|
Mit nuværende system:
Cd: Denon dvd-a11
Forstærker: Denon AVC-A1SR (den gamle topmodel)
Højtalere: B&W DM 604S3
Højtalerkabler: Tara Labs Helix-8 (bi-wire)
Interconnects: Tara Labs RSC Air 3
Netkabler: Jorma
------------------------------
Første lytteindtryk: (jeg har endnu ikke haft så meget tid - jeg er meget misundelig på dem 37 timers arbejdsuge!)
Jeg har startet med kun at lytte til forstærkeren, så cd-afspilleren står stadigvæk i sin kasse.
Denne forstærker er klart bedre end min Denon (dog med en enkelt anke - se nedenfor). Lydbilledet er strammet gevaldigt op. Alting, herunder specielt bassen og mellemtonen, er blevet meget klarere.
Nogen siger at "der er blevet fjernet et tæppe fra højtalerne", men jeg vil hellere udtrykke det på anden måde; lige som de gamle fjernsyn i 70'erne og 80'erne i trækabinet - hvor billedet til tider blev en anelse uskarpt/sløret, men hvis man bankede på siden af kassen, ja så blev billedet "fokuseret" igen.
"Fokuseret" er det ord jeg vil bruge - og hamrende musikalsk! Imponerende at den "lille" kasse rummer de kræfter (2*175 watt).
Men hvorfor er min denon så ikke allerede blevet smidt for porten? AVI forstærkeren er en anelse mere "skarp" i diskanten end denon'en. Jeg vil ikke bruge udtryk som "skinger" eller "for høj", for dem mener jeg ikke er rammende. Men "skarp" diskant og B&W højtalere er, som de fleste nok ved, ikke noget der går godt hånd i hånd - desværre.
"Problemet" kommer særligt til udtryk ved s-lyde og jeg er simpelthen blevet nødt til at skrue ned under enkelte numre.
Jeg vil i løbet af weekenden (med mindre jeg bliver kaldt på arbejde), sætte cd-afspilleren ind i kæden. Forhåbentligt kan dette evt. løse problemet.
Har andre gjort lignende erfaringer?
|