|
Hej Jan.
Det tror jeg desværre ikke på at du får til at virke. For det første er T 20 ikke en specielt fremragende enhed, selv hvis den anvendes med Ortofon pickups, og for det andet så passer den ganske enkelt overhovedet ikke til din Dl 103 rent elektrisk.
Din DL 103 har en impedans på 40 ohm, og skal derfor helst belastes med 100 Ohm. T20 er lavet til de gamle Ortofon piclups som havde en impedans på kun 3 ohm, og jeg vil derfor forvente at den belaster pickuppen med en impedans på ca. 10 ohm. Det vil sige at du får en belastnigsimpedans som er forkert med ca. faktor 10. Du vil med andre ord være tæt på at kortslutte din pickup. En DL 103 har i forvejen ikke voldsomt meget top, men hvis du kommer tæt på at kortslutte den, så kan du godt regne med en noget mudret lyd.Endvidere har T20 et gain på ca 30 db, hvilket er noget i overkanten til en DL 103 som har betydeligt højere output end de pickups som Ortofon lavede dengang.
Jeg har selv prøvet at sende en DL103 ind i een Ortofon T3000 (Den er lavet til MC 3000 som har en impedans på 5-6 ohm). Det lød ganske besynderligt.
Den eneste transformator som jeg kender som jeg mener kan anbefales til DL 103 er Audio Note AN-S7. Den er dog desværre ganske dyr. Jeg vil anbefale en aktiv løsning. Hvis det skal være billigt, så vil jeg sige, Denon Ha500, Denon Ha1000, Electrocompaniet MC2 (Gerne MC2A), eller Hiraga Pre-pre. Hvis det gerne må koste noget, så vil Gryphon utvivlsomt være et fremragende valg. De fleste moderne riaa/stepups har mulighed for at køre med 100 ohm, så der er uden tvivl også mange fine muligheder på det marked.
Mvh. Lars.
|