Tilbage til HIFI4ALL.DK 7. juni 2026 | 23:45   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Analog lyd
 HIFI4ALL Forum : Analog lyd
Emne Emne: Pladespiller: Pioneer, Rega, B&O (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
mikkelsen1980
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 Juli 2005
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Sendt: 16 November 2005 kl. 07:58 | IP-adresse registreret  

Hejsa,

Jeg går og overvejer at anskaffe en pladespiller. Har mulighed for at få en Pioneer PL-560. Nogen der kender noget til den? Ifølge sælge skulle pickup være ok, men hvad vil en ny evt koste?
Så at en MMC pickup til B&O's kostede flere tusinde... Så hjælper det jo ikke meget at man kan få pladespilleren billigt. Ved i om man kan skifte nål på pickupen til B&O egenligt?

Jeg har en Rotel RA-1062 med indbygget RIAA, går ud fra den er ok til formålet.

Til top Vis mikkelsen1980's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mikkelsen1980

walin
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 24 August 2004
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 16 November 2005 kl. 10:08 | IP-adresse registreret  

hej mikkelsen1980

Den Pioneer har såvist jeg kan se en såkaldt P-mount (T4P) pick-up.  Det er en speciel direkte montering af pickup'en i armen, som nok må betegnes som ikke high-end. Det indskrænker valgmulighederne for Pick-up ret så meget, men der findes fra både Audio Technica og Ortofon nogle typer, Fx, Ortofon 310 og 320U som vel koster kr. 500-700. Der findes nåleudskiftninger til visse af disse typer, så du kan godt købe en ny nåle-forpart uden at skifte hele pick'up'en men besparelsen er ikke specielt stor.

Kig på  http://www.needledoctor.com de har efter min mening det største udvalg overhovedet

Der findes udskiftningspickup til en del af B&O's typer, men ikke alle. Se evt. på:

http://www.svalander.se/pickuper/stylus-a.htm#B som nok er de stærkeste på B&O'siden.

mvh 

mikkelsen1980
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 16 November 2005 kl. 10:15 | IP-adresse registreret  

Ok, der koster en MM4 også 2500,- Lidt over mit budget. Dvs at Pioneeren ikke er specielt god?

Andre forslag til hvilken en man så skal gå efter? Vil gerne have at den er i sølv og har en bredde der ligger på ca 40-45 cm, så den kan stå på hylde med mit eksisterende anlæg.

Til top Vis mikkelsen1980's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mikkelsen1980

mikkelsen1980
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 16 November 2005 kl. 14:15 | IP-adresse registreret  

Kan se her på forum, at mange anbefaler en Rega. Har en kollega der har en gammel rega hjemme på loftet. Han kunne ikke huske modelnavn, men den er købt i hifiklubben. Sikkert en planar 2 eller 3. Ved ikke helt hvor gammel den er, men hvis den er i ok stand, hvad må den så koste?

mikkelsen1980
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 November 2005 kl. 14:49 | IP-adresse registreret  

Regaen skulle være fra midt i 90'erne. Ved ikke hvor meget den afviger fra dem de sælger i dag.

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes