| Forfatter |
|
Toolate Lukket konto

Lukket efter ønske fra bruger!
Bruger siden: 24 Oktober 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 855
|
| Sendt: 31 December 2005 kl. 13:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har lige været inde på cybertainment og her var der en som har hørt stor foskel på en integreret forstærker og et sæt med forforstærker med effektdel.
Jeg er jo selv ude og lede efter noget stereo men lige det her har jeg ikke lyttet efter.
Er der forskel på perspektiv og andre ting. Er er der den store forskel på om man køber det hver for sig. Eller er det bare skrøner. __________________ Nad 116 & 216THX
Concept2 (moddes snart)
XTZ 99 W10.16
Cambridge DAC
Panasonic DMR-EH65
|
| Til top |
|
| |
Acer Forum Bruger

Bruger siden: 06 Juni 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 3734
|
| Sendt: 31 December 2005 kl. 14:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er en skrøne, en god integreret kan være mindst ligeså god som et prismæssigt tilsvarende pre/effekt-sæt . Dog opnår man en fordel ved at have et sæt, og det er muligheden for at fintune ens set-up hen imod noget bestemt man leder efter / mangler, eks. mere hug i bassen eller en mere udstrakt top - her giver pre/effekt-sættet langt flere muligheder at arbejde med
Årsagen til disse skrøner skal nok findes i, at man "glemmer" priserne og sammneligner et noget dyrere pre/effekt-sæt med en integreret og så er der jo en forskel __________________ Fyrer De, Hr. ? Nej da, jeg har H/K
|
| Til top |
|
| |
Toolate Lukket konto

|
| Sendt: 31 December 2005 kl. 16:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ok så det er altså op til mig selv om jeg vil være bundet eller ej.
Jeg tror jeg går efter kombinations muligheden så kan jeg jo som du skriver vælge den effektklods man nu vil ha.
Findes der så en meget neutral forforstærker der er, at foretrække frem for andre. Jeg vil bruge mellem 10-20 k. på det hele incl. riaa del. __________________ Nad 116 & 216THX
Concept2 (moddes snart)
XTZ 99 W10.16
Cambridge DAC
Panasonic DMR-EH65
|
| Til top |
|
| |
p.las Forum Bruger

Bruger siden: 12 Marts 2005 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1271
|
| Sendt: 02 Januar 2006 kl. 22:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Generelt er forforst/effekt dyre.Jeg selv er gået fra oven nævnte til intregeret surround forstSjovt nok var min Nad effektforst 50W kraftigere per kanal men i virkeligheden var det omvendt.Men det beviser vel bare at som regel følges kvalitet og pris ad
|
| Til top |
|
| |
Toolate Lukket konto

|
| Sendt: 02 Januar 2006 kl. 23:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du skriver du er gået fra Stereo til Surround.
Din effektforstæerker var på 50 watt. men var det alligevel ikke eller hvad...? Her er jeg stået af.
Men jeg giver dig ret i, at pris og kvalitet absolut ikke følges sammen altid. __________________ Nad 116 & 216THX
Concept2 (moddes snart)
XTZ 99 W10.16
Cambridge DAC
Panasonic DMR-EH65
|
| Til top |
|
| |
Poul-erik Forum Bruger

Bruger siden: 30 December 2003 Lokalitet: Fyn Syd
Status: Offline Indlæg: 903
|
| Sendt: 03 Januar 2006 kl. 11:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
p.las skrev:
| Generelt er forforst/effekt dyre.Jeg selv er gået fra oven nævnte til intregeret surround forstSjovt nok var min Nad effektforst 50W kraftigere per kanal men i virkeligheden var det omvendt.Men det beviser vel bare at som regel følges kvalitet og pris ad |
|
|
Hej,
Hvad er det lige du mener.????
__________________ NAD 7600 2*150 watt, + Højtaler Cerwin Vega AL-1000.
|
| Til top |
|
| |
Ascari Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2004 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 3328
|
| Sendt: 03 Januar 2006 kl. 15:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Toolate skrev:
|
Du skriver du er gået fra Stereo til Surround.
Din effektforstæerker var på 50 watt. men var det alligevel ikke eller hvad...? Her er jeg stået af.
Men jeg giver dig ret i, at pris og kvalitet absolut ikke følges sammen altid. Han skrev ellers at pris og kvalitet fulgtes ad ;) |
|
|
|
| Til top |
|
| |
p.las Forum Bruger

Bruger siden: 12 Marts 2005 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1271
|
| Sendt: 03 Januar 2006 kl. 23:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Forforstærker/effektfor er generelt dyre.Så bare alene ingangsprisen er som regel høj.Jeg er gået fra forfostærker/effekt til intregreret surround.Effekt Nad 2x150w Primare 5x100w.I den virkelige verden er Primaren kraftigere i stereo.Min pointe er, integreret eller ej ,det er indmaden der bestemmer resultatet og den er mange gange synonym med prisen
|
| Til top |
|
| |
Toolate Lukket konto

|
| Sendt: 04 Januar 2006 kl. 09:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
p.las skrev:
|
Forforstærker/effektfor er generelt dyre.Så bare alene ingangsprisen er som regel høj.Jeg er gået fra forfostærker/effekt til intregreret surround.Effekt Nad 2x150w Primare 5x100w.I den virkelige verden er Primaren kraftigere i stereo.Min pointe er, integreret eller ej ,det er indmaden der bestemmer resultatet og den er mange gange synonym med prisen
|
|
|
Ok så er jeg er med. __________________ Nad 116 & 216THX
Concept2 (moddes snart)
XTZ 99 W10.16
Cambridge DAC
Panasonic DMR-EH65
|
| Til top |
|
| |
jkjaers Forum Bruger

Bruger siden: 15 Januar 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2357
|
| Sendt: 04 Januar 2006 kl. 10:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Den umiddelbare fordel ved at dele er at for og effekt ikke skal dele strømforsyning... det kan oftest godt høres
__________________ Venlig hilsen Jesper
"Er du i tvivl? Så gear ned og giv gas"
|
| Til top |
|
| |
nhj4 Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 11 December 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 3481
|
| Sendt: 04 Januar 2006 kl. 10:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej der !
I de fleste telfælle kan en integret forstærker lyde bedre en Forfor/efetstærker, mange intengret forstæeker køre med en pasiv vulume regulering ( ingen forstærkning til efektdelen ) vil i det her telfelle lyde bedre da lyden skal pasere mindre elektronik på sen vej.
Forfor / efetforstærker har i de fleste tilfælle en agtiv forforstærker og der skal lyden pasere den elektronik og den kan være af en ringe kvalitet derfor kan denne løsning lyde renger en en integret, men det kan også være omvendt så det er bare om og gå ud og lyt.
Nogle integret modeller har agtiv forstærkning før efektdelen.
|
| Til top |
|
| |
Hurtig Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3070
|
| Sendt: 04 Januar 2006 kl. 11:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja, en integreret løsning har mange fordele. Man kan undvære nogle forstærkertrin, da forforstærkerdelen jo ikke skal trække et kabel. De fleste effektforstærkere er følmomme nok til at køre med en passiv forforstærker. Men det er ofte en dårlig løsning, da denne har høj udgangsimpedans, og derved IKKE egner sig til at trække et kabel. Dette problem er ikke eksisterende i en integreret forstærker, hvor man har alle fordelene ved passiv forforstærker, men uden alle ulemperne.
Det med fordelen ved ikke at skulle dele strømforsyning når man kører seperat for/effekt... Ja, men man kunne jo sagtens lave en integreret med en lille seperat forsyning til forforstærkeren.... Det er snedigt... Ikke?? __________________ Keine Hexerei, Nur Behändigkeit
Nuværende setup: SONY CDP-X303ES (Drev), DIYDAC, DOXA 012 (Pre), DOXA 70B SE mod.(Power), DALI Grand DIVA
|
| Til top |
|
| |
Toolate Lukket konto

|
| Sendt: 04 Januar 2006 kl. 11:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg er med på "lyt og vær glad".
Og for et par aftener siden var jeg hjemme hos en kammerats far. Han havde fa... en Primare I21 stående med et par Ikon6 og en Rega høvl. Føj hvor lød det svinet. Så jo jeg er ude og lytte. __________________ Nad 116 & 216THX
Concept2 (moddes snart)
XTZ 99 W10.16
Cambridge DAC
Panasonic DMR-EH65
|
| Til top |
|
| |
Lestat Forum Bruger

Bruger siden: 01 Januar 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 456
|
| Sendt: 04 Januar 2006 kl. 12:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er måske også det Hurtig er inde på, men en løsning kunne også være at starte med en integreret, og så senere hen udvidde med et effekttrin. Det er den løsning jeg selv tager, dog er det en surround forstærker, så jeg regner med at få et 2-3 kanals effekttrin til front og så bruge den integrerede forstærker til de øvrige højttalere. (Det er jo som regel fronterne der trækker mest, især når man også bruger det til stereo hvor surround ikke rigtigt bliver brugt).
Det gør cost-of-entry noget mere acceptabelt fordi det kan gøres over flere gange. Hvis man går seperates fra starten af, så kan man ligesom ikke nøjes med bare at købe en for-forstærker, det spiller ikke rigtigt.
L. __________________ visit wireframed
Mit setup
|
| Til top |
|
| |
nhj4 Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 11 December 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 3481
|
| Sendt: 04 Januar 2006 kl. 15:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hurtig skrev:
|
Ja, en integreret løsning har mange fordele. Man kan undvære nogle forstærkertrin, da forforstærkerdelen jo ikke skal trække et kabel. De fleste effektforstærkere er følmomme nok til at køre med en passiv forforstærker. Men det er ofte en dårlig løsning, da denne har høj udgangsimpedans, og derved IKKE egner sig til at trække et kabel. Det kommer an på hvordan man bygger det op. Dette problem er ikke eksisterende i en integreret forstærker, hvor man har alle fordelene ved passiv forforstærker, men uden alle ulemperne.
Det med fordelen ved ikke at skulle dele strømforsyning når man kører seperat for/effekt... Ja, men man kunne jo sagtens lave en integreret med en lille seperat forsyning til forforstærkeren.... Det er snedigt... Ikke?? |
|
|
|
| Til top |
|
| |
Toolate Lukket konto

|
| Sendt: 04 Januar 2006 kl. 15:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har nu en PHILIPs surroundreceiver(FR996) med 6 kanals indgang og den bruger jeg jo til SACD/CD afspilning med min DVD963SA. Der ved bruger jeg jo kun receiveren som forstærker og ikke andet.
Jeg har jo som man sikkert har fundet ud af svært ved og hive pungen op når jeg ikke føler det er det værd. Oh ak oh ve. I ved sikkert osse jeg er glad for mine Concept 2ére, godt så.
Men nu har jeg i dag sammen med Katie Melua og albummet "piece by piece" for hyggens skyld været en tur i HfK. Og nu kommer chokket så til alle jer der ikke regner med, at philips kan en skid. Hverken Nad C372, Cambridge Azur 640C, Thule IA100 og Denon PMA-1500AE kunne give mig noget nær det jeg har i forvejen. Alt er meget mere nuanceret, perspektivet meget større og bunden dybere og stadig fast på det jeg har i forhold til dem jeg hørte på. Jeg er komplet overrasket over dette udfald. Jeg havde jo regnet med, at skulle investere i noget god stereo. For det har man jo ikke i en surround reciever. Men nu bruger jeg jo heller ikke surround delen når jeg spiller musik. Så jeg beholder altså det jeg har.
Jeg vil gerne sige tak for jeres indlæg alligvel. For udfaldet kunne jo have været, at jeg måtte op med pungen. Og det er jeg jo ikke meget for. __________________ Nad 116 & 216THX
Concept2 (moddes snart)
XTZ 99 W10.16
Cambridge DAC
Panasonic DMR-EH65
|
| Til top |
|
| |