Tilbage til HIFI4ALL.DK 14. juni 2026 | 00:51   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Analog lyd
 HIFI4ALL Forum : Analog lyd
Emne Emne: Udstyr med godt perspektiv / dimension! (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Sliv
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Februar 2005
Status: Offline
Sendt: 01 Marts 2006 kl. 18:08 | IP-adresse registreret  

Som de fleste andre, startede jeg i det mindre hifi-paradis, med min Sony-Qs int. amp. samt tilhørende cd-afspiller. Af højttalere hed det B&W 602.

Lyden var som sådan acceptabel, men mere vil have mere, og de anlæg jeg havde hørt, overgik dette setup mange gange.

Mit nuværende setup består af:

Effekt: NAD s200

pre. : NAD s100

CD: NAD s500

Højttalere : Avance Sig. 8 mk III

Kabler: højttaler : NordÖst Flatline super mk 2, og kimber bal. intercon.

Jeg skal ud og shoppe nyt forstærkertrin, og har kigget /lyttet på en masse. Det jeg savner er det rummelige+rolige lydbillede, gerne det lidt varme (rør er ikke en mulighed), men frem for alt det lækre perspektiv, hvor vokalen er super-skarpt stillet i midten af lydbilledet.

Jeg har hørt dette illustreret med nærmest perfektion på Bladelius Advantage for-effekt-trin og et par Proac gulv-højttalere.

Jeg har specielt øje på Gamut C-100 / D-200 og den "nye" series fra Bladelius enten Thor eller stereo-effekten Baldur.

Er det i rette kategori af forstærkere jeg søger? - har I erfaringer med disse produkter eller andre, som I mener kan leve op til mine forventninger?

- det skal tilsidst lige tilføjes, at de fine Avance nok snarest skiftes ud med VA beethoven concert grand.  

Håber på lidt feed-back  - På forhånd tak!

Til top Vis Sliv's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Sliv

Frede1977
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2004
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 01 Marts 2006 kl. 18:23 | IP-adresse registreret  

Hvis perspektiv prioriteres meget højt kan Holfi's bedre modeller klar anbefales. Hvis du altså kan leve med den lemfældige kvalitet der desværre præger en alt for stor procentdel af de ellers fremragende produkter.

Ellers er Bladeluis jo fremragende produkter. Jeg vil nok mene at du får meget tæt på fuldt udbytte med Thor, og hvis du skal bruge mere effekt er der kommet en 2 kanals effekt der matcher Thor... så er jeg sikker på det rocker i synagoen.

Ang. højtalere, bør du efter min mening slå koldt vand i blodet lidt endnu. Gamut har en ny serie på vej, og der forventes introduktion/demoaften ved Expert, Varde i løbet af måneden. Hvem ved, det kan jo meget vel være et decideret best-buy (bliver de bare i nærheden af L3/L5 får VA noget at tænke over), og prisen bliver efter sigende meget lovende.

Japer
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 Februar 2005
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 01 Marts 2006 kl. 18:32 | IP-adresse registreret  

Der står en mark levinson 331 i audiovison det er da en mulighed hvis det hele skal være lidt stram uden at blive alt for mekanisk. Gamut D200 er også fin. Men Mc275 er klasser bedre end dem begge godt nok rør men what  the fuk  

Pas på det ikke bliver for stift og fint..Det lyder måske meget flot..Men kun til at starte med. Jeg bliver ikke siddene ihvertfald ved sådan noget grej. Men vil nu ikke sætte en gamut ind under den kategori. Den spiller fint tror også den 331´er kan gå Men skal du ha den stemme og alt andet til at lyde godt inde midt imellem højtalerne så køb en mc 275 he he. Om jeg har en mc275 og er farvet Jae a little. ml 331 er brugt til 18995 tror jeg det var. Ville ikke købe det bladelius værk. Men igen den kunne godt lyde rimeligt på de viennaer egentlig. Hvis du køber en mc275 så køb den og vælg dine højtalere bagefter. køber du viennaerne først så lån de andre forstærker og se og lyt så gir det sig selv derefter.

Til top Vis Japer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Japer

Sliv
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Februar 2005
Sendt: 01 Marts 2006 kl. 18:53 | IP-adresse registreret  

Japer:

- tak for dit synspunkt, og ja en ML-effekt har været inde i billedet- dog koster de kassen fra ny!

- mht. MC, så har alle de produkter jeg har hørt kedet mig.

Frede 1977:

- Holfi er for ustabile for tiden, til at jeg ville overveje at smider 30k efter dem.

Til top Vis Sliv's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Sliv

Mercury
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 Januar 2006
Lokalitet: København
Sendt: 01 Marts 2006 kl. 19:23 | IP-adresse registreret  

Hej Sliv,

Har det sgu på samme måde, elsker det store rum gode højtalere kan lave.

Efter min erfaring har rumgeometrien mere at sige sammen med hæjtalernes kvalitet end elektronikken.

Det største og efter min mening fedeste rum får du ved at spille med meget stor afstand imellem højtalerne. Mange vil nok mene at det for deres smag giver en ufokuseret lydoplevelse, hvilket også er en sto risiko. Men har du kvaliteten i højtaleren vil jeg mene du kan få det til at virke.

En anden ting du ikke må glemme er at hvis du lytter til akustiske optagelser ligger der et stort bidrag fra koncertrummet i frekvenser omkring de 30 hz. Hvis du eller kan få anlæget til at gå så dybt med stor afstand tror jeg du skulle have en god chanse også med VA.

Til top Vis Mercury's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mercury

Japer
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 Februar 2005
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 01 Marts 2006 kl. 19:32 | IP-adresse registreret  

Lyt roligt til mig for jeg har gyldne ører akkurat som det lys der omgiver min avatar

Til top Vis Japer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Japer

Frede1977
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2004
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 01 Marts 2006 kl. 20:10 | IP-adresse registreret  

Mercury skrev:

Efter min erfaring har rumgeometrien mere at sige sammen med hæjtalernes kvalitet end elektronikken.

Lidt sjovt som vi har forskellige opfattelser i den retning. Jeg er selvfølgelig 100% enig i at rummet og indretning har enormt meget at sige mht. rumdefinition, men jeg har flere gange oplevet at mit anlæg er gået fra yderpunkt til yderpunkt i den henseende blot ved skift af f.eks. forforstærker. Det kan være en meget lærerig oplevelse.

Derimod har højtalerskift ikke betydet så meget for rumdefinitionen hos mig

Japer skrev:

Lyt roligt til mig for jeg har gyldne ører akkurat som det lys der omgiver min avatar

Med alt respekt for dine præferancer føler jeg mig overbevist om at du ikke er enig med mange af brugerne om hvordan musik skal lyde... Og især ikke enig med dem der ønsker præcison, kontrol og rumdefinition.

musiklab
Branchemedlem
Branchemedlem

Musik Lab Danmark

Bruger siden: 01 Marts 2006
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 01 Marts 2006 kl. 23:02 | IP-adresse registreret  

en EA220 eller Sirius D200 opgraderet til mk4 kunne være det rigtige.

De har et 3d perspektiv der næppe overgås uanset pris og en musikalitet der bliver rost fra salle sider.

Der er ikke så meget 3D ved en C100 med enkelt power transformator, men den er da billig.

Modsat hvad der menes andetsteds på forummet er D200 betydeligt bedre end D100.

D100 er nemlig en neddroslet D200, og stadig ret suveræn i sin klasse, men vil du have det sidste med er der kun D200.

Til top Vis musiklab's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af musiklab Besøg musiklab's Websted

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes