| Forfatter |
|
hitachi Forum Bruger

Bruger siden: 13 Maj 2005 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 709
|
| Sendt: 18 Februar 2006 kl. 16:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej.
Er interesseret i hvad DU mener ..Følgende luxusproblem er opstået: Højttalere : QLN Reference. 91 dB 1m 1w. 25-350watt. Har følgende muligheder angående forstærker: En Krell Kav 300i brugt , Exposure 2010S ny, Exposure 3010 ny. har ca 10.000kr til rådighed , hvilken forstærker skal jeg vælge ? Min musiksmag er Jazz, pop , soul. Ord der definerer god lyd i mine ører er : Dynamik , musikalitet, strømstærk. Eller har du et bedre forslag ?
HJÆLP ! :))
Hitachi.
|
| Til top |
|
| |
hitachi Forum Bruger

|
| Sendt: 18 Februar 2006 kl. 16:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Måske noget Primare brugt / nyt ?
|
| Til top |
|
| |
hitachi Forum Bruger

|
| Sendt: 18 Februar 2006 kl. 19:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Eller er Primare lidt "opreklameret " ?
|
| Til top |
|
| |
rockforlife Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 18 Juli 2005 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 2382
|
| Sendt: 18 Februar 2006 kl. 19:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
hitachi skrev:
|
Hej.
Er interesseret i hvad DU mener ..Følgende luxusproblem er opstået: Højttalere : QLN Reference. 91 dB 1m 1w. 25-350watt. Har følgende muligheder angående forstærker: En Krell Kav 300i brugt , Exposure 2010S ny, Exposure 3010 ny. har ca 10.000kr til rådighed , hvilken forstærker skal jeg vælge ? Min musiksmag er Jazz, pop , soul. Ord der definerer god lyd i mine ører er : Dynamik , musikalitet, strømstærk. Eller har du et bedre forslag ?
HJÆLP ! :))
Hitachi.
|
|
|
Hej med dig. Jeg må straks sige, jeg kender intet til de forstærkere du nævner. Men ville bare komme med et par andre idéer til dig. Hvis du kunne tænke dig at få en mere præcis rådgivning, så kunne det være rart at høre lidt om dine behov. Hvor stor er dit rum, skal du kunne spille "tæske højt" hvordan ville DU definere "musikalitet"?
Jeg kunne godt tænke mig at foreslå noget Holfi Integra 8/AE, eller Integra 88SE. Nu ved jeg ikke hvor "tunge" dine højttalere er, men den lille Sugden A21a er også en af mine gamle farvoritter.
Jeg har læst lidt om Krellen du snakker om (har som sagt ikke hørt den) og min vurdering er, at den ikke ville ville være super valg til dig. Jeg tror du skal have noget mere...... Skal vi sige varmere?? __________________ HYGGE HEJSA!
|
| Til top |
|
| |
Buch Forum Bruger

Bruger siden: 27 Juni 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 546
|
| Sendt: 18 Februar 2006 kl. 19:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Exposure 2010S ville jeg give et lyt. Den har fået flere "rave reviews", f.eks i Stereophile og skulle være en ganske enestående forstærker. __________________ hilsen Buch
Mit anlæg
|
| Til top |
|
| |
Frede1977 Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1916
|
| Sendt: 18 Februar 2006 kl. 19:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
En nye Densen B110 tror jeg ville være lige i øret  __________________ AVi ADM9.1 m. subwoofer/Sony MDR F1/Sony X303ES
Panasonic PX71, PS3, ReadyNAS Duo
|
| Til top |
|
| |
hitachi Forum Bruger

|
| Sendt: 18 Februar 2006 kl. 19:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har såmænd kun 30 kvadratmeter stue som skal spilles op. Med musikalitet mener jeg "foottramp" og "gang i den " :)) QLN har en drifteffekt omkring de 91dB 1 w 1 meter. Synes bare sådan en Integra Holfi ikke ser ud af ret meget når låget er af ! Skal siges jeg aldrig har hørt en Holfi , men har læst mig til at de skulle være "lidt specielle" ? Elsker lyden af en lilletromme der chokerer hver gang , selv om du ved den kommer ! Det er lidt svært det med forstærker selv om jeg har 10.000kr til køb af brugt / nyt ! :))
Hitachi.
|
| Til top |
|
| |
hitachi Forum Bruger

|
| Sendt: 18 Februar 2006 kl. 19:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis nogen har en forstærker/ forstærkersæt de vil af med til prisen ( 10 kkr.) eller mindre :)) , send mig en PM ! Hurtig handel , jeg mangler noget MUSIK !
Hitachi.
|
| Til top |
|
| |
hitachi Forum Bruger

|
| Sendt: 18 Februar 2006 kl. 19:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
PS: Lytter ikke ved "tæskehøje" lydtryk , men det gør da ikke noget at det kan spille ved realistiske lydniveuer !
Hitachi
|
| Til top |
|
| |
peterakastorm Forum Bruger

Bruger siden: 07 Marts 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 373
|
| Sendt: 18 Februar 2006 kl. 19:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du skal da have Exposure Super 18 + 17 eller 19... Super 18'eren er til salg her på siden, til omkring 4.500,- og en 17'er eller 19'er kan erhverves i lydbutikken... Det er det bedste Exposure har lavet... Den nye serie, 2010, 3010 og Classic, er efter min mening ikke lige så god.
Det var også John Farlowe der var med til at udvikle den gamle serie ;) __________________ [Exposure Super 18] [Exposure 17] [Exposure 2010 CD] [Gamut Højtalere] [Rega Planar 3]
[TMC White/Yellow label] [TMC Gold Label Reference bi-wire]
Mit Setup!
|
| Til top |
|
| |
hitachi Forum Bruger

|
| Sendt: 18 Februar 2006 kl. 20:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Exposure Super 18 osv. er de ikke ved at være lidt gamle og en smule dyre også brugt ? IKKE ment som nogen nedvurdering..
Hitachi
|
| Til top |
|
| |
hitachi Forum Bruger

|
| Sendt: 18 Februar 2006 kl. 20:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nogle der har Exposure 2010S og som kan bidrage ?
Hitachi
|
| Til top |
|
| |
Mortus Forum Bruger

Bruger siden: 30 Juli 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 263
|
| Sendt: 18 Februar 2006 kl. 20:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tjo, jeg holder på Peterakastorms mening.. De gamle exposure kan noget helt unikt!
under alle omstændigheder ville jeg foretrække Exposure frem for de
andre mærker du nævner - dog er mit kendskab til de enkelte modeller
ret begrænset..
|
| Til top |
|
| |
greg Forum Bruger

Bruger siden: 27 December 2003 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 337
|
| Sendt: 18 Februar 2006 kl. 20:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu har jeg selv valgt at investere i snurrerundt, men stod jeg for at
købe stereo ville Exposure stå meget højt på min liste! Der er SÅ
utroligt meget musik i da "gamle" modeller, til en MEGET attraktiv
brugtpris.
/Greg
|
| Til top |
|
| |
hitachi Forum Bruger

|
| Sendt: 18 Februar 2006 kl. 20:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Altså 4.500kr for en gammel Exposure og 6900 for en spritny 2010S ? Nogenlunde samme udgangseffekt og lige "berømte" ? Dælme svært valg !
Hitachi.
|
| Til top |
|
| |
Kasper H Forum Bruger

Bruger siden: 25 August 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 222
|
| Sendt: 18 Februar 2006 kl. 20:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har sidste år lyttet på både 2010s og 3010. Jeg har ikke hørt de gamle i forhold til de nye, men det er begge gode forstærkere. 2010s er lidt mere "pæn" i det hvor 3010'eren er mere rå, men der er unægtelig mere nærvær og spark i 3010'eren, så hvis jeg skulle vælge mellem de 2, vill det klart blive 3010'eren. Jeg går selv og overvejer noget i samme stil, og skal også høre klassikkerne, ulempen ved de fleste af dem er at de ikke kan fjernbetjenes og det er en meget rar feature for mig. Hvorom alting er, synes jeg personligt at exposure kan noget med musikken, bevares opløsningen og dybdeperspektivet er ikke ligesom på de fleste andre profukter i prisklassen men til gengæld kan de noget der giver mig lyst til at sætte den næste plade på.
Det var bare lige lidt input herfra.
|
| Til top |
|
| |
Kasper H Forum Bruger

Bruger siden: 25 August 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 222
|
| Sendt: 18 Februar 2006 kl. 20:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvilken kilde har du i øvrigt? Jeg spiller selv på Exposure 2010 CD og den er også ret nice
|
| Til top |
|
| |
hitachi Forum Bruger

|
| Sendt: 18 Februar 2006 kl. 21:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har en Classic No.01B og en Accuphase DP65. Ved godt de er MEGET forskellige :))
Hitachi
|
| Til top |
|
| |
peterakastorm Forum Bruger

Bruger siden: 07 Marts 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 373
|
| Sendt: 18 Februar 2006 kl. 21:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg ville stadig vælge en af de "gamle"... De "gamle" er nu heller ikke mere end 5-6 år... de stoppede vist med at lave dem i 2000, eller lidt før.
Men tag du bare en 2010, hvis du synes den lyder godt - det er jo det der tæller. __________________ [Exposure Super 18] [Exposure 17] [Exposure 2010 CD] [Gamut Højtalere] [Rega Planar 3]
[TMC White/Yellow label] [TMC Gold Label Reference bi-wire]
Mit Setup!
|
| Til top |
|
| |
kontrast Lukket konto

Lukket efter ønske fra bruger
Bruger siden: 13 Juni 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 558
|
| Sendt: 18 Februar 2006 kl. 21:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja, ja, men de var så mørke og lukkede at høre på at det var for meget. En kultting. Den ny 2010 er mere HVID i sin lyd.
Med 91DB behøves du ikke en Krell. Men for sa... hvor ville den kunne smække så du får lilletrommesmæk. Det tror jeg den er bedre til end Exp.
|
| Til top |
|
| |