Tilbage til HIFI4ALL.DK 14. juni 2026 | 16:45   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Analog lyd
 HIFI4ALL Forum : Analog lyd
Emne Emne: Needledoctor kan anbefales (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
walin
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 24 August 2004
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Sendt: 24 August 2005 kl. 08:36 | IP-adresse registreret  

Hej,

For et stykke tid siden fortalte jeg i en tråd at jeg ville hjemtage en Audio Technica OC9 pickup fra http://www.needledoctor.com Jeg bestilte pick-up'en og prisen var god ca. 20% lavere end den billigste jeg kunne finde i Tyskland og UK medregnet den moms som jeg måtte betale for import fra USA. 

Pick-up ankom ca. 5 dage efter bestillingen. Flot og godt indpakket. Men gudhjælpemig om ikke den uagtet at den så spritny ud IKKE havde nogen nål på cantileveren. Kun indfatningen til diamanten var at se. I kan vel tænke jer de tanker man har, når man sidder næsten på den anden side af jorden i forhold til sælgeren, med en så godt som værdiløs Pick-up og man skal overbevise sælgeren om at det ikke er en skade man selv har forvoldt. Hvad skete der? Jo såmænd. De flinke folk hos Needledoktor beklagede og bad mig returnere Pick-up'en hvorefter de så ville sende en ny. Så gik der ca. 7 dage og en ny pick-up dukkede op - fejlfri.  Og den var blevet sendt sådan at jeg ikke skulle betale moms endnu engang. Og igen beklagede Needledoctor hændelsen over for mig.

Se det kalder jeg service og jeg skal hermed give min fulde anbefaling af dette foretagende som har nåle til sågodt som alle pickup'er og som har et flot udvalg i pick-up'er og andet tilbehør. Men husk at indregne moms'en - ikke alle ting er nødvendigvis meget billigere.

P.S. Opgraderingen fra den gamle AT OC7 til OC9 på min Thorens har gjort underværker. Hvor OC7 var noget tilbagelænet men med gode detaljer er OC9 musikalsk med en klarhed og nøjagtighed i lydbilledet som er helt fantastisk. Jeg synes OC9'eren komplementerer mit Densen setup i mere end middelsvær grad. Med andre ord: Jeg er hamrende glad for den Pick-up

Edit: Ser at jeg fik placeret dette indlæg under "mit udstyr". Det er det selvfølgelig også, men skulle måske have været placeret under analog eller forhandlere. Jeg undskylder, men jeg er så glad for min OC9 at jeg næsten ikke kan tænke på andet

micjac
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 September 2003
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Sendt: 24 August 2005 kl. 08:59 | IP-adresse registreret  

Hej og tillykke med OC9'en. Det er så rart at læse om positive
oplevelser. Godt du fik den reddet hjem og fin service fra doktoren.
Har godt bemærket ham. Tak for anbefalingen.

mvh
Til top Vis micjac's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af micjac

slyd
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 Juni 2005
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 24 August 2005 kl. 11:50 | IP-adresse registreret  

Hej Klaus

Tillykke med den nye pick-up.Er det en OC9 ML/II du har fået fra USA ?

Mvh Søren

Til top Vis slyd's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af slyd

walin
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 24 August 2004
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 24 August 2005 kl. 15:48 | IP-adresse registreret  

slyd skrev:

Hej Klaus

Tillykke med den nye pick-up.Er det en OC9 ML/II du har fået fra USA ?

Mvh Søren

Tak for lykønskningerne!.

Ja det er den nye ML/II. Jeg har ganske vist set anmeldere, som synes bedre om den gamle. Det ved jeg (heldigvis?) ikke så meget om, da mit sammeligningsgrundlag er begrænset til min nu hedengangne OC7'er.

Installation og kalibrering af OC9'eren var smertefri. Den tracker som en drøm på 1,5g nåletryk og konstellationen med min Creek RIAA synes perfekt. Heldigvis havde den forrige ejer af min Creek fået den tweaket til lavere inputimpedans, hvilket synes at passe perfekt til pick-up'en.

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes