Tilbage til HIFI4ALL.DK 11. juni 2026 | 20:48   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Analog lyd
 HIFI4ALL Forum : Analog lyd
Emne Emne: Udgangstrin i NAD S300 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
rune-nielsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 Juli 2003
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Sendt: 25 Oktober 2003 kl. 20:35 | IP-adresse registreret  

Hej Alle!

Der bliver herinde ofte snakket om WAF. Det problem er ikke så aktuelt for mig, da jeg endnu ikke bor sammen med damen. Men jeg har dog en anden og måske lige så stor faktor at tage hensyn til. Nemlig FAT, da min FAR for nyligt var den begrænsende faktor for at hifi-galskaben rigtig kunne få frit løb.

Jeg havde nemlig fået anbefalet at lade mit grej stå tændt hele tiden, hvilket jeg også havde fået fornemmelsen gjorde en forskel. Om det var indbildt woodoo, eller reel forbedring skal jeg ikke kunne sige, men jeg mener at kunne høre en forskel. Problemet er så, at min far blev bekendt med at forstærkeren) NAD S300) stod og varmede det halve af huset op når jeg ikke brugte denne. Det mente han var for dyrt i strøm, så fra nu af er det kun cd-afspilleren der står tændt  (jeg bor stadig hjemme, da SU'en i stedet bruges til hifi og cd'er )

Nå. Men for at gøre en lang historie kort: Det undrer mig egentlig også at denne forstærker står og bliver så varm, og så tænkte jeg på, hvad det egentlig er for en udgangstype der sidder i NAD silverline serien? Jeg har ikke kune finde noget om det nogen steder, men jeg har på fornemmelsen, at det er noget klasse A/B Kan det passe? Er der evt. nogen der har målt / har datablad på, hvor meget strøm en S300 bruger når den står tændt (uden at spille)?

PS: Undkyld min lille historie, der ikke har så meget relevans i hifi-sammenhæng men som jeg lige havde træng til at dele med nogen  Er der andre der har nogle sjove/akavede "X"AF situationer at tage hensyn til, kunne det da være meget sjovt at høre

På forhånd tak for hjælpen.

Mit Hifi
Til top Vis rune-nielsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af rune-nielsen Besøg rune-nielsen's Websted

Kjeldsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 Maj 2003
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 25 Oktober 2003 kl. 20:46 | IP-adresse registreret  

NAD silverline er en klasse A/B konstruktion, men som så mange andre af de "dyrere" forstærkere kører den en del i klasse A (måske 10 Watt), det er derfor den bliver så varm.
Til top Vis Kjeldsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kjeldsen

skum
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 April 2003
Lokalitet: København
Sendt: 25 Oktober 2003 kl. 22:00 | IP-adresse registreret  

quote:

(jeg bor stadig hjemme, da SU'en i stedet bruges til hifi og cd'er )

quote_slut

Det er da befriende at høre hvordan unge hjemmeboende studerende spenderer de såkaldte 'café-penge'... der er sgu da noget om snakken...?!?

Nogen ting er bedre at holde for sig selv.... eller også kunne man gå lidt med morgenaviser som vi andre har gjort..  Dét skader ikke moralen!

Mvh.

P.S.

Det var bare lige en lille sur lørdagsbøvs intet mere i det...

Til top Vis skum's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af skum

rune-nielsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 26 Oktober 2003 kl. 08:43 | IP-adresse registreret  

Hehe. Som om jeg ikke knokler løs med fritidsarbejde så snart lektierne er overstået. Det er da heller ikke fordi jeg ikke bruger penge på at gå i byen og den slags. SLET ikke... Men i stedet for at have bil, lejlighed m.m. som mange af mine jævnaldrende har, bruger jeg altså pengene på musik. Det kan jeg ikke se noget ufornuftigt i, hvis det var det du mente?

Men uanset hvad, er der da til mange måneders husleje i et godt hifi-anlæg

Til Kjeldsen:

Tak for svaret. Så var min formodning rigtig. Kan du evt. give et slag på tasken på, hvor meget strøm den står og sluger? Hvis det er 2*10 watt plus noget til at holde resten af maskineriet i gang + tab ender vi så ikke på ca. 50 watt, eller er det helt galt skudt???

Mit Hifi
Til top Vis rune-nielsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af rune-nielsen Besøg rune-nielsen's Websted

Rohlander
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 September 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 28 Oktober 2003 kl. 14:11 | IP-adresse registreret  

Jeg har selv samme forstærker og ja den bliver meget varm og er også ret varm på stand by. Men nu føles det jo ekstra voldsomt fordi at de to kæmpe trafoer "hænger" på frontpladen eller på en plade bag ved frontpladen. De bruger med andre ord det tykke alukabinet som køleprofil

Til top Vis Rohlander's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Rohlander

obi jon kenobi
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Juni 2003
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 28 Oktober 2003 kl. 14:51 | IP-adresse registreret  

PS: Undkyld min lille historie, der ikke har så meget relevans i hifi-sammenhæng men som jeg lige havde træng til at dele med nogen  Er der andre der har nogle sjove/akavede "X"AF situationer at tage hensyn til, kunne det da være meget sjovt at høre

Jeg har SMMF (Small Room Management Factor). Det er også træls.

Til top Vis obi jon kenobi's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af obi jon kenobi

rune-nielsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 28 Oktober 2003 kl. 19:48 | IP-adresse registreret  

obi jon kenobi skrev:

Jeg har SMMF (Small Room Management Factor). Det er også træls.

Tell me about it!!!

Mit værelse er ikke mere end 10 kvm, og der skal være plads til sofabord, tøjskab, skrivebord, sofabord, sofaseng og helt anlæg. Det går virkelig ikke. SMMF faktoren var helt klart med til at jeg fravalgte surround da jeg valgte nyt anlæg. Denne beslutning er jeg senere blevet meget glad for!

Jeg må sku snart til at finde mig et ordentligt sted at bo, hvis jeg skal drive det hifi til noget  Kollegier er nok bare ikke lige sagen, med mindre det er fredag og der alligevel skal spilles højt.

Mit Hifi

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes