Tilbage til HIFI4ALL.DK 21. juni 2026 | 10:20   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Analog lyd
 HIFI4ALL Forum : Analog lyd
Emne Emne: Rega Planer 2 ell. 3, hvis man skal købe? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Moef
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 November 2005
Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline
Sendt: 26 November 2005 kl. 18:57 | IP-adresse registreret  

Hejsa,

Jeg har muligvis mulighed for, at købe en Rega Planer 2 eller 3 (m. original tonearm). Pt. har jeg jo en Technics SL1200 mk2., som har givet mig lidt sved på panen i forbindelse med køb af ny pickup til den. Det er i forvejen ikke helt nemt, når PU'en ikke måske koste så meget (mig budget ligger på omkring 1500 kr. helst ikke meget mere!). Og da SL1200 tonearmen bevægelige masse skulle være på ca. 12 g. så gør det ikke valget meget nemmere, hvis man er interesseret i en god fine line Ortofon MM, som er noget for blød til armen.

Men mht. Rega afspilleren, skal jeg her vælge 2 eller 3'eren, hvilken en egner sig bedst til min længe ønske Ortofon Stylus 20, 30 ell. 40 (hvis altså Rega'ens arm er lettere end min Technics)?!

Og er der nogen kendte defekter ved en brugt Rega (arm) man skal være opmærksom på?

Mvh. Moef
Til top Vis Moef's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Moef

sølvsuper
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 Juni 2004
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 26 November 2005 kl. 22:35 | IP-adresse registreret  

Hej Moef

Jeg kender ikke så meget til det med vægten på Rega kontra Technics men mht til defekter så har jeg en 3`er  på 12 år og har aldrig haft problemer. Er i øvrigt monteret med en Denon dl pickup.

Mvh. Sølvsuper

Til top Vis sølvsuper's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af sølvsuper

mn1974
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 September 2005
Lokalitet: Århus
Sendt: 26 November 2005 kl. 22:46 | IP-adresse registreret  

hej jeg har en Rega 3 monteret med original arm og Grado Picupp. Den kører sweet.

Moef
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 November 2005
Lokalitet: Sydsjælland
Sendt: 26 November 2005 kl. 23:04 | IP-adresse registreret  

Okay tak,

Der er som sagt en mulighed for at købe en af disse. Men, jeg har i mellemtiden været inde på denne side:

http://www.vandenhul.com/artpap/phono_faq.htm

Hvor der nederst på siden findes en nedre resonans graf, hvor reso kan regnes ud via armvægt, compliance. Og det ser ud til, at min nedre Resonans for min eksisterende SL1200mk2 arm ligger over 9 hz, som stadig skulle være indenfor det tilladte. Og derved kan jeg sandsynligvis stadig bruge med Technics SL1200mk2, sammen med en MM pickup. Så slipper jeg for alt MC bøvlet, som for nogen også lyder bedst sammen med klassisk musik, hvilke jeg ikke høre. Så jeg er stadig varm på en Ortofon stylus 30 enhed.

Bare der så ikke er andre resonanser ved et afspilningssystem, som kan drille, værre kan lige over i den nedre armresonans. Måske nogen har erfaringer med dette?

Men ellers tak for jeres indlæg, eftersom jeg ikke 100% har afskrevet Rega'en endnu. Men hvis jeg alligevel (måske stadig, kan bruge min Technics, som gør jeg det og spare lidt penge :-)

Moef
Til top Vis Moef's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Moef

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes