Okay, tidligere på dagen var jeg, i stor fart, på vej til klubmøde i Herlev Hifi-klub..
Onsdagens arrangement på Åboulevarden, foregik foran til højre i den nyindrettede stueetage. Der var fra starten lidt problemer med præsentationen, der startede med en ca.7 minutter lang filmstump om resonnementet bag navnet på den nye serie.
Den efterfølgende præsentation blev skudt lidt skæv, ved at afspilleren ikke tog meget andet en de medbragte DVD-trailere, og altså intet i reg2. Også SACD-Multichannel var der en del problemer med at afspille.
De få filmklip det var muligt at vise, viste til gengæld at især den nye og ganske tunge syvkanals effektforstærker har magt over tingene på en ganske overbevisende måde.
Jeg blev aldrig klar over hvilke subbassystemer der blev benyttet, men resten af højttaleropstillingen var baseret på DALI's Helicon-serie, der i stort omfang kunne overskue spektaklet og de tæv der blev leveret.
NAD's nye prestigeserie ser både lækre og kompetente ud, men var, som det blev præciseret flere gange i præsentationen, kun forproduktionsmodeller, der lige skulle ha' luget de sidste elektrotekniske småproblemer væk.
Firmaets meget kyndige engelsktalende udsendte, mente dog nok, at de første eksemplarer af apparaterne - til ganske rimelige priser - kunne gå i produktion og til salg, indenfor ganske få måneder.
Håber at dette var referat nok(?)
Mvh. Jens/Modifix von DCA am Frederiksberg
__________________
Oksen er træg men jorden er tålmodig..