| Forfatter |
|
Maitreya Forum Bruger

Bruger siden: 30 Marts 2005 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 115
|
| Sendt: 26 November 2005 kl. 03:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Alle
For et par dage siden erhvervede jeg mig denne lille spilledåse. Da den er kommet for at afløse en gammel denonreciever(unødvendigt at nævne hvilken) var jeg håbefuld og ventede en betydelig forbedring.
Forbedringen kom og det meget mere end ventet: mere homogenitet, større adskillelse af intrumenterne, øget perspektiv og musikalitet, og attack i hele lydbilledet (For S.... et attack stuen rumlede af glæde). Jeg troede sgu ikke mine egne øjne eller ører. Kan det virkelig gøres for en femhundred mand.
Trods disse dejlige overaskelser jeg fik er der et par ting med den som jeg gerne vil have justeret. Hvis der er en mulighed for det????
Når den er tændt kommer den med svag brummelyd der er der vedvarende...
Der er en sussen i specielt diskantområdet, der til tider er svær at slippe (overhøre). Kan det være min billige 10 år på bagen denon dcd615 der laver unoder her? Eller er der noget jeg kan gøre ved 3020éren for at undgå dette? Det skal dog lige nævnes at denne summen også var mærkbar da nævnte reciever var tilkoblet.
Med hensyn til de monterede jumpers. Hvad kan jeg gøre her af billige løsninger?? Og hvis loddekolben skal findes frem må det gerne forklares grundigt
Jeg ved godt at forstærkeren i dette apperat er lidt tvivlsom, men det er hvad budgettet tillader på nuværende tidspunkt. Denne nad er mest af alt købt for at få noget udholdeligt indtil det gode viser sig! Så jeg leder pt efter billige løsninger men selvsagt virksomme.
For at træffe en nøgtern vurdering af mit problem vil jeg lige nævne at jeg spiller på et par JMLab 927 Be. Så det kan ikke være der problemet er begravet.
Håber at nogle kan grave nogle løsninger frem til mig
Med Håbefulde hilsener
Jan
__________________ Jan L
|
| Til top |
|
| |
skruerselv Udelukket fra forum

heltny/cujo
Bruger siden: 05 Juni 2005 Lokalitet: Øerne
Status: Offline Indlæg: 522
|
| Sendt: 26 November 2005 kl. 03:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis den brummen også var der på den anden reciever, vil jeg tro det er NETSTØJ.
M.h.t. om det er din CD der laver unoder/støj i diskanten, er det meget nemt at finde ud af = Pil CD´en fra, tænd for 3020´eren og lyt.
JUMPERNE, kan med fordel skiftes ud med et par gode phonostik (behøver ikke være de dyreste man kan få) og en lille stang sølvtråd mellem dem.
Håber det kan bruges
|
| Til top |
|
| |
Maitreya Forum Bruger

|
| Sendt: 26 November 2005 kl. 03:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
[QUOTE=skruerselv]
Hvis den brummen også var der på den anden reciever, vil jeg tro det er NETSTØJ. Brummen kommer tydeligt fra 3020´eren. Det er dog den susen i højtalerene der var der ved den anden reciever.
M.h.t. om det er din CD der laver unoder/støj i diskanten, er det meget nemt at finde ud af = Pil CD´en fra, tænd for 3020´eren og lyt. Støjen som er i hele lydbilledet og spicielt hørbar i diskanten. Den er der kun når der spilles musik og ikke hvis cdspillen bare er tændt.
JUMPERNE, kan med fordel skiftes ud med et par gode phonostik (behøver ikke være de dyreste man kan få) og en lille stang sølvtråd mellem dem. Kan man selv isolere sølvtråden og hvordan?
Håber dette hjalp lidt til at uddybe min forklaring!
Mvh Jan __________________ Jan L
|
| Til top |
|
| |

heltny/cujo
|
| Sendt: 26 November 2005 kl. 03:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Maitreya skrev:
| [QUOTE=skruerselv]
Hvis den brummen også var der på den anden reciever, vil jeg tro det er NETSTØJ. Brummen kommer tydeligt fra 3020´eren.Ok, det KAN stadig være NETSTØJ eller trafoen der trænger til at blive spændt - - - dog brummer nogle trafoer i 3020´ere fælt - prøv med et NETSTØJSFILTER. Det er dog den susen i højtalerene der var der ved den anden reciever.
M.h.t. om det er din CD der laver unoder/støj i diskanten, er det meget nemt at finde ud af = Pil CD´en fra, tænd for 3020´eren og lyt. Støjen som er i hele lydbilledet og spicielt hørbar i diskanten. Den er der kun når der spilles musik og ikke hvis cdspillen bare er tændt. Ja ok, så er der noget der tyder på at det ER din CD - har du prøvet med en anden signal kilde ??? (minidisk, mp3 eller andet)
JUMPERNE, kan med fordel skiftes ud med et par gode phonostik (behøver ikke være de dyreste man kan få) og en lille stang sølvtråd mellem dem. Kan man selv isolere sølvtråden og hvordan?Ja det kan du nemt - brug en bomuldssnor (anoraksnor, snørebånd), det er ret nemt at bruge og faktisk godt lydmæssigt
Mvh Jan |
|
|
|
| Til top |
|
| |
Maitreya Forum Bruger

|
| Sendt: 26 November 2005 kl. 03:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
[QUOTE=skruerselv][QUOTE=Maitreya][QUOTE=skruerselv]
Hvis den brummen også var der på den anden reciever, vil jeg tro det er NETSTØJ. Brummen kommer tydeligt fra 3020´eren.Ok, det KAN stadig være NETSTØJ eller trafoen der trænger til at blive spændt - - - dog brummer nogle trafoer i 3020´ere fælt - prøv med et NETSTØJSFILTER. Hvordan spænder man sådan en trafo? Netstøjsfiltre har været meget omtalt og jeg har sjældent set dem fået gode råd med på vejen. Kender du et der virker i lav prisklasse?
M.h.t. om det er din CD der laver unoder/støj i diskanten, er det meget nemt at finde ud af = Pil CD´en fra, tænd for 3020´eren og lyt. Støjen som er i hele lydbilledet og spicielt hørbar i diskanten. Den er der kun når der spilles musik og ikke hvis cdspillen bare er tændt. Ja ok, så er der noget der tyder på at det ER din CD - har du prøvet med en anden signal kilde ??? (minidisk, mp3 eller andet) God ide. Jeg vil gå ind og prøve med min mp3-afspiller med det samme.
JUMPERNE, kan med fordel skiftes ud med et par gode phonostik (behøver ikke være de dyreste man kan få) og en lille stang sølvtråd mellem dem. Kan man selv isolere sølvtråden og hvordan?Ja det kan du nemt - brug en bomuldssnor (anoraksnor, snørebånd), det er ret nemt at bruge og faktisk godt lydmæssigt Skal det ikke være noget matiale der er lufttæt?
|
| Til top |
|
| |
Maitreya Forum Bruger

|
| Sendt: 26 November 2005 kl. 03:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis den brummen også var der på den anden reciever, vil jeg tro det er NETSTØJ. Brummen kommer tydeligt fra 3020´eren.Ok, det KAN stadig være NETSTØJ eller trafoen der trænger til at blive spændt - - - dog brummer nogle trafoer i 3020´ere fælt - prøv med et NETSTØJSFILTER. Hvordan spænder man sådan en trafo? Netstøjsfiltre har været meget omtalt og jeg har sjældent set dem fået gode råd med på vejen. Kender du et der virker i lav prisklasse?
M.h.t. om det er din CD der laver unoder/støj i diskanten, er det meget nemt at finde ud af = Pil CD´en fra, tænd for 3020´eren og lyt. Støjen som er i hele lydbilledet og spicielt hørbar i diskanten. Den er der kun når der spilles musik og ikke hvis cdspillen bare er tændt. Ja ok, så er der noget der tyder på at det ER din CD - har du prøvet med en anden signal kilde ??? (minidisk, mp3 eller andet) God ide. Jeg vil gå ind og prøve med min mp3-afspiller med det samme.
JUMPERNE, kan med fordel skiftes ud med et par gode phonostik (behøver ikke være de dyreste man kan få) og en lille stang sølvtråd mellem dem. Kan man selv isolere sølvtråden og hvordan?Ja det kan du nemt - brug en bomuldssnor (anoraksnor, snørebånd), det er ret nemt at bruge og faktisk godt lydmæssigt Skal det ikke være noget matiale der er lufttæt?
Håber du gider at fortsætte...
|
| Til top |
|
| |

heltny/cujo
|
| Sendt: 26 November 2005 kl. 04:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Maitreya skrev:
|
Hvis den brummen også var der på den anden reciever, vil jeg tro det er NETSTØJ. Brummen kommer tydeligt fra 3020´eren.Ok, det KAN stadig være NETSTØJ eller trafoen der trænger til at blive spændt - - - dog brummer nogle trafoer i 3020´ere fælt - prøv med et NETSTØJSFILTER. Hvordan spænder man sådan en trafo? Netstøjsfiltre har været meget omtalt og jeg har sjældent set dem fået gode råd med på vejen. Kender du et der virker i lav prisklasse? Hmm, den var svær men BRINCK-ELEKTRONIK har et til rimelige penge.
JUMPERNE, kan med fordel skiftes ud med et par gode phonostik (behøver ikke være de dyreste man kan få) og en lille stang sølvtråd mellem dem. Kan man selv isolere sølvtråden og hvordan?Ja det kan du nemt - brug en bomuldssnor (anoraksnor, snørebånd), det er ret nemt at bruge og faktisk godt lydmæssigt Skal det ikke være noget matiale der er lufttæt? Nej det er ligegyldigt, det skal bare sørge for at tråden ikke rører ved andet.
Mvh Jan |
|
|
|
| Til top |
|
| |
Maitreya Forum Bruger

|
| Sendt: 26 November 2005 kl. 04:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
JUMPERNE, kan med fordel skiftes ud med et par gode phonostik (behøver ikke være de dyreste man kan få) og en lille stang sølvtråd mellem dem. Kan man selv isolere sølvtråden og hvordan?Ja det kan du nemt - brug en bomuldssnor (anoraksnor, snørebånd), det er ret nemt at bruge og faktisk godt lydmæssigt Skal det ikke være noget matiale der er lufttæt? Nej det er ligegyldigt, det skal bare sørge for at tråden ikke rører ved andet. Hvad med oxidering?
Mvh Jan [/QUOTE] [/QUOTE] __________________ Jan L
|
| Til top |
|
| |

heltny/cujo
|
| Sendt: 26 November 2005 kl. 04:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Maitreya skrev:
|
JUMPERNE, kan med fordel skiftes ud med et par gode phonostik (behøver ikke være de dyreste man kan få) og en lille stang sølvtråd mellem dem. Kan man selv isolere sølvtråden og hvordan?Ja det kan du nemt - brug en bomuldssnor (anoraksnor, snørebånd), det er ret nemt at bruge og faktisk godt lydmæssigt Skal det ikke være noget matiale der er lufttæt? Nej det er ligegyldigt, det skal bare sørge for at tråden ikke rører ved andet. Hvad med oxidering?
Mvh Jan
|
|
|
[/QUOTE] [/QUOTE] Det vil det gøre alligevel hvis du sætter noget plast eller andet over.
Men man kunne jo bruge noget krympeflex med lim i 
|
| Til top |
|
| |
Maitreya Forum Bruger

|
| Sendt: 26 November 2005 kl. 04:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har lige været inde på brinks hjemmeside men ser ikke noget netstøjsfilter. Hedder de noget specielt??
Krympeflex vil jeg lige undersøge hvad er.
|
| Til top |
|
| |

heltny/cujo
|
| Sendt: 26 November 2005 kl. 04:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Krympeflex er et stykke "gummi" som krymper MEGET når man varmer på det og det vil så lægge sig helt tæt til tråden. (fås hos århus radiolager)
Det hedder BR 507 og ligger under PRODUKTER / BYGGESÆT / ALFA-NUMERISK OVERSIGT og så BR 507 eller BR 507K
|
| Til top |
|
| |
Maitreya Forum Bruger

|
| Sendt: 26 November 2005 kl. 04:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Afprøvede med mp3 afspiller og den samme støj er der uforandret.
__________________ Jan L
|
| Til top |
|
| |

heltny/cujo
|
| Sendt: 26 November 2005 kl. 04:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Maitreya skrev:
|
Afprøvede med mp3 afspiller og den samme støj er der uforandret.
|
|
|
ok  prøv en anden INDGANG
|
| Til top |
|
| |
Maitreya Forum Bruger

|
| Sendt: 26 November 2005 kl. 04:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hjælper ikke er afprøvet!
__________________ Jan L
|
| Til top |
|
| |
Maitreya Forum Bruger

|
| Sendt: 26 November 2005 kl. 04:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
skruerselv skrev:
|
Krympeflex er et stykke "gummi" som krymper MEGET når man varmer på det og det vil så lægge sig helt tæt til tråden. (fås hos århus radiolager)
Det hedder BR 507 og ligger under PRODUKTER / BYGGESÆT / ALFA-NUMERISK OVERSIGT og så BR 507 eller BR 507K
|
|
|
Vil prøve at ringe til dem imorgen tak for tippet samt den udførlige vejledning i deres hjemmeside __________________ Jan L
|
| Til top |
|
| |

heltny/cujo
|
| Sendt: 26 November 2005 kl. 04:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så må det være forforstærkerdelen der støjer så snart der kommer signal på - - - Det kan jeg desværre ikke hjælpe med - udover at du kunne prøve (hvis din cd eller MP3 har variabel udgang, så du kan skrue helt ned) at sætte cd´en eller MP3´en direkte i MAIN IN (hvor "bøjlerne" sidder) og så skrue lidt op for cd eller MP3 og høre om det er det samme - HUSK at 3020´eren kører på FULD KNALD nu (du kan ikke skrue ned på den)
|
| Til top |
|
| |
Maitreya Forum Bruger

|
| Sendt: 26 November 2005 kl. 04:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
skruerselv skrev:
| Så må det være forforstærkerdelen der støjer så snart der kommer signal på - - - Det kan jeg desværre ikke hjælpe med - udover at du kunne prøve (hvis din cd eller MP3 har variabel udgang, så du kan skrue helt ned) at sætte cd´en eller MP3´en direkte i MAIN IN (hvor "bøjlerne" sidder) og så skrue lidt op for cd eller MP3 og høre om det er det samme - HUSK at 3020´eren kører på FULD KNALD nu (du kan ikke skrue ned på den) |
|
|
Cdspillen har variabel udgang som du siger. Og når dette forsøg afprøves af der ingen støj overhovedet. Heller igen lyd. Har jeg gjort det rigtigt tror du?__________________ Jan L
|
| Til top |
|
| |

heltny/cujo
|
| Sendt: 26 November 2005 kl. 04:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Maitreya skrev:
skruerselv skrev:
| Så må det være forforstærkerdelen der støjer så snart der kommer signal på - - - Det kan jeg desværre ikke hjælpe med - udover at du kunne prøve (hvis din cd eller MP3 har variabel udgang, så du kan skrue helt ned) at sætte cd´en eller MP3´en direkte i MAIN IN (hvor "bøjlerne" sidder) og så skrue lidt op for cd eller MP3 og høre om det er det samme - HUSK at 3020´eren kører på FULD KNALD nu (du kan ikke skrue ned på den) |
|
|
Cdspillen har variabel udgang som du siger. Og når dette forsøg afprøves af der ingen støj overhovedet. Heller igen lyd. Har jeg gjort det rigtigt tror du? |
|
|
Næh  - Har du sat den i MAIN IN ???? Det skal ikke være PRE OUT.
Altså et signalkabel fra cd´en til MAIN IN (ta bøjlerne ud) på forstærkeren - så skal der komme lyd
|
| Til top |
|
| |
Maitreya Forum Bruger

|
| Sendt: 26 November 2005 kl. 04:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
skruerselv skrev:
Maitreya skrev:
skruerselv skrev:
|
|
Cdspillen har variabel udgang som du siger. Og når dette forsøg afprøves af der ingen støj overhovedet. Heller igen lyd. Har jeg gjort det rigtigt tror du? |
|
|
Næh - Har du sat den i MAIN IN ???? Det skal ikke være PRE OUT.
Altså et signalkabel fra cd´en til MAIN IN (ta bøjlerne ud) på forstærkeren - så skal der komme lyd
|
|
|
Ups ups... Okay nu kom der lyd men desværre stadig den samme støj!
Havde sat den til main men enten havde jeg glemt at tænde for 3020 eller også sat kablet fra den ene til den anden udgang på 3020. Dette bedes du overse  __________________ Jan L
|
| Til top |
|
| |

heltny/cujo
|
| Sendt: 26 November 2005 kl. 05:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Maitreya skrev:
skruerselv skrev:
Maitreya skrev:
skruerselv skrev:
|
|
|
|
Næh - Har du sat den i MAIN IN ???? Det skal ikke være PRE OUT.
|
|
|
Ups ups... Okay nu kom der lyd men desværre stadig den samme støj!
Havde sat den til main men enten havde jeg glemt at tænde for 3020 eller også sat kablet fra den ene til den anden udgang på 3020. Dette bedes du overse 
|
|
|
Jeg har INGENTING set
Jamen så aner jeg ikk rigtig hvad det kan være - andet end der bare ER støj i lige netop din 3020 
|
| Til top |
|
| |