Tilbage til HIFI4ALL.DK 15. juni 2026 | 02:33   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Analog lyd
 HIFI4ALL Forum : Analog lyd
Emne Emne: Stereo vs. Surround (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Denon2200
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 Juli 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Sendt: 24 August 2005 kl. 10:31 | IP-adresse registreret  

Hej efter en snak på chatten i går aftes overvejer jeg at gå over til stereo. Jeg har et sæt Dali Concept 8 og til at trække dem en Denon Avr 3801. Jeg troede faktisk at min Denon avr 3801 smækkede alt godt lyd ud af mine concept 8 som det var muligt. Men dem inde på chatten mente at jeg ville få en klar forbedring ved at skifte over til en stereo amp feks Densen B-100.

Jeg er stadig ikke 100% sikker på det men er der virkelig mere at hente ud af mine højttalere? 

Til top Vis Denon2200's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Denon2200

MichaelWB
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2005
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 24 August 2005 kl. 10:39 | IP-adresse registreret  

Du kunne jo også prøve at sætte en god effektforstærker til pre-out på din Denon, der er jo ingen grund til at skifte den hvis du er glad for den.

Se hvad der gemmer sig i Pejsestuen
Til top Vis MichaelWB's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MichaelWB

TapeConnection
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter brugers ønske!

Bruger siden: 30 November 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 24 August 2005 kl. 11:36 | IP-adresse registreret  

Denon2200 skrev:
Hej efter en snak på chatten i går aftes overvejer jeg at gå over til stereo. Jeg har et sæt Dali Concept 8 og til at trække dem en Denon Avr 3801. Jeg troede faktisk at min Denon avr 3801 smækkede alt godt lyd ud af mine concept 8 som det var muligt. Men dem inde på chatten mente at jeg ville få en klar forbedring ved at skifte over til en stereo amp feks Densen B-100.

Man kan altid høre forskel på at få en bedre forstærker på, det relevante er om investeringen kan betale sig. Det vil jeg påstå det ikke kan - forstærkeren er efter min mening absolut ikke det svageste led - så gode er Concept 8 altså heller ikke. Spørgsmålet er hvad en udskiftning til B-100 vil koste? Hvis det er brugtmarkedet og du kan bytte over uden de store udgifter, så go ahead - men det er ikke noget du sådan skal bruge mange tusinde kroner på, så var det da sjovere at skifte højttalerne. Men iøvrigt nævner du ikke et kvæk om hvilken signalkilde du bruger, jeg vil gætte på at der er langt mere at hente dér (alt efter hvor godt du er kørende, sføli).

Mht. at smide en effektforstærker på, så vil jeg påstå at hvis forstærkeren sætter nogen begrænsninger, så ligger det i lydkvaliteten af forforstærkerdelen, så en ekstra effekt vil imho ikke være den bedste investering.

Men som udgangspunkt har Michael ret - hvis du er godt tilfreds med den forstærker du har, hvorfor så skifte den ud?

Hvor billigt skal et dårligt tv være for at være et godt køb?
Til top Vis TapeConnection's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af TapeConnection Besøg TapeConnection's Websted

Denon2200
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 24 August 2005 kl. 11:49 | IP-adresse registreret  

Jeg tror heller ikke selv at jeg vil vinde meget ved at skifte over til en forstærker.

Men det jeg kan få for min 3801 det kan jeg købe en Densen B-100 for brugt måske skal jeg give max 500kr mere men ellers taber jeg ikke noget der.

Jeg bruger en Denon DCD 3000 til at afspille cdér.

Denon2200
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 25 August 2005 kl. 13:38 | IP-adresse registreret  

der må da være andre der har en mening?

Audi A3
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 24 September 2003
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 25 August 2005 kl. 13:44 | IP-adresse registreret  

Har du en DVD og mere end 2 højttalere?

Hvis du kun har to højttalere - overvejer du så at købe flere for at bruge din AVR-3801 og Concept 8 til Surround eller bruger du det "kun" som stereoanlæg?

Denon/Dali Grand & Euphonia
Til top Vis Audi A3's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Audi A3 Besøg Audi A3's Websted

Denon2200
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 26 August 2005 kl. 09:40 | IP-adresse registreret  

Jeg har surround. jeg har dali concept 8 som front, concept 2 som baghøjttalere og concept center som center. Jeg har en Denon dvd 2200.

L.B.
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 November 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 26 August 2005 kl. 09:43 | IP-adresse registreret  

Nu har jeg jo selv ejet den 3801 og jeg synes stadig, at den gjorde det overraskende godt i stereo. I mit tilfælde satte jeg først en effektforstærker på og skiftede så til en decideret forforstærker senere.

Jeg kan kun anbefale dig at prøve med en effekt i første omgang, med mindre du er "træt" af surround.

Til top Vis L.B.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af L.B.

Sund
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Januar 2005
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Sendt: 26 August 2005 kl. 09:51 | IP-adresse registreret  

Gør dig dine egne erfaringer.

Brug de mulugheder der er i at kunne låne og prøver inden du betaler for noget der kan vise sig at være en fejltagelse.

Vær selektiv hvad angår "gode råd", især når de tager udgangspunkt i at kritisere det du har og er glad for.

Og overvej om du i bund og grund er glad for surround inden du kaster dig ud i overvejelser om at konvertere til ren stereo.

Kun de der har noget at skjule ønsker begrænsninger.

De, der siger det er umuligt, skal ikke forstyrre dem der er igang med det.

THX1138
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 April 2005
Lokalitet: Jylland
Sendt: 29 August 2005 kl. 22:10 | IP-adresse registreret  

Der er vist ikke så meget tvivl om at en Densen B-100 ville kunne slå de fleste surround receivere når det kommer til stereo. Hvis ikke alle. Den spiller med en helt anden musikalitet end man kan få ud af sådan en surround fætter. Der er simpelthen prioriteret anderledes.

Så det store spørgsmål er jo selvfølgelig om du er mest til stereo elles surround...

Densen B-100 er en rigtig fed og nærmest legendarisk forstærker på sit område og Denon 3801 er sublim når det kommer til surround og sikkert ok til musik også...

Men jo, prøv da at sammenlign, hvis muligt. Og skriv så om dine erfaringer herinde..

Til top Vis THX1138's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af THX1138

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes