Tilbage til HIFI4ALL.DK 17. juni 2025 | 01:25   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Analog lyd
 HIFI4ALL Forum : Analog lyd
Emne Emne: Bedre stereolyd på en denon 3802!? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
jdg1
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 Juli 2003
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 03 Oktober 2003 kl. 21:53 | IP-adresse registreret  

Mit setup pt.:

Front: B&W DM604S3

Center: B&W LCR 600

Bag: B&W DM600S3

Receiver: Denon AVR-3802

DVD: Denon 2800

Mit problem er, at jeg ikke er tilfreds med stereo lyden.  Den mangler simpelthen detaljer og nuance!

Jeg har tidligere spekuleret på om udskiftning af højtalerkablerne ville hjælpe på det (http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=2713&PN=1).

Her i løbet af ugen lånte jeg dog nogle QED biwire kabler af en kammerat (de havde fået gode anmeldelser i diverse blade). Jeg kunne høre en anelse forskel på disse kabler og mine IXOS kabler.  Dog er jeg ikke sikker på, om det var til det bedre....

Kort sagt; jeg savner stadigvæk bedre stereolyd!

Jeg har længe tænkt på at udskifte min aldrende dvd 2800.  Dette skyldes til dels ønsket om et bedre billede, men ligeledes også et ønske om (eventuelt) bedre lyd. Jeg har haft kig på denons dvd-a11, der gerne skulle komme i løbet af denne måned eller næste.  

http://www.denon.de/site/frames_main.php?main=prod&ver=&MID=3&sub=1&action=detail&Pid=87 

og 

http://www.denon.de/site/popup/vergleich.php?p=techdat&a=&e=&Pid=87&action=start&ver=&check=1#

Hvis den faktiske ydelse lever op til specifikationerne; ja....så står den afspiller i min stue inden jul .

For at få bedre stereolyd bør jeg vel også investere i en bedre forstærker (?)

Jeg er pænt tilfreds med film-ydelsen på min receiver. 

Spørgsmålet er altså, om jeg skal investere i en stereo forstærker ved siden af?

Jeg ved, at min receiver har pre-outs, men skal jeg købe en integreret stereo forstærker eller en effektforstærker?

Mit budget på en sådan ekstra forstærker ligger på en 10.000,- til 15.000,- (ikke absolutte grænser).

Kan I anbefale noget bestemt mht. til mærke og model?  Eller i det mindste give et par vink? Det gør ikke noget hvis de matcher (bare en anelse) med receiveren og dvd afspilleren (i guld).

Jeg ved godt at det i sidste ende er undertegnede (og dennes ører) der skal træffe valget, men jeg er en novice inden for stereo lyd, så enhver hjælpende hånd bliver modtaget med glæde!!

Til top Vis jdg1's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jdg1 Besøg jdg1's Websted

Finn29
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 04 Oktober 2003 kl. 05:13 | IP-adresse registreret  

Jeg tror ikke at en bedre forstærker vil hjælpe dig,hvis du tager signalet fra preout. Begrænsningen ligger formentlig i din 3802.

Du bør nok snarre overveje seperat CD spille eller en løs dac. til dvd'en og forstærker til stereo.

<a href="http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=50141 ">
Til top Vis Finn29's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Finn29 Besøg Finn29's Websted

Pascal
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2003
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 04 Oktober 2003 kl. 12:01 | IP-adresse registreret  

Nu ved jeg godt, at Denonen har begrænsede evner som forforstærker, men man må da alligevel opnå en forbedring af stereolyden ved at smide en bedre effektforstærker på. Begrænsningen i Denonen er vel i høj grad dens forstærker del. Eller tager jeg fejl?

Har selv lige købt en Cambridge Audio DAC 3, som jeg vil prøve at bruge sammen med min Pioneer DV-717, så det glæder jeg mig til at prøve. Skulle modtage den i morgen, så skal jeg nok lige skrive, hvordan det lyder.

Til top Vis Pascal's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Pascal

Niels Nielsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 August 2003
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Sendt: 04 Oktober 2003 kl. 12:24 | IP-adresse registreret  

Denon lave et par geniale stereoforstærkere, disse er meget gode, køb en sådan til dit stereo.  Ellers, B&W højttalerne er dit problem mener jeg umiddelbart, ikke fordi de er dårlige, men jeg har hørt flere der har problemer med Denon receivere og B&W højttalere. En jeg kender siger hans receiver bliver meget varm og slår fra.  B&W er en kraftig belastning og har du 5 af dem gør det jo ikke sagen bedre.  Denons receivere har jeg hørt meget godt om, men jeg stoler ikke på deres data, det er ikke antal watt der betyder noget, derimod evnen til at drive reelle belastninger. Det forstod NAD for mange år siden. Dette er bare min mening, jeg har hverken Denon eller B&W.

Niels.

Til top Vis Niels Nielsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Niels Nielsen

Jannick
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 Juli 2003
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 04 Oktober 2003 kl. 14:29 | IP-adresse registreret  

Virker ret eronisk.

Der er rigtig mange mennesker der netop kombinere Denon og B&W, hvilket jeg selv har tænkt mig at gøre. Jeg har aldrig hørt at Denon'en skulle slå fra. Medmindre det er en lille model til store højtalere.

Tillid eller ej, Denons specifikationer er meget passende. Denons watt er skam gode nok. Nad bruger bare det der kaldes en PowerDrive teknolgi, som nærmest støtter udgangseffekten. Derfor kan Nad's "små" watt alligevel tackle de høje frekvenser.

Niels Nielsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 August 2003
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Sendt: 04 Oktober 2003 kl. 20:20 | IP-adresse registreret  

Jannick skrev:

Virker ret eronisk.

Der er rigtig mange mennesker der netop kombinere Denon og B&W, hvilket jeg selv har tænkt mig at gøre. Jeg har aldrig hørt at Denon'en skulle slå fra. Medmindre det er en lille model til store højtalere.

Tillid eller ej, Denons specifikationer er meget passende. Denons watt er skam gode nok. Nad bruger bare det der kaldes en PowerDrive teknolgi, som nærmest støtter udgangseffekten. Derfor kan Nad's "små" watt alligevel tackle de høje frekvenser.

"Lille model til store højttalere", "Derfor kan Nad´s små watt alligevel tackle de høje frekvenser"   ?????????  Jeg forstår overhovedet ikke hvad du mener her, men det er da okay, tro du på det, hvad det end er du snakker om....

Niels.

Til top Vis Niels Nielsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Niels Nielsen

Raskolnikov
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 September 2003
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 06 Oktober 2003 kl. 23:11 | IP-adresse registreret  

Ja lad os høre hvordan det går med Cambridge Audio DAC 3 dvd 717 !
Til top Vis Raskolnikov's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Raskolnikov

Pascal
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2003
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 07 Oktober 2003 kl. 08:01 | IP-adresse registreret  

Jeg har desværre ikke rigtigt fået lyttet på den endnu, da jeg manglede en BNC-Phono konverter, men den får jeg i dag. Så der går lige et par dage mere, inden jeg kan sige noget om det.
Til top Vis Pascal's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Pascal

jdg1
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 Juli 2003
Lokalitet: København
Sendt: 10 Oktober 2003 kl. 10:54 | IP-adresse registreret  

tjaa...

det virker som om jeg skal ud og investere i noget seriøst udstyr for, at få en bedre løsning.

Overvejer i øjeblikket at investere i en rotel løsning bestående af:

- Rotel RSP-1066 Surround Preamp/Processor
- Rotel RMB-1075 Power Amplifier

Er der nogen der kender en forretning i københanvs området, der fører disse modeller, så jeg kan komme ud og lytte til dem?

Til top Vis jdg1's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jdg1 Besøg jdg1's Websted

Finn29
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 10 Oktober 2003 kl. 11:09 | IP-adresse registreret  

jdg1 skrev:

tjaa...

det virker som om jeg skal ud og investere i noget seriøst udstyr for, at få en bedre løsning.

Overvejer i øjeblikket at investere i en rotel løsning bestående af:

- Rotel RSP-1066 Surround Preamp/Processor
- Rotel RMB-1075 Power Amplifier

Er der nogen der kender en forretning i københanvs området, der fører disse modeller, så jeg kan komme ud og lytte til dem?

bedre lyd i hvidovre sælger rotel, men du kunne jo prøve at låne et løst effekttrin inden du fare ud og investere.

<a href="http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=50141 ">
Til top Vis Finn29's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Finn29 Besøg Finn29's Websted

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes