Tilbage til HIFI4ALL.DK 13. juni 2026 | 00:55   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Analog lyd
 HIFI4ALL Forum : Analog lyd
Emne Emne: Tog låget af min PA-forstærker (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Poul-erik
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 December 2003
Lokalitet: Fyn Syd
Status: Offline
Sendt: 28 December 2005 kl. 01:59 | IP-adresse registreret  

Hej,

Skruede lige låget af min PA-forstærker for bare at se hvordan sådan en er opbygget, jeg blev meget forbavset over at det skulle kunne lade sig gøre at levere de watt med den opbygning.

Selv er jeg ikke tenkniker, men kan se at flere af de 2*200watt´s i 4ohm forstærkere jeg har er kraftigere opbygget end denne ENORME 2*650watt 4ohm´s PA-Forstærker.

Der sidder godt nok en stor ringkerne trafo hvor der står 900w på. og den er født med 2-stk lytter på hver kanal på 10.000mf og på kun 63V, hvordan fanden kan man få 2*650watt ud af det.

skal lige sige at jeg aldrig har spillet på den da den er ny og skal kun bruges til udlejning, men mener at hvis man kan få 2*650w ud af en så lille en forsyning så er jeg forbavset.

Det skal forstå´s sådan at jeg ikke går og ærger mig over at jeg har købt den, for den kostede jo heller ikke penge, 2995,- for en split ny, jeg har før skrevet at jeg også har været ejer af en VP-500 PA-forstærker og den var heller ikke lige bygget til at levere de 2*500w den skulle.

Den jeg har nu er opgivet over hele frekvens området 20-20.000Hz hvor den skulle kunne levere 2*650watt.

Kiggede ikke rigtigt efter der står 900-1300watt på trafoen.

skruerselv
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

heltny/cujo

Bruger siden: 05 Juni 2005
Lokalitet: Øerne
Sendt: 28 December 2005 kl. 03:40 | IP-adresse registreret  

Jeg vil tro at de 650 Watt for det første er i 4 ohm og en laboratoriemodstand + at det er ved 1 kHz og ved påbegyndende klipning (1% forvrængning)

Jeg vil tro at trafoen leverer ca 2 x 40 Vac (et rent gæt) og at den er opbygget som brokoblet og du derved for højt spændingssving (endnu et gæt)

2 x 40 Vac på trafoen vil give CIRKA (alt efter en masse) 150 til 200 Watt i 8 ohm og 2 af dem brokoblet giver sikkert i nærheden af de 650 Watt du skriver. (Så der er sikker 4 "forstærkere" i den - brokoblet 2 og 2) - En billig måde at få høj effekt på

MEN, 2 x 650 watt VEDVARENDE tror jeg ikke helt på, da du skriver at trafoen er på 900 Watt - 2 x 650 er jo alligevel 1300 og godt nok kan man trække mere på en trafo, kortvarigt, end den er skrevet til, men  ???? Og 2 x 10.000 µF er jo heller ikke det helt store til den effekt.

Hvad er den skrevet til at levere i lavere impedanser ?

Sølv de rigtige steder - er guld værd.
Til top Vis skruerselv's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af skruerselv

Tylle
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Maj 2005
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 28 December 2005 kl. 10:39 | IP-adresse registreret  

Kunne vi ikke få et billede af den uden låg på? Er da lidt nysgerrig for at se hvordan den ser ud indeni

Setup: Crown Studio Reference II, Crown K1, Audiolab 8000C, H/K HD970, Cerwin Vega AT-100, 18" sub
Til top Vis Tylle's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Tylle

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes