Tilbage til HIFI4ALL.DK 27. juni 2025 | 20:22   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Analog lyd
 HIFI4ALL Forum : Analog lyd
Emne Emne: Thule versus NAD (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
mn1974
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 September 2005
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Sendt: 24 September 2005 kl. 09:20 | IP-adresse registreret  

Hejsan,
jeg er den lykkelige ejer af et sæt Thule Spirit PA & PR 100, det spiller så englene synger i min lille verden.
Jeg er så ved at overveje at skifte til "NAD 216 THX" er der nogen der har en meningg om det???
Til top Vis mn1974's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mn1974 Besøg mn1974's Websted

Frede1977
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2004
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 24 September 2005 kl. 09:24 | IP-adresse registreret  

Hvis du er tilfreds med Thule, bør du overveje PA/PR 150B i stedet. Der vil du opleve stor løft på alle punkter. Det tvivler jeg på du vil opleve med NAD'en.

lars99
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 September 2005
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 24 September 2005 kl. 09:41 | IP-adresse registreret  

mn1974 skrev:
Hejsan,
jeg er den lykkelige ejer af et sæt Thule Spirit PA & PR 100, det spiller så englene synger i min lille verden.
Jeg er så ved at overveje at skifte til "NAD 216 THX" er der nogen der har en meningg om det???

Hvis det spiller så englene synger - hvorfor vil du så skifte? Hvad er det du vil opnå og hvorfor tænker du netop på NAD 216?

mn1974
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 September 2005
Lokalitet: Århus
Sendt: 24 September 2005 kl. 09:46 | IP-adresse registreret  

grunden til at jeg evt. kunne finde på at skifte til NAD 216 er at jeg har set et godt tilbud, som den kære Lars Larsen måske ville have formuleret det
Det er jo altid sjovt at prøve noget nyt - for mig at se har mit Thule det nødvendige oveskud, men umiddelbart ser det ud til at NAD 216 her noget mere overskud...
Det er ligesom en bil ikke?
En Opel Kadet kan sagtens køre fra A til B, men en Porsche kan også gøre det !!!!!!!!
Til top Vis mn1974's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mn1974 Besøg mn1974's Websted

tub61
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 November 2003
Lokalitet: Ikke angivet
Sendt: 24 September 2005 kl. 09:59 | IP-adresse registreret  

Jo - men, jeg har selv haft en Opel kadet og vil nu ikke ligefrem påstå at den kører "som englene synger"  men jeg kunne godt forestille mig at en Porsche kommer nærmere "som englene synger" når man sidder bag rattet i den bil.

Audia flight 2 INT + CD 2 - VA Beethoven BG + Velodyne DD12
Til top Vis tub61's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tub61

lars99
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 September 2005
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 24 September 2005 kl. 10:12 | IP-adresse registreret  

mn1974 skrev:
grunden til at jeg evt. kunne finde på at skifte til NAD 216 er at jeg har set et godt tilbud, som den kære Lars Larsen måske ville have formuleret det
Det er jo altid sjovt at prøve noget nyt - for mig at se har mit Thule det nødvendige oveskud, men umiddelbart ser det ud til at NAD 216 her noget mere overskud...
Det er ligesom en bil ikke?
En Opel Kadet kan sagtens køre fra A til B, men en Porsche kan også gøre det !!!!!!!!

Ikke nødvendigvis. Effekt har naturligvis betydning, især hvis højttalerne er tunge at trække. Men der er mange andre faktorer der afgør lydkvaliteten end rå effekt.

Jeg kender ikke Thules lyd - men umiddelbart vil jeg positionere det som lidt mere high-end end "almindelig" NAD. Det er muligt jeg tager fejl. Jeg har desuden haft en NAD 218 som jeg ikke var ubetinget imponeret af. Den var stor og stærk, men den havde nogle unoder i de lyse områder. Jeg tror at 216'eren har ca. samme klangbalance men blot lidt mindre effekt.

Hvis du kan få den til en god pris og du har højttaler med to sæt terminaler, så kan du prøve at bi-ampe med NAD til bunden og Thule til toppen. Det kræver at din forstærker har pre-out og at du naturligvis køber nogle ekstra kabler.

Det er muligt at NAD'ens større kræfter vil give udslag i bedre kontrol af bassen. Men det kan også være at gain er så forskellig på forstærkerne at det lyder forkert eller at det viser sig at Thulen alligevel lyder bedre. Jeg tror at en NAD 216 er relativt let at få solgt igen, så du brænder nok ikke inde med den.

Jeg tror dog du får mere ud af at købe en større Thule og evt. bi-ampe med den frem for at blande NAD ind i det. Men som sagt - hvis prisen er rigtig, så kunne det være et skægt forsøg. Meld endelig tilbage om hvordan det går.

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes