Tilbage til HIFI4ALL.DK 6. juni 2026 | 12:24   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Analog lyd
 HIFI4ALL Forum : Analog lyd
Emne Emne: Køb af forstærker (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
freakout
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Oktober 2003
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Sendt: 15 Oktober 2003 kl. 02:01 | IP-adresse registreret  

Hey

Jeg skal have mig en ny forstærker men vil max bruge 4000 (og det er max) på det, jeg har et par JBL Lx9 med 2 stk. 8" tommer basser i hver, hvad vil i foreslå?

Det må gerne være effekt + forforstærker. man siger jo det er det bedste.

Venligst

Freakout

Mirovich
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 April 2003
Lokalitet: København
Sendt: 15 Oktober 2003 kl. 02:24 | IP-adresse registreret  

Jeg har været meget godt tilfreds med min Harman kardon hk 670 forstærker. Den gør det rigtig godt og så er den billigere end din top så kan du altid bruge lidt ekstra på et par gode signalkabler. Det er jo altid en god ting at spørge sig for som du nu gør. Men husk vores ord er ikke lov så lyt også til andre modeller end dem vi lige rusker op med. Vi har jo ikke samme smag og heldigvis for det!

Ronin
Branchemedlem
Branchemedlem
Lyd og Billed Vodskov

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 15 Oktober 2003 kl. 02:58 | IP-adresse registreret  

Jeps, HK670 er et godt bud, men ellers kig på brugtmarkedet. Mulighederne er ufatteligt mange i øjeblikket og tingene kan findes til spotpriser! Kig evt. efter en Thule IA100 eller Denon PMA-2000R eller NAD 319 eller........jeg kunne blive ved! Det kommer næsten kun an på hvad du forventer af den og hvordan du vil have den skal se ud! Ikke stir dig blind på watt-tal og andet, tal er taknemmelige. Men finder du noget interessant af disse ydmyge forslag, så spørg endelig løs igen! Om ikke andet så prøv at tage ud og se/lytte til nogle af dem!

Til max 4000 kr. skal du ikke regne med at finde et anstændigt forstærker-sæt så gå efter en god integreret - det skal nok blive godt alligevel!

freakout
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 16 Oktober 2003 kl. 00:11 | IP-adresse registreret  

har undersøgt priserne på Thule IA100 og den ligger på 5.600.- hvilket jo er lige 1.500.- over hvad jeg havde som max.

selvom det er en lækker forstærker har jeg ikke råd til den.

Mirovich
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 April 2003
Lokalitet: København
Sendt: 16 Oktober 2003 kl. 00:22 | IP-adresse registreret  

dba. dk har en Thule IA100 til 4800 og en Denon PMA-2000R til 3500. Hvis du tager til Sønderjylland kan du købe dig en brugt Hk 670 til 2300.

afm|
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 September 2003
Lokalitet: Fyn
Sendt: 16 Oktober 2003 kl. 00:42 | IP-adresse registreret  

Haii!

Hmm hvis du er med på brugt så er der en NAD 319

Fundet på www.dba.dk  -  Den BAvis

Ejeren skriver:

Nad 319, 170 W, Velspillende integreret forstærker. Strømstærk, trækker enhver højttalerbelastning. Står som ny, ingen ridser, fejl eller mangler. nypr. kr 5.000

sælges til 2500,- 

Så er der os penge til signal og højtaler kabler!

http://www.dba.dk//asp/soegning/soegning.asp?Niveau=1&OldNiveau=1&RubrikId=222&Annoncetype=2&Sortering=1&Sorteringtype=1&kortsogX=0&kortsogY=0&kortsogRad=0&kortsogNavn=0&radX=0&radY=0&FavoritNavn=&SoegningId=0&FirstSearch=&Fritekst=NAD+319&RegionId=0&begraens=2

Her kan der ses et MEGET godt billede af NAD'en og der kan læses spicifics herinde: http://www.gaia.cz/AUDIO/NAD319.htm

og så er der jo heller ikk så langt fra hvor du bor (Odense) til fostærkeren som ligger i Fredericia!

Håber det kan bruges til noget!

Men husk at det er ikk os der bestemmer!

afm|
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 September 2003
Lokalitet: Fyn
Sendt: 16 Oktober 2003 kl. 00:46 | IP-adresse registreret  

SORRY, tager skylden 100% det er mit dba.dk link der får forumet til at være mega bredt!! SORRY

freakout
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 Oktober 2003 kl. 00:07 | IP-adresse registreret  

Jeg har igen igen, været et smut i min lokale HI-FI klub og så en NAD c320BBE til små 2999.- (ny) 2 x 50W og den spiller faktisk rigtig godt, er det et ok bud til mine JBL LX 9 med 2 stk. 8" basser i hver?

Ronin
Branchemedlem
Branchemedlem
Lyd og Billed Vodskov

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 17 Oktober 2003 kl. 00:24 | IP-adresse registreret  

Så ville jeg hellere tage enten NAD 319 eller Denon PMA-2000R som brugt - skidt med at det er brugt, for du får bedre forstærkere der prismæssigt også ligger højere oppe på skalaen idag, bare tjek prisen på PMA-2000 idag! (og den kan jeg anbefale - formidabel forstærker med god kontrol over hele spektret, og så er den flot at se på samtidig.)

Men igen - det er ikke os der bestemmer, vi kan kun vejlede!

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes