Sendt: 24 September 2005 kl. 10:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
mn1974 skrev:
grunden til at jeg evt. kunne finde på at skifte til NAD 216 er at jeg har set et godt tilbud, som den kære Lars Larsen måske ville have formuleret det Det er jo altid sjovt at prøve noget nyt - for mig at se har mit Thule det nødvendige oveskud, men umiddelbart ser det ud til at NAD 216 her noget mere overskud... Det er ligesom en bil ikke? En Opel Kadet kan sagtens køre fra A til B, men en Porsche kan også gøre det !!!!!!!! |
|
|
Ikke nødvendigvis. Effekt har naturligvis betydning, især hvis højttalerne er tunge at trække. Men der er mange andre faktorer der afgør lydkvaliteten end rå effekt.
Jeg kender ikke Thules lyd - men umiddelbart vil jeg positionere det som lidt mere high-end end "almindelig" NAD. Det er muligt jeg tager fejl. Jeg har desuden haft en NAD 218 som jeg ikke var ubetinget imponeret af. Den var stor og stærk, men den havde nogle unoder i de lyse områder. Jeg tror at 216'eren har ca. samme klangbalance men blot lidt mindre effekt.
Hvis du kan få den til en god pris og du har højttaler med to sæt terminaler, så kan du prøve at bi-ampe med NAD til bunden og Thule til toppen. Det kræver at din forstærker har pre-out og at du naturligvis køber nogle ekstra kabler.
Det er muligt at NAD'ens større kræfter vil give udslag i bedre kontrol af bassen. Men det kan også være at gain er så forskellig på forstærkerne at det lyder forkert eller at det viser sig at Thulen alligevel lyder bedre. Jeg tror at en NAD 216 er relativt let at få solgt igen, så du brænder nok ikke inde med den.
Jeg tror dog du får mere ud af at købe en større Thule og evt. bi-ampe med den frem for at blande NAD ind i det. Men som sagt - hvis prisen er rigtig, så kunne det være et skægt forsøg. Meld endelig tilbage om hvordan det går. __________________ Mvh. Lars
|