Tilbage til HIFI4ALL.DK 19. juni 2026 | 23:08   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Analog lyd
 HIFI4ALL Forum : Analog lyd
Emne Emne: NAD 1000 - XLR output ? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Sputnik
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 Januar 2004
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Sendt: 15 Oktober 2005 kl. 16:02 | IP-adresse registreret  

I nedenstående data står der at en NAD 1000 forforstærker har XLR balancerede udgange, men jeg har netop købt sådan en brugt sag, og på den er der kun phono output.

XLR Balanced output
Yes

http://audio-nirvana.fortunecity.net/pag_eng/n1000g.htm

Findes der flere modeller af NAD 1000 ?

Til top Vis Sputnik's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Sputnik

Poul-erik
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 December 2003
Lokalitet: Fyn Syd
Sendt: 15 Oktober 2005 kl. 17:55 | IP-adresse registreret  

Sputnik skrev:

I nedenstående data står der at en NAD 1000 forforstærker har XLR balancerede udgange, men jeg har netop købt sådan en brugt sag, og på den er der kun phono output.

XLR Balanced output
Yes

http://audio-nirvana.fortunecity.net/pag_eng/n1000g.htm

Findes der flere modeller af NAD 1000 ?

Hej,

Er ikke helt sikker, men du siger at du har købt en NAD 1000, det link du henviser til der står der jo NAD 1000S, og hvis man søger på google(søg og du skal finde)efter NAD 1000S så fandt jeg flere steder hvor der står sådan :::

audio-markt.de

... Sie auch meine anderen Verkäufe, dort finden Sie unter anderem eine passende Endstufe (Parasound HCA-2200II) und einen Vorverstärker (NAD 1000S mit XLR). ...

og det er S modellen, så denne S model er sikker med XLR, men jeg selv mener ikke det kom før med NAD 106, men nu har kontrol forstærkere heller ikke haft min store interesse.

mvh. Poul-erik.

Sputnik
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 23 Oktober 2005 kl. 13:31 | IP-adresse registreret  

Poul-erik skrev:
audio-markt.de

... Sie auch meine anderen Verkäufe, dort finden Sie unter anderem eine passende Endstufe (Parasound HCA-2200II) und einen Vorverstärker (NAD 1000S mit XLR). ...

Tak for svaret, jeg har nu brugt NAD 1000'ern i nogle dage, men jeg savner godtnok en loudness knap eller tilsv., ved du, eller i andre her på kanalen hvad man skal kigge på af andre forforst., når man ønsker denne feature ?

Bruger pt. nogle ældre System Audio 930 og nogle Mission 760i, i forskellige opsæt. Forstærkeren der bruges pt. er en QSC 2x450 watt. (som test)

Thomas

Poul-erik
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 24 Oktober 2005 kl. 21:33 | IP-adresse registreret  

Sputnik skrev:

Poul-erik skrev:
audio-markt.de

Tak for svaret, jeg har nu brugt NAD 1000'ern i nogle dage, men jeg savner godtnok en loudness knap eller tilsv., ved du, eller i andre her på kanalen hvad man skal kigge på af andre forforst., når man ønsker denne feature ?

Bruger pt. nogle ældre System Audio 930 og nogle Mission 760i, i forskellige opsæt. Forstærkeren der bruges pt. er en QSC 2x450 watt. (som test)

Thomas

Hej,

Har den ikke en Bass eQ knap som virker lidt efter loudnes, men som kun hæver bassen hvis den er der.??

Sputnik
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 25 Oktober 2005 kl. 22:32 | IP-adresse registreret  

Poul-erik skrev:
Har den ikke en Bass eQ knap som virker lidt efter loudnes, men som kun hæver bassen hvis den er der.??

Nej, desværre!

Lyden er meget tynd synes jeg, trods det at begge de nævnte højttalere faktisk godt kan spille dybt, hvis de blot får "besked" på det, enten ved hjælp af loudness eller tilsv.

Er lidt ærgelig over NAD 1000'ern, og overvejer at kigge efter en anden forforstærker med denne feature.

Poul-erik
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 27 Oktober 2005 kl. 05:52 | IP-adresse registreret  

Sputnik skrev:

Poul-erik skrev:

Nej, desværre!

Lyden er meget tynd synes jeg, trods det at begge de nævnte højttalere faktisk godt kan spille dybt, hvis de blot får "besked" på det, enten ved hjælp af loudness eller tilsv.

Er lidt ærgelig over NAD 1000'ern, og overvejer at kigge efter en anden forforstærker med denne feature.

Lige for en ordens skyld, så er du sikker på at du sat dine kabler rigtigt til dine højtalere, alså at du ikke fase vender dem.

Jeg ved selv at det skal man ikke, men er selv kommet til det flere gange.

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes