Tilbage til HIFI4ALL.DK 23. juni 2026 | 22:53   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Analog lyd
 HIFI4ALL Forum : Analog lyd
Emne Emne: Sunfire hot or not? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
rattanhuset
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 09 Juni 2003
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 4050
Sendt: 05 Oktober 2005 kl. 21:40 | IP-adresse registreret  

Hejsa

 

Er der nogle som kender noget til Sunfire´s effektforstærkere?

Umiddelbart efter hvad jeg kan se så yder de temmelig meget i forhold til prisen, men ér de også derefter eller hvad?

 

Michael

Til top Vis rattanhuset's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af rattanhuset
 
Nicolai18
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 08 September 2004
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 908
Sendt: 05 Oktober 2005 kl. 21:44 | IP-adresse registreret  

Jeg har en bekendt som har deres 5*200 watts effekt trin, den sparker fandme røv og lyder formidabelt. så herfra kan de kun anbefales. selvfølgeligt findes der bedre men den er et super produkt til prisen.

Nicolai



__________________
Mine Film
Min Biograf
Til top Vis Nicolai18's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Nicolai18
 
Frederik Carøe
Branchemedlem
Branchemedlem
Avatar
DCA - Duelund Coherent Audio

Bruger siden: 01 December 2003
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 879
Sendt: 05 Oktober 2005 kl. 22:05 | IP-adresse registreret  

Deres mindste stereotrin på 300 watt, synes jeg spiller godt, de gange jeg har hørt den.

 



__________________
Med venlig hilsen

Frederik Carøe
Til top Vis Frederik Carøe's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Frederik Carøe Besøg Frederik Carøe's Websted
 
rattanhuset
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 09 Juni 2003
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 4050
Sendt: 05 Oktober 2005 kl. 22:45 | IP-adresse registreret  

Okey det lyder godt, for jeg har lidt kig på den der hedder 5¨~400 nemlig.

 

Michael

Til top Vis rattanhuset's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af rattanhuset
 
Spencer
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar

Bruger siden: 25 November 2004
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 6374
Sendt: 05 Oktober 2005 kl. 23:13 | IP-adresse registreret  

Modellen der hedder Cinema Grand Signature skulle være noget af det bedste de har lavet.

De har to sæt udgange, alt efter om den skal trække lavimpedante eller mere 'normale' højttalere.

Ved den lavimpedante udgang tåler de at kortsluttes helt ved fuld effektafgivelse, da der sidder en 1 Ohms effektmodstand i serie med udgangen.

Denne udgang kan også bruges til at give 'løsere' bas, som på en rørforstærker.

En lille viser foran viser hvor mange joule strømforsyningen afgiver (meget sødt).



__________________
Blondine-energi løser verdens problemer!
Til top Vis Spencer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Spencer
 
rattanhuset
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 09 Juni 2003
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 4050
Sendt: 05 Oktober 2005 kl. 23:39 | IP-adresse registreret  

Spencer: Okey, det er ret begrænset hvad jeg kunne finde om den, ikke nogen tests i alle tilfælde udover "salgs gas" men det lyder som om du kender lidt til dem og det som du skriver lyder da spændende, så det er da noget som jeg vil se om jeg kan undersøge nærmere. Til en pris omkring 25K er det da til at komme til for alle de watts. Men gad vide om det også bare er "salgs gas" eller om den virkelig ér strøm stærk?

 

Michael

Til top Vis rattanhuset's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af rattanhuset
 
Spencer
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar

Bruger siden: 25 November 2004
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 6374
Sendt: 05 Oktober 2005 kl. 23:52 | IP-adresse registreret  

Jo strøm er der meget af, og den bliver brugt en del af Martin Logan ejere, hvor den matcher fint.

Der er mere info her:

http://www.hometheaterhifi.com/volume_6_3/sunfire-cinema-gra nd-signature.html

Signature-modellen er nok den bedste Bob Carver har bygget, og en af de kraftigste multikanalforstærkere på markedet.

Men det er jo en 5-kanals, og du skal jo have lidt flere hvis du er på 6 eller 7 kanals setup.

