Tilbage til HIFI4ALL.DK 14. juni 2026 | 18:05   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Analog lyd
 HIFI4ALL Forum : Analog lyd
Emne Emne: Technics 1210 eller Omnitronic 5250? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Diemond Pete
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 September 2005
Status: Offline
Sendt: 07 September 2005 kl. 10:52 | IP-adresse registreret  

Hay hay hay!

Jeg står og halter mellem to Technics 1210'ere eller to Omnitronic 5250, og de steder jeg spørger får jeg et forskelligt svar hver gang.

De skal bruges til scratch, så hvilken model har længst levetid i forhold til det?

Jeg ved at 1210'eren er hurtig i opstart og stop. Hvordan ser det ud med Omnitronic 5250'eren i forhold til? Er der nogen der ved noget om det?

Hvilken model vil I anbefale mig at købe?

På forhånd tak

Diemond Pete

Til top Vis Diemond Pete's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Diemond Pete

Gumle
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 April 2005
Lokalitet: Fyn
Sendt: 07 September 2005 kl. 11:33 | IP-adresse registreret  

Hej

Jeg vil tro du får flere/bedre svar, hvis du spørger på f.eks. http://www.djz.dk, da DJ udstyr ikke så ofte debatteres her på Hifi4all.

Men som ejer af en SL 1210 MkII vil jeg da godt give mit besyv med
Så vidt jeg kan se på nettet, er Omnitronic et relativt ukendt fabrikat, men med en vægt på 11 kg. for 5250'eren samt en stærk motor og direkte drev, så tror jeg da ikke det kan gå helt galt. Der er en test her http://www.tendance.de/Technik_Tests.27.0.html?&tx_deart icles_pi1%5BshowUid%5D=130.

Omvendt er SL 1210 (MK II/MK III/MK V) det 'sikre' valg, da denne model jo har vist sit værd utallige gange. Umiddelbart mener jeg kun det kan være prisen og/eller antallet af funktioner, der kan tale imod SL 1210 - Stabilitet, hurtighed og holdbarhed, mener jeg ikke, kan gøres meget bedre

M.V.H.
Søren
Til top Vis Gumle's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Gumle

Diemond Pete
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 September 2005
Sendt: 07 September 2005 kl. 11:38 | IP-adresse registreret  

Hej Søren.

Jeg siger mange tak for dit svar. Jeg lurer lige det link du har sendt med, og spørger på www.djz.dk

Jeg fik at vide et sted jeg var inde, at Omnitronic 5250 havde vundet over Technics 1210'eren i en test, man kan ikke fende den test nogen steder på nettet

Nå....men tak for hjælpen i hvert fald

Til top Vis Diemond Pete's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Diemond Pete

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes