| Sendt: 02 August 2005 kl. 16:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tja, LP12'en lever endnu. Jeg stiftede bekendtskab med den hos KT Radio engang igennem et Nakamichi forstærkersæt og et par Trapez X. Jeg kan ikke huske arm/pu. De spillede den svenske Opus 3 plade 'depth of image' første track på side et 'tiden bara går'. Jeg var solgt og svor på stedet, at når jeg en dag fik job ville jeg ha' sådan et set-up.
Jeg startede med Trapez'erne, og først derefter kom LP12en. Og endelig en dag - på vej hjem fra job - røg CA5/PA5 sættet i indkøbskurven. Siden da fik LP12'en en ny Ittok arm, trampolin bund og pick-up ifm. service og inden for den seneste tid er det blevet til Target-hylde, bolt-mod, Klyde pick-up og Lingo strømforsyning, så ikke et øje er tørt. Nu kan man nemmere tude til musikken (og kun musikken) og det kræver at det lyder godt med mindre det lige er den sang man husker sin første kæreste på selvfølgelig.
Prøvede noget sjov i går nemlig at checke et par CDer (igennem en ellers OK Sony maskine) imod de samme LPer. CD'en lød forkølet uden nogen varme, rum eller bas for den sags skyld. OK LP12 fronten koster selvfølgelig også noget mere end CDen, men alligevel. Selv fra køkkenet med ryggen til under kartoffelskrældning lød det forfærdeligt. Hurra for vinylen!
|