Det er en meget interessant løsning med to udgange pr. kanal, alt efter om man vil have varm lyd, med kortslutningssikring, eller hurtig lyd med mindre varme og bedre dæmpning af basenhederne.

Bob Carver har altid nogle lidt uortodose måder at gøre tingene på.



__________________
Blondine-energi løser verdens problemer!
Til top Vis Spencer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Spencer
 
rattanhuset
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 09 Juni 2003
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 4050
Sendt: 06 Oktober 2005 kl. 00:01 | IP-adresse registreret  

Spencer: Mange tak for linket, det ser da bestemt spændende ud set med mine noob øjne synes jeg. Det undre mig bare at jeg ikke er stødt på noget fra andre medlemmer herinde fra om mærket, derfor blev jeg usikker på om det var noget "skrammel" eller hvad det var. Skal siges at jeg overhovedet ikke kender mærket. Der andre kasser som er tungere og måske også flottere end Sunfire, det ved jeg ikke, men måske er det derfor?

Michael

Til top Vis rattanhuset's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af rattanhuset
 
Spencer
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar

Bruger siden: 25 November 2004
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 6374
Sendt: 06 Oktober 2005 kl. 00:16 | IP-adresse registreret  

Sunfires mest kendte produkt, er deres True Subwoofer, som har været til salg mange gange her på sitet, og er meget populær til film.

http://www.hometheatersound.com/equipment/sunfire_true_subwo ofersignature.htm

Den er beregnet til hjørneplacering, og kan spille MEGET højt i forhold til sin størrelse.

Om de andre produkter er nået at blive populære, har også lidt med konkurrencen og udviklingen at gøre.

For mange er 5 kanaler for lidt i deres hovedeffektdel, og mange har måske ventet på en 6-kanals forstærker i stedet.

Prisen er jo heller ikke for alle.  



__________________
Blondine-energi løser verdens problemer!
Til top Vis Spencer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Spencer
 
jero
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 20 Maj 2003
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 199
Sendt: 06 Oktober 2005 kl. 00:16 | IP-adresse registreret  

Hej rattanhuset

Jeg stiftede første gang for alvor bekendskab med den "lille" sunfire  på 2 * 300w i 8 ohm for 7 års tid siden.

Jeg har selv en stående herhjemme nu kombineret med en Zikra rør pre amp og det spiller efter min mening dejligt, dynamisk, detaljeret og med en helt igennem tilfredsstillende bas. - og ja, den magter at trække lavimpedante højtaler uden at kny.

Til top Vis jero's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jero
 
rattanhuset
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 09 Juni 2003
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 4050
Sendt: 06 Oktober 2005 kl. 00:21 | IP-adresse registreret  

Hmm efterhånden lyder det jo til at jeg hellere må skille mig af med mit nuværende grej og skifte til "fuld" sunshine, ud fra hvad i beskriver. nej nej ro på, men det kunne da også være interessat at høre deres "The ultimate reciever" som de kalder den

 

Michael

 

Synes jeg så en test af den herinde, så det vil jeg da lige læse lidt på

Til top Vis rattanhuset's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af rattanhuset
 
rattanhuset
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 09 Juni 2003
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 4050
Sendt: 06 Oktober 2005 kl. 00:36 | IP-adresse registreret  

Okey nu har jeg læst testen af The Ultimate Receiver det kunne da egentlig godt være at man skulle tage springet i stedet for og invisterere i dén, i stedet for en effekt til det eksisterende. Prisen er nogenlunde det samme. Men hvad betyder det at den ikke er HTX godkendt (stod i testen) er det noget som er et stort "problem" idag/fremover?

 

Michael

Til top Vis rattanhuset's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af rattanhuset
 
Spencer
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar

Bruger siden: 25 November 2004
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 6374
Sendt: 06 Oktober 2005 kl. 00:52 | IP-adresse registreret  

THX-godkendelse er noget du kun skal bekymre dig om, hvis du vil sælge billetter til din hjemmebiograf.

THX-kravene er noget med nogle minimumskrav til effekt og forvrængning, samt grundlæggende klang med god stemmeforståelse.

