Tilbage til HIFI4ALL.DK 13. juni 2026 | 00:55   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Analog lyd
 HIFI4ALL Forum : Analog lyd
Emne Emne: THE WINNER TAKES IT ALL:RØR! (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 18
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Analogical
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 15 November 2005
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Sendt: 24 November 2005 kl. 14:30 | IP-adresse registreret  

Se..mange almindelige interessenter i vor verden, oplever det aldrig: at opleve et high end rørbaseret system, der for stedse ville medføre,at lytteren aldrig igen kommer til at opleve egen transistorlyd som andet end ..jaa ..midilyd.

Det er klart at en af grundene til rørenes ret begrænsede udbredelse i mere moderat prissatte systemer, skyldes ,,at det ikke kan lade sig gøre til de lavere priser.

Men i egentlig high end er rør et absolut must!!

Til top Vis Analogical's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Analogical

Dennis
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 April 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 24 November 2005 kl. 14:58 | IP-adresse registreret  

Ja, det har du måske ret i....

Nu bliver jeg så lidt nysgerrig; i hvilken prisklasse starter dine high end rør? Og hvilken forstærker kører du selv med?

M.v.h. Dennis.

Til top Vis Dennis's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Dennis

Spurnaldo
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 Januar 2004
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 24 November 2005 kl. 15:21 | IP-adresse registreret  

lalalala

Alt hvad vi kan høre er ævl og kævl der kommer ud af det betændte sår, hvor vi andre har en smuk mund.

Du har kun 1 mission på dette forum, det er at skabe debat og på 50 forskellige måder sige. Mit anlæg er det bedste, og alt andet er noget l**t. Det er helt nede på børnehaveniveau. Prøv dog bare at være lidt konstruktiv, og så glæd dig over du har fundet det udstyr der passer til dine præferencer.

Prøv istedet at beskriv eks. 5 kerneting i din lydfilosofi som de anlæg mester, og prøv så at tag stilling til hvad folk skriver istedet for bare at afkræfte det, uden at tage hensyn til faktuelle data.
Handler det for dig om at få en følelsesmæssig oplevelse, ligegyldigt om anlæget eventuelt farver lyden, eller er det for dig vigtigst at anlæget spiller det 100 % som det blev indspillet.

Vi er her for at hjælpe hinanden, og diskutere vores fælles interesser. Lige nu bidrager du ikke med noget. Du har jo ifølge dig selv en masse erfaring, så prøv da at del ud af den lidt konstruktivt. Du bidrager ikke med noget kontruktivt, og er derfor bare støj i debatterne.

Hvis du så gad finde en overskrift der passede til dit indlæg, så ville det også være lettere i fremtiden for folk at finde dine konstruktive ting, og lære deraf. Til et emne som dette ville overskriften "Støj - gør dig selv en tjeneste at slette dette emne admin" være passende.

Til top Vis Spurnaldo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Spurnaldo

Nilau
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 December 2003
Lokalitet: København
Sendt: 24 November 2005 kl. 15:54 | IP-adresse registreret  

Analogical skrev:

Se..mange almindelige interessenter i vor verden, oplever det aldrig: at opleve et high end rørbaseret system, der for stedse ville medføre,at lytteren aldrig igen kommer til at opleve egen transistorlyd som andet end ..jaa ..midilyd.

Det er klart at en af grundene til rørenes ret begrænsede udbredelse i mere moderat prissatte systemer, skyldes ,,at det ikke kan lade sig gøre til de lavere priser.

Lad os høre lidt om det udstyr du bruger. Du har indtil videre nægtet at svare på sådanne banale spørgsmål. Måske kunne du gøre en undtagelse? Og helst inden din nye tråd lukkes.

N.

Til top Vis Nilau's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Nilau

piobyte
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 November 2004
Lokalitet: Odense
Sendt: 24 November 2005 kl. 16:11 | IP-adresse registreret  

Jeg er desværre ikke ejer af rørgrej  ,men jeg har lige et spørgsmål . Min forstærker er kun  testet til et 5 tal, jeg prøvede at snyde den til en højere karakter, men det opdagede jeg og fik det stoppet omgående . 

Er jeg for skrap i min bedømmelse ??

Til top Vis piobyte's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af piobyte Besøg piobyte's Websted

Joch
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 Juli 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 24 November 2005 kl. 16:19 | IP-adresse registreret  

Analogical skrev:

Vi skal nemlig have så meget forvrænge på at vi ikke kan høre musikken, med en lp og en rør forstærker bliver der sku ikke meget uforvrænget. Prøv dog at følge med i stedet for at sige alt det gamle er værre end det nye

Civilingeniør i Teknisk IT Multimedie med speciale i Adaptiv støjdæmpning
PhD studerende i radar tracking og klassifikation
Til top Vis Joch's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Joch

Analogical
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 24 November 2005 kl. 16:21 | IP-adresse registreret  

piobyte skrev:

Jeg er desværre ikke ejer af rørgrej  ,men jeg har lige et spørgsmål . Min forstærker er kun  testet til et 5 tal, jeg prøvede at snyde den til en højere karakter, men det opdagede jeg og fik det stoppet omgående .    Hvad taler du om?

Analogical
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 24 November 2005 kl. 16:23 | IP-adresse registreret  

Joch skrev:
Analogical skrev:

Vi skal nemlig have så meget forvrænge på at vi ikke kan høre musikken, med en lp og en rør forstærker bliver der sku ikke meget uforvrænget. Prøv dog at følge med i stedet for at sige alt det gamle er værre end det nye

Forvrængning er en by i Rusland hos mig i praksis

piobyte
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 November 2004
Lokalitet: Odense
Sendt: 24 November 2005 kl. 16:31 | IP-adresse registreret  

Analogical skrev:
piobyte skrev:

Jeg er desværre ikke ejer af rørgrej  ,men jeg har lige et spørgsmål . Min forstærker er kun  testet til et 5 tal, jeg prøvede at snyde den til en højere karakter, men det opdagede jeg og fik det stoppet omgående .    Hvad taler du om?

Ja  det var lige der jeg ville hen

Til top Vis piobyte's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af piobyte Besøg piobyte's Websted

Nilau
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 December 2003
Lokalitet: København
Sendt: 24 November 2005 kl. 16:46 | IP-adresse registreret  

Analogical skrev:
Joch skrev:
Analogical skrev:

Forvrængning er en by i Rusland hos mig i praksis

Man får sgu' næsten medlidenhed med dig.

Det er nemlig sådan (og det er fakta) at:

De, der i sandhed elsker Analogical, bør læse Luis Farrakhans spådomme om dommedag sammen med de fastende prædikanter fra morgen til aften.
Sandelig siger jeg Eder: Vær som guldkalven, og da vil Pythia elske jer.

Husk Analogicals sjette bud: Du skal ære angakokken og ryge en ordentlig koger med angakokken på vredens dag, indtil du bliver hedensk.
Ave Cthulhu, som er så frygtindgydende; lad ikke jøden ryge en ordentlig bønne med os.

Analogical løfter sit åsyn og ser omnipotent på rabbineren, thi på sabbaten vil rabbineren lovprise den okkulte ged, og det finder Analogical vederstyggeligt.
Vær I glade, profeter! Thi Analogical bæver i ærefrygt over teologerne, som imanen forudsagde.

Omvend dig til Analogical, og da vil guldkalvene forråde dig og dyrke avanceret yoga med dig.
Hør mig, jeg er Analogical! Drag til Analogicals katedral og spis usyret brød med de blinde fakirer, thi det er min vilje.

I nærheden af Eufrats bred, hvor Analogical tørstede som ung, vil de zenbuddhistiske hekse samles for at bæve.
Analogical skabte profeterne og gjorde dem til de ærværdigste af alle skabninger. Priset være Analogical!

Den, der i sandhed tror på Analogical, bør tale i tunger sammen med de troende teologer fra morgen til aften.
Skal jeg end vandre ved porten til Valhalla, vil paverne ej lovprise mig; thi Thor er med mig.

N.

Til top Vis Nilau's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Nilau

Kurt von Kubik
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 14 Oktober 2003
Sendt: 24 November 2005 kl. 17:37 | IP-adresse registreret  

Hejsa!

Før denne tråd i lighed med tidligere tråde går bananas, så vil jeg da lige benytte lejligheden til at opfordre til saglighed.
Hvis du ikke har noget ganske konkret og til sagen hørende, som andre kan eller kunne få glæde af, så skriv et brev til din bedstemor i stedet.
Analogicals tråde har det med, at vokse i rekordtempo, helt uden nogensinde at berøre emnet.
Prøv derfor noget helt nyt kære allesammen. Skriv om RØR KONTRA TRANSISTORER.
Fremfør dine argumenter sagligt og evt. i harehøjde.
Glem at punke Analogical for alle hans mentale egenskaber eller mangel på samme - keep on the track, selvom lidt ironi og humor altid er rart. Men føler du dig blot pikeret, provokeret, prolongeret, insimeneret eller rektalexploreret, så tæl lige til 4.092.345.654før du tæsker løs på tastaturet.
Og til admin vil jeg lige sige, at jeg synes det er unfair at lukke tråde på den vis - også selv om det blot er midlertidigt. Stik en advarsel ud til de som bare skal ytre mishag og så slut med det.

It takes all kinds to make a world.

Til top Vis Kurt von Kubik's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kurt von Kubik

rattanhuset
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Juni 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 24 November 2005 kl. 17:46 | IP-adresse registreret  

For lige at rette op på tråden vil jeg gå tilbage til emnet omend jeg også har fået et smil på læben som "bliktud" :-D

At rør ikke er mere populærer hos "Hr og Fru Jensen" tror jeg skyldes mange ting, men for det først nok det som man er inde på med prisen på rør, omend en rørforstærker jo ikke behøver at koste en halv arm. Jeg har da set dem til under 10K alt efter hvad det er for noget, og nu er der kommet en masse "lyn kinesere" på markedet til en rimelig pris for alle, så mon ikke at det vinder indpas på et tidspunkt?.

En anden grund til at der ikke bliver solgt så meget af det er, tror jeg, at udbuddet i alm forretninger er ret begrænset og hvis man "bare skal have et anlæg" så smutter mange i "klubben" eller Fona og køber et sådan, og det er jo bestemt ikke dér man bliver præsentereret for rør. Så jeg tror mange synes at det er lidt "nørdet" med rør hvis de overhovedet har hørt om dette.

En sidst grund tror jeg også er noget med at "alm" anlæg idag til 10-20 K idag spiller ganske fortrinligt til den helt alm brugere, og den bruger med lyst til at høre meget musik i hverdagen uden at vedkommende måske sidder med højre øre INDE i højtaleren.

Michael

Til top Vis rattanhuset's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af rattanhuset

Oldred
Forum Bruger
Forum Bruger
Tidl. red.

Bruger siden: 25 Marts 2003
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 24 November 2005 kl. 18:11 | IP-adresse registreret  

Altsåååå - selv om andre tråde er gået fløjten, så prøv lige at tage udgangspunkt i emnet !

Som jeg læser denne første side, påstår Analogical såmænd bare, at han kun får high end oplevelser, når der anvendes rørgrej.

Det er da et oplæg, som er til at tage og føle på...

At det så netop er forvrængningskarakteristikken, der er een af hovedårsagerne til "rørklangen" er en kendt sag. At der både findes gode og dårlige rørforstærkere - præcis som der både findes gode og dårlige transistorforstærkere er en anden ting. Rør er ikke nødvendigvis high end i sig selv.

Men inden I slagter denne tråd, så prøv lige at give emnet en tanke eller to. Vi skal nok holde øje med både den og eventuelle uheldige debattører.

Til top Vis Oldred's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Oldred

Oldred
Forum Bruger
Forum Bruger
Tidl. red.

Sendt: 24 November 2005 kl. 18:15 | IP-adresse registreret  

Spurnaldo skrev:

lalalala

Alt hvad vi kan høre er ævl og kævl der kommer ud af det betændte sår, hvor vi andre har en smuk mund.

Du har kun 1 mission på dette forum, det er at skabe debat og på 50 forskellige måder sige. Mit anlæg er det bedste, og alt andet er noget l**t. Det er helt nede på børnehaveniveau. Prøv dog bare at være lidt konstruktiv, og så glæd dig over du har fundet det udstyr der passer til dine præferencer.

Prøv istedet at beskriv eks. 5 kerneting i din lydfilosofi som de anlæg mester, og prøv så at tag stilling til hvad folk skriver istedet for bare at afkræfte det, uden at tage hensyn til faktuelle data.
Handler det for dig om at få en følelsesmæssig oplevelse, ligegyldigt om anlæget eventuelt farver lyden, eller er det for dig vigtigst at anlæget spiller det 100 % som det blev indspillet.

Vi er her for at hjælpe hinanden, og diskutere vores fælles interesser. Lige nu bidrager du ikke med noget. Du har jo ifølge dig selv en masse erfaring, så prøv da at del ud af den lidt konstruktivt. Du bidrager ikke med noget kontruktivt, og er derfor bare støj i debatterne.

Hvis du så gad finde en overskrift der passede til dit indlæg, så ville det også være lettere i fremtiden for folk at finde dine konstruktive ting, og lære deraf. Til et emne som dette ville overskriften "Støj - gør dig selv en tjeneste at slette dette emne admin" være passende.

Hvad med lige at feje foran ejen dør først ?? Uanset om du føler dig provokeret, så er du selv nødt til at tale pænt..

Oldred
Forum Bruger
Forum Bruger
Tidl. red.

Sendt: 24 November 2005 kl. 18:18 | IP-adresse registreret  

TILBAGE TIL RØRFORSTÆRKERNE !!!

Kurt von Kubik
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 24 November 2005 kl. 18:21 | IP-adresse registreret  

Båt der Ana og i andre!

Hvordan får man ægte rørlyd ud af en røreffektBørge?
Hver gang jeg har lyttet til én, lyder den af trafo og mangel på dæmpningsfaktor.
Hvordan bærer man sig ad med, atgnave sig vej ind gennem jernklumpen - ind til rørlyden?

Enlighten me please?
Til top Vis Kurt von Kubik's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kurt von Kubik

Spencer
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2004
Sendt: 24 November 2005 kl. 18:27 | IP-adresse registreret  

Kurt von Kubik skrev:
Båt der Ana og i andre!

Hvordan får man ægte rørlyd ud af en røreffektBørge?
Hver gang jeg har lyttet til én, lyder den af trafo og mangel på dæmpningsfaktor.
Hvordan bærer man sig ad med, atgnave sig vej ind gennem jernklumpen - ind til rørlyden?

Enlighten me please?

Det er meget let.

Du tilslutter forstærkeren til en rigtig højttaler, som ikke har en masse spoler og kondensatorer i signalvejen, der skal kompensere for at enhederne kun kan spille et begrænset frekvensområde.

skruerselv
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

heltny/cujo

Bruger siden: 05 Juni 2005
Lokalitet: Øerne
Sendt: 24 November 2005 kl. 18:28 | IP-adresse registreret  

Kurt von Kubik skrev:
Båt der Ana og i andre!

Hvordan får man ægte rørlyd ud af en røreffektBørge? Bygger en ordentlig en selv
Hver gang jeg har lyttet til én, lyder den af trafo og mangel på dæmpningsfaktor. Fordi man ikke har bygget den selv
Hvordan bærer man sig ad med, atgnave sig vej ind gennem jernklumpen - ind til rørlyden? Bruger tænderne

Enlighten me please?
Som en anden, er det eneste rigtige, det JEG kan og siger.

MEN, jeg har svaret pænt OM EMNET !!!!!!

Det er jo sådan tråde SKAL køre, kan man se.

Til top Vis skruerselv's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af skruerselv

Kurt von Kubik
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 24 November 2005 kl. 18:33 | IP-adresse registreret  

Det ser ud til, at jeg nok snart skal til tandlæge.
For der er oprigtigt meget lang vej derind skulle jeg mene.

Spencer
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2004
Sendt: 24 November 2005 kl. 18:36 | IP-adresse registreret  

Kurt von Kubik skrev:
Det ser ud til, at jeg nok snart skal til tandlæge.
For der er oprigtigt meget lang vej derind skulle jeg mene.

Ja, hvis du oplever et par Lowther-horn med lidt højspænding bag, så skal du nok have lagt ny emalje på tænderne bagefter.  

Side af 18 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes