Tilbage til HIFI4ALL.DK 6. juni 2026 | 22:18   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Analog lyd
 HIFI4ALL Forum : Analog lyd
Emne Emne: Rør forst vs hundehvalp = uheld :( (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Audioholic
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 Maj 2005
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Sendt: 29 Januar 2006 kl. 16:01 | IP-adresse registreret  

Hey forum

Jeg står i den situation at min næsten afsatte forstærker er røget en tur på gulvet ved et sørgeligt, men hændeligt, uheld pga vores lille søde Labrador Freja.

Faldet var ikke så højt, men det har alligevel lavet lidt skade :(

Så vidt jeg kan konstatere er der røget en 3-4 ledninger af som bare skal loddes på plads og så er der røget et enkelt rør.

Der er tale om en Croft Enigma rør forforstærker.

Nogen der ved hvor jeg kan få nye NOS til den til rimelige penge - tror jeg skifter dem alle for en sikkerheds skyld hvis det altså ikke koster en bondegård   

Selve lodningerne har jeg nok en ven der kan fixe - fik et ordentlit rap da jeg kiggede på skaderne fra kondensatorerne - der var self ikke strøm til, men de har jo stadig spændind. Av av.

Rørene er lidt blandet fra russiske Sovtek og et engelske Mullard EL86 og så et lille ubestemmeligt hvor der kun står: "HH" "CV449 KB/D" og "1483 G2"

Nogen der ved hvor jeg kan købe rør billigt? Og må de overhovedet sendes?

Mvh. Mads

3 x BassPump III i sofaen
+ diverse gode sager ..
Til top Vis Audioholic's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Audioholic

blackhawk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 December 2004
Sendt: 29 Januar 2006 kl. 16:02 | IP-adresse registreret  

Har du stadig hundehvalpen..

Audioholic
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 29 Januar 2006 kl. 16:04 | IP-adresse registreret  

blackhawk skrev:

Ja den lever i bedste velgående - den var dog knap så populær lige bagefter

+ diverse gode sager ..

mops
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 Februar 2005
Lokalitet: København
Sendt: 29 Januar 2006 kl. 23:18 | IP-adresse registreret  

Hej Audioholic

Lydbutikken i Kbh forhandler jo Croft, så mon ikke de kan hjælpe?
Jeg blev selv lidt overrasket over hvor "billige" rør egentlig er. Mener jeg slap med 600,- for 4 nye rør til min Croft Epoch for ½-års tid siden.

Selvom postvæsenet ikke er berømt for varsom behandling af pakker, kan det sagtens forsvares at sende rør med posten.

mvh
Lars

Finn29
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 30 Januar 2006 kl. 08:13 | IP-adresse registreret  

Audioholic skrev:

blackhawk skrev:

Ja den lever i bedste velgående - den var dog knap så populær lige bagefter

Føler med dig, vores labredør "molly" på 6mdr. kender smagen af digitalkabler i 1000kr klassen

<a href="http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=50141 ">
Til top Vis Finn29's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Finn29 Besøg Finn29's Websted

Audioholic
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 30 Januar 2006 kl. 10:03 | IP-adresse registreret  

mops skrev:
Hej Audioholic

Lydbutikken i Kbh forhandler jo Croft, så mon ikke de kan hjælpe?
Jeg blev selv lidt overrasket over hvor "billige" rør egentlig er. Mener jeg slap med 600,- for 4 nye rør til min Croft Epoch for ½-års tid siden.

Selvom postvæsenet ikke er berømt for varsom behandling af pakker, kan det sagtens forsvares at sende rør med posten.

mvh
Lars

Ja det er faktisk lidt overraskende - på amerikanske sider har jeg fundet Sovtek rørene (Skal have 6) til den latterlige pris af 6.95$

http://www.tubedepot.com/so-12ax7wa.html

Men jeg takker for tippet omkring Lydbutikken - dem vil jeg lige høre.

Men har det så nogen mening at skifte rørene til nogle dyrere når man nu alligevel er igang?? Mullard over hele linien fx - det må da uvægerligt give en sjov kombination når der fra fabrikken er mixede rør fra forskellige producenter? Men har læst mig frem til at det er meget normalt i Croft.

Finn29 <-- Takker for sympatien, men sådan en lille sød hundehvalp med store mørke øjne kan man jo ikke være sur på ret lang tid ad gangen - den er jo simpelthen så dejlig.

