruger en alm. analogforbindelse på dette sted).

M.V.H.
Søren
Til top Vis Gumle's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Gumle

Nicolai18
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 28 Juli 2005 kl. 00:16 | IP-adresse registreret  

Gumle skrev:
Nicolai18 skrev:

men kan det evt ikke være signalkablet mellem preamp og effekt?

Måske?! Den letteste måde at checke det på, er vel at prøve at skifte kablet mellem surroundforstærker og effektforstærker - du kan jo evt. prøve med kablet fra CD afspilleren -> surroundforstærkeren (hvis du da bruger en alm. analogforbindelse på dette sted).

M.V.H.
Søren

let og let bliver det aldirg når det er stablet på et rack og det ikke er sådan lige at komme til, men det er vejen frem det har du helt ret i, det må jeg gøre imorgen, men jeg kan jo nok ikke fjerne støjen, det er jo nok en støj som man aldrig kan være helt foruden. men vi må se.

Nicolai

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes