| Forfatter |
|
KimG Forum Bruger

Bruger siden: 04 Juli 2004 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 670
|
| Sendt: 11 Oktober 2005 kl. 23:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har fundet et print til High Fidelity's forforstærker fra 1979-82 (eller der omkring), der er delvis bestykket. Er det en konstruktion, det er værd at gøre færdig ? Kan den leve op til lyd af i dag? Skal man eventuelt tweake den med nyere komponenter?
__________________ Kim
|
| Til top |
|
| |
Mik112 Forum Bruger

Bruger siden: 16 Marts 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 1950
|
| Sendt: 12 Oktober 2005 kl. 21:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
KimG skrev:
Jeg har fundet et print til High Fidelity's forforstærker fra 1979-82 (eller der omkring), der er delvis bestykket. Er det en konstruktion, det er værd at gøre færdig ? Kan den leve op til lyd af i dag? Skal man eventuelt tweake den med nyere komponenter? |
|
|
Jeps den er, byggede min i 82, og den kommer ikke ud herfra før mig. Sørg for de rigtige lytter samt low noise transer i MM/MC delen og et ok volumen potentiometer. Hold dig langt væk fra modellen med moduler.
Jeg er i besiddelse af dok. til den sidste released version, send evt. en PB.
Mvh/Mik112
|
| Til top |
|
| |
Mik112 Forum Bruger

Bruger siden: 16 Marts 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 1950
|
| Sendt: 12 Oktober 2005 kl. 22:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
KimG skrev:
Jeg har fundet et print til High Fidelity's forforstærker fra 1979-82 (eller der omkring), der er delvis bestykket. Er det en konstruktion, det er værd at gøre færdig ? Kan den leve op til lyd af i dag? Skal man eventuelt tweake den med nyere komponenter? |
|
|
Hej igen,
Hvis det print du har er rimeligt bestykket med komponenter, vil prisen på diverse dele ligge i omegnen af en tusse, hvis du vel at mærke har et kabinet og div. RCA bøsninger
Mvh/Mik112
|
| Til top |
|
| |
KimG Forum Bruger

|
| Sendt: 12 Oktober 2005 kl. 23:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Med de "rigtige" lytter.... Er det Mallory-lytter som den gang, eller findes der noget bedre? Low-noise transer. Er det de originale fra den gang - Der skal nok være nogle, der ikke kan få's i dag - Eller skal man finde nogle nyere/bedre? Hvordan med input vælger og volumen (& balance ?). Hvad skal man vælge der? Modellen med moduler. Mener du de "diskrete opamps", de på et tidspunkt fandt på at putte i i stedet for opamps eller tykfilm-modulerne. Hvad er problemet med modul-modellen? Ville der lige her måske være basis for en rigtig moderne opamp med superlyd/specifikationer?? Oprindeligt var der tape-out direkte på input-valget. Her bør der måske indskydes et bufferkredsløb, hvis man har brug for at optage!
__________________ Kim
|
| Til top |
|
| |
gli- Branchemedlem

Highend Sound
Bruger siden: 18 April 2003 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 1516
|
| Sendt: 13 Oktober 2005 kl. 23:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
har en på lager med de rigtige transistorer og flere trans'er på lager. Jeg købte et lager dengang, men er gået af dansen. Har også beskrivelsen og alle opdates.
|
| Til top |
|
| |
KimG Forum Bruger

|
| Sendt: 15 Oktober 2005 kl. 00:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
hej gli-
Hvilket kabinet er den så bygget ind i ? Billeder ?
Noget helt andet. Har sendt dig en PM __________________ Kim
|
| Til top |
|
| |
MGPProjectS Forum Bruger

Bruger siden: 04 November 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 753
|
| Sendt: 16 Oktober 2005 kl. 12:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
gli- Branchemedlem

Highend Sound
Bruger siden: 18 April 2003 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 1516
|
| Sendt: 16 Oktober 2005 kl. 17:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har diagrammer, beskrivelser og hele svineriet fra dengang.
I må gerne få kopier, men først efter efterårsferien.
send mail til mig.
|
| Til top |
|
| |