| Forfatter |
|
blackhawk Forum Bruger

Bruger siden: 19 December 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1256
|
| Sendt: 11 Februar 2006 kl. 08:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Godmorgen folkens,
når man ikke kan sove og vågner til samme tid som når man skal på job, så må man jo høre lidt musik og nyde solopgangen. Jeg har netop fået nye DCA Duelund DL2.0 højttalere som jeg er faldet pladask for, og skæbnen ville at jeg solgte mine ICE da de ikke helt kunne forenes med de nye speakeres klangbalance. Jeg erstattede de solgte ICE med min oldgamle Peter Allpass PPA300, og for (BEEEP) hvor lyder de godt med den gamle svend spændt for vognen. 
Så istedet for at bruge flere kroner på en ny amp, så vil jeg istedet købe mig en billig ny pre amp. Nu ved jeg godt, at jeg længe har drømt svuppende våde drømme om ML. Men Alfahunnen siger nej, idet vi skal flytte til Sweden og hvad ved jeg.. 
Så jeg må sætte mine ML drømme på hold, og finde noget andet mere opnåeligt. Jeg har i øjeblikket en Acurus pre, og den er fin men den har lidt westcoast lyd. Jeg kunne godt tænke mig en mere neutral (billig og brugt) pre som F. eks. NLE eller hvad eksperterne her på sitet anbefaler?
Jeg hører primært akustisk musik, blues og jazz samt lidt rock og klassisk i ny og næ..
Skyd fra hoften, D´herrer __________________ Med venlig hilsen
Aslak C. Vind
|
| Til top |
|
| |
rockforlife Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 18 Juli 2005 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 2382
|
| Sendt: 11 Februar 2006 kl. 08:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er 6900,- for meget?
__________________ HYGGE HEJSA!
|
| Til top |
|
| |
blackhawk Forum Bruger

|
| Sendt: 11 Februar 2006 kl. 08:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det kommer jo an på til hvad og hvem du spørger - mig eller hende  __________________ Med venlig hilsen
Aslak C. Vind
|
| Til top |
|
| |
Granholm Forum Bruger

Bruger siden: 05 August 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 585
|
| Sendt: 11 Februar 2006 kl. 08:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvad med en passiv?? NLE's feks. men uden forstærker! Det viker dog absolut bedst med korte kabler og ikke for lav indgangs impedans på din effekt! Jeg har haft (har stadig - men bruger den ikke for tiden) en ELMA attenuattor i et kabinet med to indgangen. Den var monteret med LC's pring der ligesom NLE er SMD modstande (dog en anden type) hvor der kun er en eller få modstande i serie med signalet! Det syntes jeg er en rigtig god løsning til en fornuftig pris!
Mvh
|
| Til top |
|
| |
rockforlife Lukket konto

Eget ønske!
|
| Sendt: 11 Februar 2006 kl. 08:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
blackhawk skrev:
Det kommer jo an på til hvad og hvem du spørger - mig eller hende  |
|
|
Jeg synes Regas Cursa3 kunne være et godt bud. 6900,- som ren line og 700,- ekstra med RIAA. __________________ HYGGE HEJSA!
|
| Til top |
|
| |
blackhawk Forum Bruger

|
| Sendt: 11 Februar 2006 kl. 09:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Citér:
| Hvad med en passiv?? NLE's feks. men uden forstærker! Det viker dog absolut bedst med korte kabler og ikke for lav indgangs impedans på din effekt! Jeg har haft (har stadig - men bruger den ikke for tiden) en ELMA attenuattor i et kabinet med to indgangen. Den var monteret med LC's pring der ligesom NLE er SMD modstande (dog en anden type) hvor der kun er en eller få modstande i serie med signalet! Det syntes jeg er en rigtig god løsning til en fornuftig pris! |
|
|
Uha se nu er vi på vej ind på noget spændende. Har altid haft stor respekt for NLE, og det kunne da være sjovt at have et 100 % dansk produceret anlæg selvom det i sig selv naturligvis er en biting.
Jeg har ikke det store kendskab til hvad min gamle blydæmpede effektslæde kan lide og hvad der gør den vred, men er det helt hen i vejret at antage at den vil spille lavere og mindre opløst med en passiv pre end med en aktiv? Det er jo en gammel sag...
Men uanset hvad, så lyder din løsning ekstremt spændende. Men det kræveer næsten at jeg prøver at sse om min amp kan klare at køre med passiv pre inden jeg trykker på speederen. og at jeg iøvrigt finder en der kan lodde, for mine hænder er skruet omvendt på....  __________________ Med venlig hilsen
Aslak C. Vind
|
| Til top |
|
| |
neist Lukket konto

Dobbeltprofil: Tubeless
Bruger siden: 29 April 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 179
|
| Sendt: 11 Februar 2006 kl. 09:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
blackhawk Forum Bruger

|
| Sendt: 11 Februar 2006 kl. 09:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
rockforlife skrev:
blackhawk skrev:
|
|
Jeg synes Regas Cursa3 kunne være et godt bud. 6900,- som ren line og 700,- ekstra med RIAA.
|
|
|
En spændende løsning, har altid været glad for Rega. Har selv haft en Planet CD engang, den spillede dejligt men neutral var den langt fra. Er Cursa3 neutralt klingende? __________________ Med venlig hilsen
Aslak C. Vind
|
| Til top |
|
| |
blackhawk Forum Bruger

|
| Sendt: 11 Februar 2006 kl. 09:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Den er sgu lækker, ja den er så. Har hørt meget godt om Classic, og designet er jo flot. Lader også til at det er gode komponenter. Har bare aldrig hørt en moderne røramp, ved ikke hvor varm den er at lytte til?
Nogen med nogle erfaringer at dele? __________________ Med venlig hilsen
Aslak C. Vind
|
| Til top |
|
| |
rockforlife Lukket konto

Eget ønske!
|
| Sendt: 11 Februar 2006 kl. 09:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
blackhawk skrev:
rockforlife skrev:
blackhawk skrev:
|
|
Jeg synes Regas Cursa3 kunne være et godt bud. 6900,- som ren line og 700,- ekstra med RIAA.
|
|
|
En spændende løsning, har altid været glad for Rega. Har selv haft en Planet CD engang, den spillede dejligt men neutral var den langt fra. Er Cursa3 neutralt klingende?
|
|
|
Jeg ved ikke hvordan Cursa ville lyde i andre sammenhænge, men jeg synes ikke der noget der "stikker af" i mit Rega system. __________________ HYGGE HEJSA!
|
| Til top |
|
| |
Granholm Forum Bruger

Bruger siden: 05 August 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 585
|
| Sendt: 11 Februar 2006 kl. 09:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
blackhawk skrev:
Citér:
| Hvad med en passiv?? NLE's feks. men uden forstærker! Det viker dog absolut bedst med korte kabler og ikke for lav indgangs impedans på din effekt! Jeg har haft (har stadig - men bruger den ikke for tiden) en ELMA attenuattor i et kabinet med to indgangen. Den var monteret med LC's pring der ligesom NLE er SMD modstande (dog en anden type) hvor der kun er en eller få modstande i serie med signalet! Det syntes jeg er en rigtig god løsning til en fornuftig pris! |
|
|
Uha se nu er vi på vej ind på noget spændende. Har altid haft stor respekt for NLE, og det kunne da være sjovt at have et 100 % dansk produceret anlæg selvom det i sig selv naturligvis er en biting.
Jeg har ikke det store kendskab til hvad min gamle blydæmpede effektslæde kan lide og hvad der gør den vred, men er det helt hen i vejret at antage at den vil spille lavere og mindre opløst med en passiv pre end med en aktiv? Det er jo en gammel sag...
Men uanset hvad, så lyder din løsning ekstremt spændende. Men det kræveer næsten at jeg prøver at sse om min amp kan klare at køre med passiv pre inden jeg trykker på speederen. og at jeg iøvrigt finder en der kan lodde, for mine hænder er skruet omvendt på.... 
|
|
|
Sig til så kan jeg evt. komme forbi med min! Der er kun RCA stik i den ene indgang i øjeblikket, men det kan da give en god ide om hvor det bærer hen! Og jeg må på det kraftigeste afvise at den spiller lavere og mere uopløst i de set-up jeg har hørt den i ;o) De eneste problemer er at den "kun" har 24 indstillinger og at den nogengange spiller lidt vel højt i de laveste samt at der kan komme lidt kontakt støj når man skruer op og ned! Det er dog kun når den skifter imellem de enkelte ontakter og ikke et problem når først den har fundt kontakten.
Smid en pb hvis det har interesse!
Mvh
|
| Til top |
|
| |
blackhawk Forum Bruger

|
| Sendt: 11 Februar 2006 kl. 09:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det har det da helt bestemt, hvis du kan bære over med en masse stående bølger i mit lytterum. 
Jeg spurgte omkring opløsning og level af ren uvidenhed, jeg er sikker på at din pre spiller fint. Sender en PB 
Andre med spændende løsninger; vi har indtil videre Rega Cursa3, Classic No9 samt NLE 
__________________ Med venlig hilsen
Aslak C. Vind
|
| Til top |
|
| |
Toolate Lukket konto

Lukket efter ønske fra bruger!
Bruger siden: 24 Oktober 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 855
|
| Sendt: 11 Februar 2006 kl. 11:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej.
Jeg har lige været ude og høre Atoll PR600 med deres effektforstærker AM100. Ved godt det en 5.1 forforstærker men man må jo gå ud fra lydfilosofien er den samme på deres andre produkter. Om noget jeg har hørt er det nok den mest neutralere opsætning til dato.
De har en PR200 som koster omkring 6000,- http://www.tapeconnection.dk/tcasp/default.asp?menulag=& emne=visprodukt&Gruppenr=search&ID_infoside=50616 .Deres ting virker robuste og godt opbygget. Så måske det var en ide. __________________ Nad 116 & 216THX
Concept2 (moddes snart)
XTZ 99 W10.16
Cambridge DAC
Panasonic DMR-EH65
|
| Til top |
|
| |
MikeAalborg Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 23 September 2005 Lokalitet: Bornholm
Status: Offline Indlæg: 284
|
| Sendt: 11 Februar 2006 kl. 19:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hejsa
Jeg har ét og kun ét råd: Rotels forsøg i highend klassen: Rotel RHA-10. En fantastisk preamp med en transparens som en passiv pre uden dennes ulemper. Vær bare sikker på, at det er den aktive model, for folk tager tit fejl af denne og den passive Rotel RH?-10, som er en skod pre.
Modellen daterer sig tilbage til 92-93 og høstede mange superanmeldelser. Jeg har selv haft den og kan til fulde stå inde for dens kvaliteter. Du skal VÆSENTLIGT højere op i prisleje for at finde noget der kommer i nærheden. Prisniveau 2- 3K.
Mvh Mike
|
| Til top |
|
| |
blackhawk Forum Bruger

|
| Sendt: 14 Februar 2006 kl. 19:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
10000 tak for Jeres fede støtte, tilbud og inputs 
Jeg har siden søndag eftermiddag lagt øre til en lånt Audio Research LS3, og jeg er ekstremt imponeret over denne fine pre. Stor transparens, neutralitet, stor autoritet også i komplicerede passager kombineret med stor ro og en utrolig bas. Så jeg tror at jeg har fundet min nye forforstærker, som jeg kommer til at blive ekstremt glad for.
Den eneste ulempe ved denne pre er blot, at nu skal jeg have ny skærmet strømskinne og en ny amp. For den er desværre ikke særlig tilgivende, men det skal den jo heller ikke være 
Endnu en gang fik jeg bekræftet at dette site vrimler med kyndige og ekstremt hjælpsomme sjæle 
Lidt info om LS3: http://www.arcdb.ws/LS3/LS3.html __________________ Med venlig hilsen
Aslak C. Vind
|
| Til top |
|
| |
tunghør Forum Bruger

Bruger siden: 24 Marts 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1430
|
| Sendt: 14 Februar 2006 kl. 19:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Den ser bare lækker ud! Der er altså et eller andet over audio research - må selv eje sådan en en dag  !
Men så bliver det altså alligevel en større udskiftning  ?
S.R
|
| Til top |
|
| |
rockforlife Lukket konto

Eget ønske!
|
| Sendt: 14 Februar 2006 kl. 21:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
blackhawk skrev:
|
10000 tak for Jeres fede støtte, tilbud og inputs 
Jeg har siden søndag eftermiddag lagt øre til en lånt Audio Research LS3, og jeg er ekstremt imponeret over denne fine pre. Stor transparens, neutralitet, stor autoritet også i komplicerede passager kombineret med stor ro og en utrolig bas. Så jeg tror at jeg har fundet min nye forforstærker, som jeg kommer til at blive ekstremt glad for.
Den eneste ulempe ved denne pre er blot, at nu skal jeg have ny skærmet strømskinne og en ny amp. For den er desværre ikke særlig tilgivende, men det skal den jo heller ikke være 
Endnu en gang fik jeg bekræftet at dette site vrimler med kyndige og ekstremt hjælpsomme sjæle 
Lidt info om LS3: http://www.arcdb.ws/LS3/LS3.html
|
|
|
Jep, LS3ern er rigtig god. Men er ikke for de dovne.. (den har jo ingen remote) __________________ HYGGE HEJSA!
|
| Til top |
|
| |
Anders K Forum Bruger

Bruger siden: 15 November 2005 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 63
|
| Sendt: 16 Februar 2006 kl. 15:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hejsa!
Har selv brugt en god gammel OVC rør preamp. den kører passivt, undtaget på phono indgangen... virkelig god lyd, masser af detaljer, og et fedt design!
Anders K
|
| Til top |
|
| |