| Sendt: 10 Januar 2006 kl. 19:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tør noen å foreslå egnet elektronikk til noen elektrostathøyttalere? Jeg har nylig anskaffet to sett (fire stk!9 Quad ESL63 elektrostater. Og behøver elekronikk som ikke stadig avsløres som medioker. Symfonisk musikk faller helt sammen, allverdens herlig syttitallsrock lyder tynnt. Plater (CDer) fra ECM, kirkelig Kulturverksted, Jan Erik Kongshaug etc låter imidlertid ganske godt, tilstedeværelse og atmosfære formidles. Det er ingen tvil om at Quadene har gode kvaliteter.
Jeg forestiller meg at tilhørende elektronikk ikke behøver å være av den analytiske studiomonitor typen. En smule varme vil nok kle Quadene
Mitt øvrige system:
En eldre lettere anemisk Tandberg TDA3036 med tilhørende Tandberg forforsterker, samt en eldre Technics cd spiller (det er for galt), +tuner. Jeg står i begrep med å bygge om noen eldre Denon POA6600 monotrinn til Lc-audio The End Millenium XP (puh for et navn). Kabinett og strømforsyning (+/-62V!, 40000uF kanal) resten leveres fra Danmark. Jeg håper ingen vil si at dette er en håpløs kombinasjon (men om du mener det; plesase share!). (Skulle gjerne investert i noe fra Gamut, Doxa på steroider? Men økonomien..) Jeg kommer imidlertid ikke i mål med dette. Forforsterker og særlig cd-spiller må erstattes. Jeg forestiller meg å legge ca kr 20 000,- kroner på det hele. Forslag om såvel nytt som brugt utstyr er velkomment.
På forhånd takk. Vennlig hilsen Khanate __________________ QUAD ESL63 - Got four of it!
|