Sunfires Ultimate Receiver behøver ikke dette stempel, da den klarer det hele fint uden!

THX-kravet til effekt ligger omkring de 100 sunde watt i 8 Ohm, samt et krav om at forstærkeren skal kunne klare kapacitive belastninger.
Dette er mest aktuelt hvis man har elektrostater, eller gamle B&W 801 samt et par andre besværlige højttalere.

Lyder det godt, og højt, skal du ikke bekymre dig om THX-mærket.

Dette er ikke vigtigt længere, og desuden noget udvandet.

Stemmeforståelse er det vigtigste, og dernæst kraftoverskud.
Begge dele har den Sunfire i rigelige mængder.

Mindre kan også gøre det, hvis dit rum ikke er så stort.
Du må jo overveje hvor meget der er nødvendigt, og hvor højt du egentlig vil spille når det kommer til stykket.



__________________
Blondine-energi løser verdens problemer!
Til top Vis Spencer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Spencer
 
jero
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 20 Maj 2003
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 199
Sendt: 06 Oktober 2005 kl. 00:58 | IP-adresse registreret  

Rigtigt Spencer

,- og måske også lige høre med egne ører om lydfilosofien falder i rattanhuset

´s smag.

 

Til top Vis jero's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jero
 
rattanhuset
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 09 Juni 2003
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 4050
Sendt: 06 Oktober 2005 kl. 01:01 | IP-adresse registreret  

Spencer: Tak for endnu et svar, var noget forvirret over det der HTX format, men som du siger, så har man stort set ikke brug for det, og nej....jeg havde ikke tænkt mig at ungerne skulle stå i kø udenfor døren for at få billetter til "fredags forestillingen" :-D

Efter hvad jeg kunne forstå, så kan recieveren levere små 300 i 8 ohm til alle kanaler, og det effekt trin som jeg havde øje på i første omgang kunne levere 400 vatt i 8 ohm og så mere i 4 selvfølgelig. Men det lyder næsten som om der er rigeligt gang i recieveren til at effekttrin ikke behøves overhovedet, så det ville jo nok være den bedste investering i sidste ende vil jeg tro?

Mit motiv for at vælge/kigge efter en surround reciever er måske lidt "lodden" men det er noget med, hvis jeg skal være ærlig overfor mig selv, at jeg spiller mest stereo og gerne højt engang imellem hvor det skal lyde godt, men at jeg også gerne vil have muligheden for surround til en enkelt film i ny og næ. Men som sagt er det nok stereo 80% af tiden for mit vedkommende vil jeg tro.

Michael

Til top Vis rattanhuset's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af rattanhuset
 
Spencer
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar

Bruger siden: 25 November 2004
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 6374
Sendt: 06 Oktober 2005 kl. 01:01 | IP-adresse registreret  

Ja, det vigtigste ved multikanal er ensartet klang i alle kanaler, og ens fase.

Visse effekttrin fasevender den absolutte fase fra indgang til udgang, men det man man spotte ved at lave en multikanals fasetest, som er på diverse test-DVD'er.



__________________
Blondine-energi løser verdens problemer!
Til top Vis Spencer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Spencer
 
jero
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 20 Maj 2003
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 199
Sendt: 06 Oktober 2005 kl. 01:07 | IP-adresse registreret  

Bob Carver´s forstærkere, recievere såvel effekttrin fordobler effekten når impedansen halveres hvilket vidner om en stabil strømforsyning.
Til top Vis jero's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jero
 
Spencer
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar

Bruger siden: 25 November 2004
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 6374
Sendt: 06 Oktober 2005 kl. 01:08 | IP-adresse registreret  

@rattanhuset

Måske skulle du lave dig en kande kaffe, og tage en kigger her:

http://avforum.no/minhjemmekino/

Masser af timers god underholdning og inspiration!

EDIT: Hvem der bare havde sådan et loft!
http://avforum.no/minhjemmekino/users/wmorig//32e026570741e8 524afb8b0cc6625a06.JPG



__________________
Blondine-energi løser verdens problemer!
Til top Vis Spencer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Spencer
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes