| Forfatter |
|
MichaelJDK Forum Bruger

Bruger siden: 18 November 2004 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 674
|
| Sendt: 13 August 2005 kl. 01:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hey! Jes. Går og kigger efter afløseren til min Technics SU-A808, da jeg er rimelig sikker på, at en ny forstærkerdel (og senere en ny CD del) kan åbne mere op for mine HTer (JAMO D-590), og jeg vandrer lidt med tanken om et par monoblokke og en forforstærker, for at have strøm nok til rådighed, få mere dynamik og hvad jeg nu ellers får med 
Men! Der er jo et alternativ! En alt-i-én blok! Stereo! Er det religion? To (mono)blokke på 12kg eller én på 24kg (antaget at jeg har penge til den ) -- men hvad ville være klogest at gå efter? Hvilke fordele/ulemper er der ved de to løsninger?
Håber I retter bod på min tvivl omkring mit autentiske scenario...  __________________ Mvh, Michael Jensen
|
| Til top |
|
| |
rune-nielsen Forum Bruger

Bruger siden: 08 Juli 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 1013
|
| Sendt: 19 August 2005 kl. 11:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg tror det ville være nemmere hvis du kunne komme med nogle konkrete forslag til hvilke mærker/modeller du overvejede.
Generelt set, vil jeg mene at når man snakker "billige" løsninger giver integrerede/stereoeffekt mest for pengene. Er det til gengæld et dyrt anlæg, er der nok ingen vej udenom monoblokke og forforstærker __________________ Audiovector M3 Avantgarde
Densen
Kimber kabler
Mit Hifi
|
| Til top |
|
| |
MichaelJDK Forum Bruger

|
| Sendt: 20 August 2005 kl. 19:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har haft kig på NADs C272 effektblok, og ellers har jeg kigget lidt på Marantz, men ikke noget bestemt, men skal have fat i noget som leverer en lyd som hælder til den mørke side, da mine HTer vel nok hælder lidt til det lyse.
I NAD'ens tilfælde har jeg kigget på NADs C162 som så skulle brødføde C272. Mit budget hedder max 15000 DKr, som skal dække forstærkerdelene (effekt og kontrol). Hvis jeg invisterer i to blokke kan jeg få mere dynamik(!? - så'n rent teoretisk om ikke andet), men ellers kan man jo også tage én C272 og én C162. Jeg skal have fat i noget som kan på den lydmæssige side, kan presse citronen og som kan lade mig spille højt, uden fare for at splitte nogle HTer ad, hvis jeg skulle finde på sådan noget "pjat" 
Det eneste jeg så ikke har nævnt siden toppen af denne post, er, Marantz. Marantz hælder (efter hvad jeg har hørt og det samme gælder NAD: efter hvad jeg har hørt) til den mørke side, og det vil sikkert klæde mine HTer, men jeg ved ikke helt om jeg skal flå fingrene i en stereoeffekt eller 2x mono...
Nogen idéer?
Edit: Jeg er åben for forslag! Men der er ingen grund til at invistere i noget der er suværent overkill for mine HTer, men vil have noget der kan give fuldt udbbytte af mine HTer. Ingen grund til at bedømme mhs. til CDen. Den står for udskiftning, når min tegnebog lige siger at det er ok  __________________ Mvh, Michael Jensen
|
| Til top |
|
| |
Frede1977 Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1916
|
| Sendt: 20 August 2005 kl. 19:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du får ikke mere dynamik ved at vælge en løsning med separat effektforstærkning. Det får du kun ved at vælge bedre komponenter
Fordelen ved den separate løsning er, at man har større valgmulighed mht. spillestil for de enkelte komponenter.
Hvis du vil have mest lydkvalitet for pengene til det budget bør du gå
efter en integreret forstærker. Her betaler du kun for 1 kabinet, 1
strømforsyning, 1 embalage, 1 avance osv.
Foreksempel kunne et alternativ i prisklassen være:
Bladelius Thor (Expert i Varde til 18000,-)
Marantz PM11S1 (har selv købt den let brugt til en pris deromkring)
Billigere, men stadigt markant bedre end NAD:
SAT ampfix (handles typisk til 7500,- på brugtmarkedet)
Der er mange bud. Det var bare et par eksempler fra hukommelsen
__________________ AVi ADM9.1 m. subwoofer/Sony MDR F1/Sony X303ES
Panasonic PX71, PS3, ReadyNAS Duo
|
| Til top |
|
| |
MichaelJDK Forum Bruger

|
| Sendt: 21 August 2005 kl. 18:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis man nu skulle blive i pre/effekt siden af landet - og samtidigt kiggede på Marantz...
Har fundet en SC-7S1 pre og en MA-9S1 effekt blok...
Er det noget der er til at få fat i? Effekten er bl.a. klar til SACD, men hvad koster sådan et svin? Kan ikke finde nogle priser på sunaudio.dk (læs: elendig hjemmeside ) __________________ Mvh, Michael Jensen
|
| Til top |
|
| |
Frede1977 Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1916
|
| Sendt: 21 August 2005 kl. 20:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Antager at Marantz sættet vil være en smule overkill til dine Jamo'er.
Det du har fundet er det ypperste highend til små 200.000,-
Fald du bare ned på jorden igen
15.000,- er ikke et budget hvor monoblokløsningen er særlig fordelagtig
mht. lydkvalitet. Vil du absolut have det alligevel (af grunde som kun
du og guderne kender til) bør du nok gå efter et sæt ASP500 el. 1000
baserede monoblokke (Bertram Beast el. AR's tilsvarende), samt en
forforstærker. Det skulle kunne gøres for 15000,- fra nyt.
__________________ AVi ADM9.1 m. subwoofer/Sony MDR F1/Sony X303ES
Panasonic PX71, PS3, ReadyNAS Duo
|
| Til top |
|
| |
rune-nielsen Forum Bruger

Bruger siden: 08 Juli 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 1013
|
| Sendt: 22 August 2005 kl. 07:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ellers prøv at kigge efter et brugt sæt NAD S100 + S200. Det er forforstærkeren og 2-kanals effekten i NAD's Silverline program. Hvis det skal være billigere er der også NAD S300 som er den integrerede. Den har jeg selv og er rigtig glad for den.
Man skal passe på med at sige noget generelt, men Frede1977s pointe er meget god, syntes jeg. __________________ Audiovector M3 Avantgarde
Densen
Kimber kabler
Mit Hifi
|
| Til top |
|
| |
MichaelJDK Forum Bruger

|
| Sendt: 29 August 2005 kl. 08:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Takker. Vil prøve at tage et kig på NADs Silverline  __________________ Mvh, Michael Jensen
|
| Til top |
|
| |
Novisad Udelukket fra forum

Dobb.profil Sonic
Bruger siden: 22 April 2005 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 2090
|
| Sendt: 29 August 2005 kl. 08:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
ok jreg har monoblokke og er ikke tilfreds men nu er jeg ved at skifte ud til en audi fligth 50 ogden koster faktisk mere end mine to monoblokke det er altså ikke altid rigtigt....
mvh Novisad
|
| Til top |
|
| |