Tilbage til HIFI4ALL.DK 14. juni 2026 | 21:11   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Analog lyd
 HIFI4ALL Forum : Analog lyd
Emne Emne: Sony Microanlæg (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
JoLa
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 Juli 2004
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 26 September 2005 kl. 09:05 | IP-adresse registreret  

Hej jeg fandt et meget lækkert lille Sony Microanlæg på et loppemarkedet, der står på, at der er "active speakers" og stikkene til højttalerne ligner gamle DIN
stik af den slags man brugte til fx. båndoptagere i gamle dage, der er fem ben på. Den ene ledning var ødelagt, men anlægget spillede undtagen den ene højttaler. Jeg loddede så ledningen, lod den sidde i loddeholderen og testede og det virkede fint. Så isolerede jeg lodningerne og satte stikkene i og satte anlægget i stikkontakten og tændte. Men ingen lyd overhovedet, kun gennem hovetelefonudgangen.

Spørgsmålet går på, om  noget ved om det er nødvendigt at begge højttalere skal være tilsluttet og fungerende eller om de skal virke uafhængigt af hinanden.

Jeg har ikke selv set den type stik før, men måske ved nogen her hvordan det virker. Sikringer er intakte.

Til top Vis JoLa's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af JoLa

janils
Branchemedlem
Branchemedlem
Pladespilleren.dk

Bruger siden: 02 Januar 2004
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 26 September 2005 kl. 12:20 | IP-adresse registreret  

Jeg tror dine højttalere har en indbygget forstærker (som får strøm via stikket). Måske forstærkeren i den ene højttaler er stået af.

Prøv at bytte rundt på de 2 højttalere, hvis det bytter kanal er selv højttaleren der er noget galt med. Bliver det i den samme kanal er det enten kablet eller kontrolforstærkeren.

JoLa
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 Juli 2004
Lokalitet: København
Sendt: 26 September 2005 kl. 21:20 | IP-adresse registreret  

Hej tak for svaret, jeg byttede naturligvis rundt, men der var ingen lyd på nogen af højttalerne heller ikke den hvor kablet var intakt. Så jeg tænkte at de begge skulle virke for at få lyd ud? Jeg glemte at teste da det virkede om det kunne køre med bare en højttaler. Man kunne forestille sig, at der måske var yderligere defekter i det ene kabel og jeg har måske bøjet det, da jeg satte den yderste isoleringstape på.

Men jeg må prøve at måle om de får noget fra udgangene. I øvrigt lige meget, men bare irriterende nu hvor det tilsynelandende virkede i første omgang.

Til top Vis JoLa's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af JoLa

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes