| Forfatter |
|
Toebs Forum Bruger

Bruger siden: 19 Oktober 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 434
|
| Sendt: 20 Oktober 2003 kl. 16:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej jeg står og mangler en surround forstærker, helst ikke over 1500 kr,- er ret flad for tiden. Så den kan jo ikke blive så god, men det må jeg leve med. Jeg har kigget på et par forskellige på DBA.dk nemlig:
Yamaha RX-V495RDS - 1600 kr,- Onkyo ASV-620 - 1500 kr.-
Denon AVR-2400 - 1800 kr Denon AVR-1400 - 1700 kr
Sony STR-DE235 - 1100,- Sony str-de 445 - 1000 kr
Jeg ved intet stortset om forstærkere, og ville være meget glad hvis nogle af jer kunne guide mig. Så også en her inde havde en NAD916 forstærker til salg for 950kr ved ikke om det der noget for mig.
På forhånd tak torben midtgaard. (undskyld jeg har lavet det her indlæg også, har nemlig også et i "spørgsmål", men der havde jeg ikke skrevet hvilke produkter jeg havde set på dba.dk)
|
| Til top |
|
| |
Ricky Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 281
|
| Sendt: 20 Oktober 2003 kl. 16:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Torben
Har du DVD-afspiller og højtalere i forvejen? Eller skal du ud og købe nyt af det også? __________________ Venligst
Ricky - Husk film skal ses i hjemmebiografen
|
| Til top |
|
| |
Toebs Forum Bruger

|
| Sendt: 20 Oktober 2003 kl. 17:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har DVD afspiller og højttalere, mangler dog en center højttaler. HVis du har et godt tilbud på nogle højttalere kan det da godt være at jeg er interesseret:), men mht. det forstærker noget, kan du så hjælpe mig ?
|
| Til top |
|
| |
Ricky Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 281
|
| Sendt: 20 Oktober 2003 kl. 17:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Man får helt givet meget ud af pengene ved at kigge på brugtmarkedet, men spørgsmålet er hvad det er du vil havde - også hvor stort rum du har.
Selvom det er en brugt kliche, så tror jeg du for mere glæde at af gemme pengene til du kigget dig lidt omkring, så du kan danne dig et indtryk af hvad der findes af suroundreceivere på markedet og hvad de kan.
1500 er meget penge at bruge, hvis man bliver skuffet over købet...
Man kan sige som udgangspunkt skal den receivere du vælger kunne håndtere Dolby Digital og DTS 5.1. __________________ Venligst
Ricky - Husk film skal ses i hjemmebiografen
|
| Til top |
|
| |
Webmonkey Forum Bruger

Bruger siden: 01 Juni 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1070
|
| Sendt: 20 Oktober 2003 kl. 17:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
TorbenMP skrev:
Hej jeg står og mangler en surround forstærker, helst ikke over 1500 kr,- er ret flad for tiden. Så den kan jo ikke blive så god, men det må jeg leve med. Jeg har kigget på et par forskellige på DBA.dk nemlig:
Yamaha RX-V495RDS - 1600 kr,- Onkyo ASV-620 - 1500 kr.-
Denon AVR-2400 - 1800 kr Denon AVR-1400 - 1700 kr
Sony STR-DE235 - 1100,- Sony str-de 445 - 1000 kr
Jeg ved intet stortset om forstærkere, og ville være meget glad hvis nogle af jer kunne guide mig. Så også en her inde havde en NAD916 forstærker til salg for 950kr ved ikke om det der noget for mig.
På forhånd tak torben midtgaard. (undskyld jeg har lavet det her indlæg også, har nemlig også et i "spørgsmål", men der havde jeg ikke skrevet hvilke produkter jeg havde set på dba.dk) |
|
|
Uden at kende modellerne mere specifikt, så ville jeg pege på Yammyen...
__________________ In the Land of Hometheater, The Three Eyed Monster is King......
|
| Til top |
|
| |
Toebs Forum Bruger

|
| Sendt: 20 Oktober 2003 kl. 18:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
mit rum er ikke stort, ca 8 m2 (måske endda mindre) men det er godt til en hjemme bio :), meget firkantet rum, som de fleste :)
Jeg har i forvejen 2 dantax p2000 højttalere som jeg tænkte kunne bruges til for højttalere, og så har jeg to små bag højttalere som jeg ikke kan huske hvad er for nogle, men det er vidst dali
|
| Til top |
|
| |
rasmus_bt Forum Bruger

Bruger siden: 16 Juli 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 376
|
| Sendt: 20 Oktober 2003 kl. 19:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg ville holde mig til Yamaha'en hvis jeg var dig. Der tror jeg du får mest for pengene... Den undersøtter jo også digital 5,1 og dts såååå go for it!
|
| Til top |
|
| |
HyBrider Forum Bruger

Bruger siden: 19 August 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 164
|
| Sendt: 20 Oktober 2003 kl. 20:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har haft en magen til Yamaha, den er dog lidt mudret i bunden, hvis man skal trække for store højtalere, og hvis man har nogle (fx) middel QLN højtalere - bare lige for at komme med et eksempel. Men den spiller fint, har ikke de vilde features, men "ok" til 1600,-. Jeg ville dog ikke give mere end 1200,- eller noget i den retning for den, hvis det var mig.
__________________ // Karsten
|
| Til top |
|
| |
Toebs Forum Bruger

|
| Sendt: 21 Oktober 2003 kl. 17:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvad vil det sige at den er mudret i bunden. Er det når man spiller lavt på store højttalere er lyden er mudret eller hvad?
Er der ikke andre som kan hjælpe mig også, måske skrive nogle fordele/ulemper ved de forskellige forstærkere. Evt en som har set et godt tilbud anden steds?
på forhånd tak, Torben Poulsen
|
| Til top |
|
| |
AndersJ Forum Bruger

Bruger siden: 23 Oktober 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 88
|
| Sendt: 23 Oktober 2003 kl. 22:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har lige købt en sony STR-DE595, gav 2200 for den hos shopman.dk.
Er rimelig glad for den, spiller godt.
|
| Til top |
|
| |
Ronin Branchemedlem

Lyd og Billed Vodskov
Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 7545
|
| Sendt: 24 Oktober 2003 kl. 07:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
En Sony STR-DB780QS kan fåes til 1800 kr. plus forsendelse hos www.mediacheckpoint.de .
5x100 watt, Dolby Digital/DTS, 5.1 indgang, tuner med 30 kanaler, skrueterminaler hele vejen rundt og 3 års garanti!
Den slår samtlige bud i prisklassen under 2000 kr. og så er den helt ny! __________________ Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
|
| Til top |
|
| |