| Sendt: 13 Februar 2006 kl. 17:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
I www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=34591&PN=4 efterlyste jeg en afløser for min Ortofon Kontrapunkt B. Nu tror jeg at jeg har fundet den, eller rettere sagt, mærket. Jeg tillader mig derfor at starte en ny tråd for at fange de Benz-eksperter vi har i forum'et 
Min gunst er faldet på Benz Glider L2. Benz lader generelt til at give meget for pengene, og Glider L2 har lige fået en meget positiv test i det tyske Stereo, hvor den point-mæssigt placerer sig i liga med f.eks. Ortofon Venice, Transfiguration Spirit 3 og Lyra Helikon.
Sådanne tests skal man selvfølgelig tage med et gran salt, men når man nu er nødt til at rette sig efter et eller andet, så er det vel ikke helt skidt. Men...
Jeg undrer mig lidt over de enkelte Benz modeller. Nu skulle Benz ACE og Glider L2 være ny-reviderede modeller, og de er da også testet i hhv. blad 5/05 og 2/06. Men de placerer sig faktisk foran dyrere Benz modeller:
- Glider L2 - 90%
- ACE - 88%
- Ruby 2 - 87% (testet 5/00)
- L2 - 81% (testet 6/01)
Den indlysende grund til at Stereo synes at Glider L2 og ACE ligger foran må netop være at de er ny-reviderede og drager fordel af bedre teknik. Men jeg render efterhånden rundt med en lidt ulden fornemmelse af at det kan være svært at se hvad der er en ny model og hvad der er en gammel. Det antydede sig allerede ved testen af ACE, hvor der tilsyneladende ikke er noget MK2 hæftet på, men rent visuelt kunne man se at viklingerne var anderledes og nålearmen vist også lidt kortere. Og priserne forvirrer mig også lidt, idet Audio Art siger at Glider L2 koster 5.000 kr., mens den vejledende er 850 EUR (dog set til 808) i Tyskland, altså noget dyrere, hvilket så får mig til at spekulere på om Audio Art forsøger at sælge mig den gamle model af Glider L2.
Er der nogen der ligger inde med de vises sten om Benz modellerne og deres versioner, og ikke mindst om man kan se forskel?
|