Kabelbakker er din ven

+ diverse gode sager ..

Eltax-Man
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 August 2005
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 30 Januar 2006 kl. 10:42 | IP-adresse registreret  

Audioholic skrev:

Hey forum

Jeg står i den situation at min næsten afsatte forstærker er røget en tur på gulvet ved et sørgeligt, men hændeligt, uheld pga vores lille søde Labrador Freja.

Så vidt jeg kan konstatere er der røget en 3-4 ledninger af som bare skal loddes på plads og så er der røget et enkelt rør.

Nogen der ved hvor jeg kan få nye NOS til den til rimelige penge - tror jeg skifter dem alle for en sikkerheds skyld hvis det altså ikke koster en bondegård   

Selve lodningerne har jeg nok en ven der kan fixe - fik et ordentlit rap da jeg kiggede på skaderne fra kondensatorerne - der var self ikke strøm til, men de har jo stadig spændind. Av av.

Rørene er lidt blandet fra russiske Sovtek og et engelske Mullard EL86 og så et lille ubestemmeligt hvor der kun står: "HH" "CV449 KB/D" og "1483 G2"

Mvh. Mads

Hmm det var sgu da surt      GOD HUND  HE HE nej pjat til side er du kommet af med dine højtalerer???

Til top Vis Eltax-Man's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Eltax-Man

Audioholic
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 30 Januar 2006 kl. 15:31 | IP-adresse registreret  

Eltax-Man skrev:

Audioholic skrev:

Hey forum

Mvh. Mads

Hmm det var sgu da surt      GOD HUND  HE HE nej pjat til side er du kommet af med dine højtalerer???

De er 99% solgt, han mangler bare lige at hente dem - men vi blev enige om en pris på 13K så det er da helt okay

+ diverse gode sager ..

Eltax-Man
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 August 2005
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 30 Januar 2006 kl. 19:58 | IP-adresse registreret  

TjA det kan da ikke blive bedre  jeg er jo ved og undersøge markedet lidt og kan se de har rimelige billig dali i h-f-k så om et par måneder skifter jeg nok eltax ud altså undtagen sub indtil videre starter med de 2 fronte og så bagefter baghøjtalerne hvis alt går vel

Audioholic skrev:
Eltax-Man skrev:

Audioholic skrev:

Hey forum

Mvh. Mads

De er 99% solgt, han mangler bare lige at hente dem - men vi blev enige om en pris på 13K så det er da helt okay

Til top Vis Eltax-Man's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Eltax-Man

ozzy24
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 September 2004
Lokalitet: Fyn
Sendt: 31 Januar 2006 kl. 22:47 | IP-adresse registreret  

damn sikke en møg hund  ved ikke lige hvor du finder de rør henne .

har selv 2 stk labrador hunde. den ene åd kant ophænget på mine daværende dynaudio højtalere . det blev den ikke rigtig populær i da jeg kom ind ind i stuen samtidig med , at den stod og tyggede i dem , så hunden fik et pænt stort møgfald. den går stadig ikke nærmere end ca en meter fra højtaleren *gg* og det er da snart 3 år siden. (ville nu også blive pænt negativ hvis den åd mine straus'er. ved godt det ikke er så relevant i din søgen efter rør , men syntes det er en lidt sjov historie.

effect=hjemmebyg hypex
cdafspiller=wadia 850

Til top Vis ozzy24's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ozzy24

rattanhuset
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Juni 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 31 Januar 2006 kl. 23:20 | IP-adresse registreret  

Damn jeg kender det. Har haft en hund som splittedet hele huset ad når den var alene, og da jeg så kom i tanke om at tage den med på job, "åd" den bare bilen i stedet for

Men når alt kommer til alt glæder det mig da, at du ikke har kvalt dyret endnu, omend jeg godt forstår hvis lysten har været til stede.

Michael

Til top Vis rattanhuset's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af rattanhuset

Ørstrøm
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 April 2003
Lokalitet: København
Sendt: 31 Januar 2006 kl. 23:39 | IP-adresse registreret  

Da jeg så emnetitlen på din post fik jeg et billede af en kåd lille hvalp der lettede ben op af en rørforstærker på gulvet... 

Det er da godt det ikke var tilfældet, ellers skulle du vist ud og lytte på en ny hund

Tillykke med den (hunden)

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes