| Forfatter |
|
Fremmede Lukket konto

Lukket efter ønske fra bruger
Bruger siden: 07 Oktober 2004 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 450
|
| Sendt: 20 September 2005 kl. 13:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvor skal anlægget stå?. Mellem højttalerne eller ved sidevæggen? Man ser ofte at anlægget er placeret mellem højttalerne. Det giver den nemmeste og billigste opsætning. Korte signal og højttalerkabler. Men hvad med at sætte højtalerne på den anden led? Effektforstærkerne imellem højttalerne. Balancerede signalkabler skulle kunne gøre kunsten uden tab. Men er hele sagen værd at ofre 50000 kr på?
Er der nogle der har prøvet dette?
mvh
|
| Til top |
|
| |
MichaelWB Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 2993
|
| Sendt: 20 September 2005 kl. 13:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
50K på signalkabler? Nææ så for du nok mere ud af at bruge pengene andre steder! 
Bortset fra det er der da ikke noget i vejen for at have anlægget stående på en "sidevæg" det er bare nemmere at have det hele samlet et sted og nemmere at få højttalerkabler i en passende og ens længde. __________________ Parasound-Micromega-Royd-SVS-Panasonic-PS3
Se hvad der gemmer sig i Pejsestuen
|
| Til top |
|
| |
Hattori Hanzo Forum Bruger

Bruger siden: 16 November 2004 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 1950
|
| Sendt: 20 September 2005 kl. 13:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der er også den symmetrien at tage i betragtning....ser bedst ud med anlægget i midten __________________ "Everyone is entitled to their own opinion, but not their own facts"
|
| Til top |
|
| |
Fremmede Lukket konto

Lukket efter ønske fra bruger
Bruger siden: 07 Oktober 2004 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 450
|
| Sendt: 20 September 2005 kl. 13:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er da det nemmeste med anlægget i midten. Men skal man være virkelig seriøs, har jeg hørt at anlægget ikke bør stå mellem højttalerne. Her skulle der efter sigende være den største påvirkning mht. mikrofoni. Stereoperspektivet skulle også lide skade. Jeg kunne selvfølgelig hugge hul til det tilstødende lokale og lade anlægget stå der
mvh
|
| Til top |
|
| |
Live21 Forum Bruger

Bruger siden: 21 December 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 2377
|
| Sendt: 20 September 2005 kl. 14:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
hvis man undgår faste flader på sit rack, og ik har tv eller andet  stående i midten tror jeg på ingen måder det kan svarer sig. og ser os en smule kedeligt ud med ren luft imellem...
|
| Til top |
|
| |
CHTT Forum Bruger

Bruger siden: 09 Oktober 2003 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 1281
|
| Sendt: 20 September 2005 kl. 14:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Live21 skrev:
| hvis man undgår faste flader på sit rack, |
|
|
øh, måske er jeg lidt langsom her - men hvad mener du med faste flader? I modsætning til løse flader? Kan du uddybe det lidt eller give et eksempel  __________________ AVI + Squeezebox
|
| Til top |
|
| |
MichaelWB Forum Bruger

|
| Sendt: 20 September 2005 kl. 14:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis det skal være virkelig seriøst så burde anlægget nok stå i et andet lokale så det ikke bliver påvirket når der spilles højt, men så er vi vist ved at være lidt langt ude 
Med mindre det er en eller anden form for multirums installation. __________________ Parasound-Micromega-Royd-SVS-Panasonic-PS3
|
| Til top |
|
| |
Clifton Forum Bruger

Bruger siden: 09 April 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1319
|
| Sendt: 20 September 2005 kl. 14:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
CHTT skrev:
Live21 skrev:
|
|
øh, måske er jeg lidt langsom her - men hvad mener du med faste flader? I modsætning til løse flader? Kan du uddybe det lidt eller give et eksempel 
|
|
|
Jeg tror live21 taler om de møbel kasser både du og jeg har mellem højttalerne? __________________ Chuck Norris is the reason why Waldo is hiding.
|
| Til top |
|
| |
Live21 Forum Bruger

Bruger siden: 21 December 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 2377
|
| Sendt: 20 September 2005 kl. 14:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
CHTT skrev:
Live21 skrev:
|
|
øh, måske er jeg lidt langsom her - men hvad mener du med faste flader? I modsætning til løse flader? Kan du uddybe det lidt eller give et eksempel 
|
|
|
er måske lidt træt.. men hvis man så sagde plademøbel hjalp det måske lidt eller et rack med plader på siden istedet for luft ? altså som eksempel på hvad man ik skal have.. ligesom et tv heller ik er smart at smide ind mellem sine speakers. det kan nemlig være yderst generende for ens 3d lydbillede
|
| Til top |
|
| |
Wizard Forum Bruger

Bruger siden: 23 Marts 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 351
|
| Sendt: 20 September 2005 kl. 14:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
MichaelWB skrev:
|
Hvis det skal være virkelig seriøst så burde anlægget nok stå i et andet lokale så det ikke bliver påvirket når der spilles højt, men så er vi vist ved at være lidt langt ude 
|
|
|
Jamen hov.... er det ikke nøjagtig det som Hi-end går ud på.... at finde den løsning der er allerbedst. Jeg kan læse tråde herinde om kabler der spiller lyst, mørkt, dynamisk eller luftigt og strømkabler der får dit anlæg til at spille bedre, dæmpefødder under din CD-afspiller for at mindske vibrationer osv... osv... osv... Nogen af disse ting vil jeg ikke modsige har en indflydelse på lyden, men andre er for mig lidt langt ude.
Så hvis anlæg'et skal placeres i et andet rum for bedre lyd er det vel egentlig et li'så godt tweak som alle andre... eller hvad? __________________ /Wizard
|
| Til top |
|
| |
CHTT Forum Bruger

Bruger siden: 09 Oktober 2003 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 1281
|
| Sendt: 20 September 2005 kl. 14:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Live21 skrev:
CHTT skrev:
Live21 skrev:
|
|
|
|
|
er måske lidt træt.. men hvis man så sagde plademøbel hjalp det måske lidt eller et rack med plader på siden istedet for luft ? altså som eksempel på hvad man ik skal have.. ligesom et tv heller ik er smart at smide ind mellem sine speakers. det kan nemlig være yderst generende for ens 3d lydbillede
|
|
|
OK nu er jeg med Sådan et har jeg selv, og ja, det er lidt generende __________________ AVI + Squeezebox
|
| Til top |
|
| |
MichaelWB Forum Bruger

|
| Sendt: 20 September 2005 kl. 14:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Wizard skrev:
MichaelWB skrev:
|
|
|
|
Jamen hov.... er det ikke nøjagtig det som Hi-end går ud på.... at finde den løsning der er allerbedst. Jeg kan læse tråde herinde om kabler der spiller lyst, mørkt, dynamisk eller luftigt og strømkabler der får dit anlæg til at spille bedre, dæmpefødder under din CD-afspiller for at mindske vibrationer osv... osv... osv... Nogen af disse ting vil jeg ikke modsige har en indflydelse på lyden, men andre er for mig lidt langt ude.
Så hvis anlæg'et skal placeres i et andet rum for bedre lyd er det vel egentlig et li'så godt tweak som alle andre... eller hvad?
|
|
|
Helt sikkert, men det er ikke nødvendigvis et af de billige eller nemme tweaks. an skal jo også huske på at det som udgangspunkt er bedst hvis kabler er så korte som muligt og det kan jo være lidt besværligt hvis anlægget står i et andet rum.
Men det optimale lytterum er vel optimeret til forholdet mellem dig, dine højttalere og så rummet, men så er vi også ovre i rum der KUN kan bruges til at lytte. __________________ Parasound-Micromega-Royd-SVS-Panasonic-PS3
|
| Til top |
|
| |
Olsen Forum Bruger

Bruger siden: 21 Februar 2004 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 884
|
| Sendt: 20 September 2005 kl. 20:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
MichaelWB skrev:
Wizard skrev:
MichaelWB skrev:
|
|
|
|
Så hvis anlæg'et skal placeres i et andet rum for bedre lyd er det vel egentlig et li'så godt tweak som alle andre... eller hvad?
|
|
|
Helt sikkert, men det er ikke nødvendigvis et af de billige eller nemme tweaks. an skal jo også huske på at det som udgangspunkt er bedst hvis kabler er så korte som muligt og det kan jo være lidt besværligt hvis anlægget står i et andet rum.
Men det optimale lytterum er vel optimeret til forholdet mellem dig, dine højttalere og så rummet, men så er vi også ovre i rum der KUN kan bruges til at lytte.
|
|
|
Nu er der vel grænser for hvor korte kablerne behøves at være. Den marginale nytte værdi af at skære yderligere en meter af sine kabler kan vel diskuteres. For hvornår kan det høres og hvornår kan det ikke høres? :o) __________________ Venlig hilsen
Olsen
|
| Til top |
|
| |
jkjaers Forum Bruger

Bruger siden: 15 Januar 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2357
|
| Sendt: 21 September 2005 kl. 15:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Fremmede skrev:
Jeg kunne selvfølgelig hugge hul til det tilstødende lokale og lade anlægget stå der
mvh |
|
|
Det ville sgu da være en konsekvent handling... Er der nogle der har prøvet det?
Det tætteste jeg har været på var da min kompressor til min luftpudearm (ET2) stod i rummet ved siden af for at undgå brum __________________ Venlig hilsen Jesper
"Er du i tvivl? Så gear ned og giv gas"
|
| Til top |
|
| |