Tilbage til HIFI4ALL.DK 11. juni 2026 | 13:22   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Analog lyd
 HIFI4ALL Forum : Analog lyd
Emne Emne: AVI Laboratory (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
jdg1
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 Juli 2003
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 16 August 2005 kl. 21:38 | IP-adresse registreret  

Jeg har netop fået AVI sættet til demo (både den integrerede forstærker og cd'en). I den forbindelse kunne det være interessant at høre om andres erfaringer med dette sæt?

Mine egne oplevelser vil jeg gerne fortælle om, når jeg har fået lyttet lidt mere - men indtil da kan jeg røbe, at min Denon AVC-A1SR er slået!

Til top Vis jdg1's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jdg1 Besøg jdg1's Websted

Bjørn B
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 August 2003
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 17 August 2005 kl. 14:12 | IP-adresse registreret  

jdg1 skrev:

Jeg har netop fået AVI sættet til demo (både den integrerede forstærker og cd'en). I den forbindelse kunne det være interessant at høre om andres erfaringer med dette sæt?

Mine egne oplevelser vil jeg gerne fortælle om, når jeg har fået lyttet lidt mere - men indtil da kan jeg røbe, at min Denon AVC-A1SR er slået!

Hej.

Ja det skulle ifølge div. reviews også spille kanon godt, ser bestemt frem til lidt lytte indtryk fra din side af, hvad består resten af kæden af...

Men er det ikke lidt mærkeligt at de er så små de kasser

Til top Vis Bjørn B's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Bjørn B

jdg1
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 August 2005 kl. 19:14 | IP-adresse registreret  

Mit nuværende system:

Cd: Denon dvd-a11

Forstærker: Denon AVC-A1SR (den gamle topmodel)

Højtalere: B&W DM 604S3

Højtalerkabler: Tara Labs Helix-8 (bi-wire)

Interconnects: Tara Labs RSC Air 3

Netkabler: Jorma

------------------------------

Første lytteindtryk: (jeg har endnu ikke haft så meget tid - jeg er meget misundelig på dem 37 timers arbejdsuge!)

Jeg har startet med kun at lytte til forstærkeren, så cd-afspilleren står stadigvæk i sin kasse.

Denne forstærker er klart bedre end min Denon (dog med en enkelt anke - se nedenfor). Lydbilledet er strammet gevaldigt op. Alting, herunder specielt bassen og mellemtonen, er blevet meget klarere. 

Nogen siger at "der er blevet fjernet et tæppe fra højtalerne", men jeg vil hellere udtrykke det på anden måde; lige som de gamle fjernsyn i 70'erne og 80'erne i trækabinet - hvor billedet til tider blev en anelse uskarpt/sløret, men hvis man bankede på siden af kassen, ja så blev billedet "fokuseret" igen.

"Fokuseret" er det ord jeg vil bruge - og hamrende musikalsk! Imponerende at den "lille" kasse rummer de kræfter (2*175 watt).

Men hvorfor er min denon så ikke allerede blevet smidt for porten? AVI forstærkeren er en anelse mere "skarp" i diskanten end denon'en. Jeg vil ikke bruge udtryk som "skinger" eller "for høj", for dem mener jeg ikke er rammende. Men "skarp" diskant og B&W højtalere er, som de fleste nok ved, ikke noget der går godt hånd i hånd - desværre.

"Problemet" kommer særligt til udtryk ved s-lyde og jeg er simpelthen blevet nødt til at skrue ned under enkelte numre.

Jeg vil i løbet af weekenden (med mindre jeg bliver kaldt på arbejde), sætte cd-afspilleren ind i kæden.  Forhåbentligt kan dette evt. løse problemet.

Har andre gjort lignende erfaringer?

Til top Vis jdg1's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jdg1 Besøg jdg1's Websted

Bjørn B
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 August 2003
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 18 August 2005 kl. 01:50 | IP-adresse registreret  

jdg1 skrev:

Mit nuværende system:

Cd: Denon dvd-a11

Forstærker: Denon AVC-A1SR (den gamle topmodel)

Højtalere: B&W DM 604S3

Højtalerkabler: Tara Labs Helix-8 (bi-wire)

Interconnects: Tara Labs RSC Air 3

Netkabler: Jorma

------------------------------

Første lytteindtryk: (jeg har endnu ikke haft så meget tid - jeg er meget misundelig på dem 37 timers arbejdsuge!)

Jeg har startet med kun at lytte til forstærkeren, så cd-afspilleren står stadigvæk i sin kasse.

Denne forstærker er klart bedre end min Denon (dog med en enkelt anke - se nedenfor). Lydbilledet er strammet gevaldigt op. Alting, herunder specielt bassen og mellemtonen, er blevet meget klarere. 

Nogen siger at "der er blevet fjernet et tæppe fra højtalerne", men jeg vil hellere udtrykke det på anden måde; lige som de gamle fjernsyn i 70'erne og 80'erne i trækabinet - hvor billedet til tider blev en anelse uskarpt/sløret, men hvis man bankede på siden af kassen, ja så blev billedet "fokuseret" igen.

"Fokuseret" er det ord jeg vil bruge - og hamrende musikalsk! Imponerende at den "lille" kasse rummer de kræfter (2*175 watt).

Men hvorfor er min denon så ikke allerede blevet smidt for porten? AVI forstærkeren er en anelse mere "skarp" i diskanten end denon'en. Jeg vil ikke bruge udtryk som "skinger" eller "for høj", for dem mener jeg ikke er rammende. Men "skarp" diskant og B&W højtalere er, som de fleste nok ved, ikke noget der går godt hånd i hånd - desværre.

"Problemet" kommer særligt til udtryk ved s-lyde og jeg er simpelthen blevet nødt til at skrue ned under enkelte numre.

Jeg vil i løbet af weekenden (med mindre jeg bliver kaldt på arbejde), sætte cd-afspilleren ind i kæden.  Forhåbentligt kan dette evt. løse problemet.

Har andre gjort lignende erfaringer?

Hej.

Dejligt med noget lytte feedback, tror godt det kan være din Denon der ligger til i det lyse, men igen du kører med TL kabler som jeg syns lyder mørke i det, eller sagt på en anden måde kan lægge en dæmper på for lyst klingene speakers og grej, men nu er B&W med ALU domes også meget slemme til det, ifølge egen erfaring ihvertifælde..

Syns du ikke det var alt for lyst før med rent Denon og B&W??

Til top Vis Bjørn B's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Bjørn B

Mumrik
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 December 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 18 August 2005 kl. 02:56 | IP-adresse registreret  

Det er rigtigt nok svært at sige noget meningsfyldt om skarphed og "sibilance" når du endnu ikke har pakket cd-afspilleren ud. AVIs produkter er jo afstemt ift. hinanden, så jeg tror også at du skal prøve CD-afspilleren før du dømmer...

Så vidt jeg ved har både Denon og B&W ry for at være lidt skarpe i det (dog ikke min erfaring).
Til top Vis Mumrik's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mumrik

røper
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 Juni 2005
Sendt: 18 August 2005 kl. 12:55 | IP-adresse registreret  

Hej jdg1

det var mig du var ude og hente AVI Labs hos, og jeg spillede både med min egen cd spille(rotel 971 med zapfilter og clock) og AVI's egen cd.

Og jeg må sige at man får en noget anderledes homogen lyd med deres egen spille, altså IMHO......

Just my 2 cents ..

Til top Vis røper's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af røper

jdg1
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 18 August 2005 kl. 13:42 | IP-adresse registreret  

Bjørn B skrev:

Hej.

Dejligt med noget lytte feedback, tror godt det kan være din Denon der ligger til i det lyse, men igen du kører med TL kabler som jeg syns lyder mørke i det, eller sagt på en anden måde kan lægge en dæmper på for lyst klingene speakers og grej, men nu er B&W med ALU domes også meget slemme til det, ifølge egen erfaring ihvertifælde..

Syns du ikke det var alt for lyst før med rent Denon og B&W??

Du mener at det er A11'eren (dvd-afspilleren) der er lys? Det kan godt være, men hvorfor lød det så ikke lyst før (hvor der også var denon forstærker)?

Før var det ikke lyst, omend B&W'erne i enkelte sjældne tilfælde godt kunne "skrige" lidt

jdg1
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 18 August 2005 kl. 13:44 | IP-adresse registreret  

Mumrik skrev:
Det er rigtigt nok svært at sige noget meningsfyldt om skarphed og "sibilance" når du endnu ikke har pakket cd-afspilleren ud. AVIs produkter er jo afstemt ift. hinanden, så jeg tror også at du skal prøve CD-afspilleren før du dømmer...

Så vidt jeg ved har både Denon og B&W ry for at være lidt skarpe i det (dog ikke min erfaring).

Hvorfor er det svært?  Så vidt jeg ved, udkom forstærkeren lang tid før cd-afspilleren og i de anmeldelser jeg har læst, er forstærkeren blevet testet sammen med cd-afspillere af andre mærker.

Men jo, jeg skal da prøve AVI cd-afspilleren sammen med AVI forstærkeren.  Jeg har bare ikke haft så meget tid, og jeg vil gerne høre forstærkeren alene først.

jdg1
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 18 August 2005 kl. 13:46 | IP-adresse registreret  

røper skrev:

det var mig du var ude og hente AVI Labs hos, og jeg spillede både med min egen cd spille(rotel 971 med zapfilter og clock) og AVI's egen cd.

Og jeg må sige at man får en noget anderledes homogen lyd med deres egen spille, altså IMHO......

Just my 2 cents ..

Det vil jeg da se frem til

Og lige en generel kommentar - på alle andre punkter en den skarpe diskant, så slår denne forstærker min denon!

Denon'en kostede ellers ca. 35.000 kr. fra ny og er den bedste surround forstærker jeg har hørt (fsva. stereo) - men den får altså tæv af AVI'en

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes