Tilbage til HIFI4ALL.DK 15. juni 2026 | 19:01   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Analog lyd
 HIFI4ALL Forum : Analog lyd
Emne Emne: Densen B300 der gør knuder (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Anders K
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 November 2005
Lokalitet: Aalborg
Status: Offline
Sendt: 26 Februar 2006 kl. 16:44 | IP-adresse registreret  

Hejsa alle sammen!

Nu er det min tur til at benytte mig af alt den opsparede ekspertise her i forumet!

Jeg har en Densen B300 effektforstærker, der er koblet sammen med en Thule Pre100 forforstærker. Densen'en driver et par Infinity Kappa100, og det gør den sædcanligvis godt. MEN!

Igår kom jeg tilfældigt til at stå ved siden af forstærkeren, og lagde mærke til at noget stod og brummede. ikke i mine ht, men mekanisk. Det undrede mig, så jeg tænkte at jeg ville slukke den for at se om det var min for eller effekt der stod og larmede. Det var Densen der lavede balladen. da jeg tændte igen, fik jeg noget af en ubehagelig overraskelse. I stedet for ingen ting, fik jeg en lyd i ht, som om man aflader en kæmpe kondensator i enhederne. altså et knald, cirka en gang i sekundet i begge sider. Jeg pillede min Thule af, så der ikke var noget signal på, men det hjalp ikke. Nu er det jeg gerne vil høre: er der nogen der har en ide om hvad der er sket? Forstærkeren har aldrig givet problemer før, og den spillede perfekt tidligere på dagen? Jeg er noget i vildrede her!

MVH Anders Knudsen

Til top Vis Anders K's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Anders K

Acer
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 Juni 2003
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 26 Februar 2006 kl. 16:47 | IP-adresse registreret  

Hvis du er første ejer af produktet er der jo fortsat garanti på den så retur med den til rep. . Hvis den brummer kan det skyldes at din fase ved netlednignen skal vendes, men de knald den laver har ikke noget med korrekt vendt fase at gøre 

Jesper Juul
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 26 Februar 2006 kl. 16:47 | IP-adresse registreret  

Svjv. har Densen livsvarig garanti på deres produkter, så jeg ville bare sende den ind.

Administrator
Administrator gruppe
Administrator gruppe

Bruger siden: 25 Januar 2003
Lokalitet: København
Sendt: 26 Februar 2006 kl. 16:50 | IP-adresse registreret  

Densen yder fin service, så afsted med den til rep. 
Til top Vis Administrator's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Administrator Besøg Administrator's Websted

Frede1977
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2004
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 26 Februar 2006 kl. 17:02 | IP-adresse registreret  

Jesper Juul skrev:
Svjv. har Densen livsvarig garanti på deres produkter, så jeg ville bare sende den ind.

Ja, til første ejer.

Er den uden for garanti er servicen også upåklagelig, så det er vist bare at sende den til Esbjerg.

Det kunne lyde som en defekt kondensator.

oink
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 Maj 2003
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 26 Februar 2006 kl. 17:48 | IP-adresse registreret  

Som skrevet i de forrige indlæg, send den ind send den ind. Jeg havde for mange år siden en beat-b100, den begyndte at snerre (det er man jo vant til når man er gift) men det var sgu i ht, den blev sendt til densen i esbjerg, lynhurtig service, fejlen var fjernet, og min eneste udgift var portoen til esbjerg. Service Service Service. Min b-100 var købt brugt. Jeg kan godt forstå densen er i så høj kurs. Good luck.

ps min forstærker nu er densen dm 10... hvis den satans lotto-kupon kunne give gevinst, er første investering b-400xs plus b-800.

Til top Vis oink's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af oink

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes