Tilbage til HIFI4ALL.DK 5. juni 2026 | 22:00   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Analog lyd
 HIFI4ALL Forum : Analog lyd
Emne Emne: Forums for vinylfreaks? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Jeppe Vinding
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 Oktober 2003
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 04 August 2005 kl. 00:25 | IP-adresse registreret  

Halløjsa

Jeg vil høre de ærede og yderst kompetente entusiaster her med hang til grammofonlydens helsebringende klang hvilke udenlandske debatforums for vinylfreaks I jævnligt frekventerer?
Har en Goldmund Studio der har stået ubenyttet hen i en del år efterhånden grundet løbeværket vibrerer i så voldsom en grad at den sarte lille nål hopper og og danser i rillen og selv om det måske kan antyde en meget musikalsk og dansant spillestil er det desværre ikke det resultat der kommer ud af mine ellers dejligt rytmiske Heybrook Sextets

Så nu skal der gøres noget ved min kære Studio, hvis altså der er noget at gøre. Og hvor finder jeg mon nogen der kan lede mig på sporet af en løsning? Der være andre der er løbet ind i samme problematik med dette referenceløbeværk og fået det løst, opfindsomheden er jo stor hos hififolket

Så anyone - debatforums for grammofonentusiaster?

På forhånd tak

RolfeZ
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 December 2004
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 04 August 2005 kl. 09:52 | IP-adresse registreret  

Et par muligheder:

naim-audio.com - de har en masse fora bl.a. 'hifi', men selvfølgelig Naim-orienteret

pinkfishmedia.net - neutralt og virkelig stort

extremephono.com - også et firma, som laver tweaks.

Din Goldmund er jo med direkte drev, så måske er den med gal med servoen eller noget.

Venligst

RolfeZ

Til top Vis RolfeZ's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af RolfeZ

janils
Branchemedlem
Branchemedlem
Pladespilleren.dk

Bruger siden: 02 Januar 2004
Sendt: 04 August 2005 kl. 14:56 | IP-adresse registreret  

Hvis du kan tysk så er der Vinyl Lebt som jeg selv har været med på i nogle år. Se mere her: http://www.vinyl-lebt.de/
Ellers er der en kedelig tendens til at vinyl-fora lukker?

Den Pabst direct drive motor der sidder i din pladespiller har jeg leget med før. Den kørte i flere år i min hjemmebyggede pladespiller og jeg kender også andre der har anvendt den. Umiddelbart kan jeg ikke se hvordan den pludselig skulle begynde at hoppe og danse, med mindre det er lejet som er gået.

Det du beskriver lyder nu mere som en uheldig kombination af arm og pick-up, så du får en voldsom armresonans. Jeg har oplevet at det kan provokere det hele til at smide pick-up'en ud af rillen. Hvad har du monteret og har pick'up'en evt. overvintret på loftet eller andet steds. I så fald kan det tænkes, at den ikke har overlevet!

micjac
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 September 2003
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Sendt: 04 August 2005 kl. 16:15 | IP-adresse registreret  

Jeppe Vinding skrev:

Halløjsa

Jeg vil høre de ærede og yderst kompetente entusiaster her med hang til grammofonlydens helsebringende klang hvilke udenlandske debatforums for vinylfreaks I jævnligt frekventerer?
Har en Goldmund Studio der har stået ubenyttet hen i en del år efterhånden grundet løbeværket vibrerer i så voldsom en grad at den sarte lille nål hopper og og danser i rillen og selv om det måske kan antyde en meget musikalsk og dansant spillestil er det desværre ikke det resultat der kommer ud af mine ellers dejligt rytmiske Heybrook Sextets

Så nu skal der gøres noget ved min kære Studio, hvis altså der er noget at gøre. Og hvor finder jeg mon nogen der kan lede mig på sporet af en løsning? Der være andre der er løbet ind i samme problematik med dette referenceløbeværk og fået det løst, opfindsomheden er jo stor hos hififolket

Så anyone - debatforums for grammofonentusiaster?

På forhånd tak

"GOLDMOND VINTAGE REPAIR SHOP

Believe it or not we still receive plenty of demand to repair and maintain the original Goldmund products, the Goldmund T3 Tone Arm and Studio Tuntable. Considering their age (usually around 15 year old), our regular service people, more aware of the digital Audio intricacies, get lost easily in the customer requests or tonearm idiosyncrasies.

However, we are extremely proud to see that such very early (and to some extent amateurish) products still make the joy and pride of their owner, carrying our flag among the most traditionalist audiophiles without problems. Thanks to the heavy demand, we have decided to establish a special service for these beauties of the past. We called it the Vintage Repair Shop and will let you know as soon as it is available to service your babies."

Det blev skrevet i år 2000. Prøv og ring eller skriv til Goldmund.com

og her fra Salvatores http://www.high-endaudio.com/RC-Tables.html

GOLDMUND Repair Issues- I've been recently informed that Goldmund can no longer provide the direct-drive motors for these turntables if and when they need to be replaced. Any verification of this bad news would be appreciated. Even better would be some information on how to find a (direct) replacement motor.

More Recently- A reader informed me that he knew a couple of people who may be able to help Goldmund owners having mechanical problems with their turntables/tonearms. I'm not posting their identities, but an interested reader can e-mail this site for contact information. (4/04)

However, really early Goldmund models have a potential problem that can not be repaired. This is from the Goldmund website:

"Our early production of the Goldmund Studio and Studietto turntables used a motor made by Pabst in Germany which was discontinued in the early 80s by its manufacturer without service possibilities. We changed the motor for a JVC one which we still have in stock for service. Any turntable using the early motor will be unusable when the motor stop working and we have no way to help, the original manufacturer not providing even spare parts. The Pabst motor is easily recognizable being in one part, with very thin loose wire connecting it to the front panel of the turntable. On the contrary, the JVC motor was made in two separate parts, motor and electronic board, was covered, under the suspended top plate of the turntable by a thin molded plastic black cover and attached to the front panel by a flat cable. We strongly encourage all buyers to not buy the Pabst version since the motor are now 20 years old minimum and cannot be repaired."

mvh
Til top Vis micjac's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af micjac

TubeJ
Lukket konto
Lukket konto

Lukket konto efter brugers ønske!

Bruger siden: 01 Maj 2004
Sendt: 05 August 2005 kl. 18:28 | IP-adresse registreret  

Nu var Goldmund jo en temmelig dyr sag i sin tid, og mange af de fora der er for grammofoner, er jo mest for os "gør det selv" mennesker som både vil have det sjovt, billigt og godt.

Så det er nok ikke så forfærdelig mange der roder med den prisklasse. Men spørg f.eks. også på

Vinylengine

, men det er mest Thorens, Linn og Garrard osv. i den prisklasse. Men derfor kan det jo godt være der er nogle der har styr på den type motorere de bruger i Guldmund, eller kender nogle gode links.

God arbejdslyst
Til top Vis TubeJ's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af TubeJ

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes