| Sendt: 24 September 2005 kl. 18:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Krog skrev:
| Ok "let me rephrase". Jeg vil ikke have det skal spille højere. Men bedre. Altså fx undgå de kendte S'er når jeg skruer højt op. Men det jeg tænkte var at forstærkeren ville ha overskud til mere når jeg kun brugte 1 kanal i stedet for 2? |
|
|
Jeg tror ikke dine s-lyde skyldes din forstærkers effekt. Dali Blue kan være lidt hårde i lyden, så de kompenserer i hvert fald ikke for unoder i resten af kæden. Dine Tara Labs kabler er til den lukkede / mørke side, så jeg tror ikke det er dem, der giver s-lyde. Derimod er jeg temmelig sikker på at din CD-afspiller er dit svage led. Det er første led i musikkæden - og du skal ikke undervurdere hvad en god DAC gør ved lyden.
Jeg har også haft prblemer med s-lyde og højttalere, forstærkere, kabler osv. har da gjort noget ved det - men intet så meget som udskiftningen af cd-afspiller. Jo - kabler kan også farve lyden mere end man forventer, men som sagt - jeg tror dine Tara Labs er til den mørke side, så hvis det s-lydene du vil angribe så tror jeg ikke det er der du skal starte. __________________ Mvh. Lars
|