| Forfatter |
|
Kasper H Forum Bruger

Bruger siden: 25 August 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 222
|
| Sendt: 02 Marts 2006 kl. 15:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej venner
Jeg har i øjeblikket en Exposure 2010 amp til låns for at se om det er noget for mig. Jeg har allerede 2010 CD'eren og har indtil nu spillet på en Cyrus Straight Line.
I forhold til den gamle Cyrus synes jeg at lyden nu er blevet meget dynamisk, nærmeste lidt for meget af det gode. Det er som om hele lydbilledet er rykket meget (MEGET) tæt på, og det hele er blevet lidt større. Opløsningen er helt klart bedre end på Cyrus'en, så det er ikke helt skidt. Det jeg tænker på er om I andre kloge hoveder har haft lignende erfaringer og om I evt har kunnet løse det med klogt kabelvalg? Jeg kunne godt tænke mig at lydbilledet var lidt længere tilbage mellem højttalerne og at fjerne den lidt agressive tendens jeg synes der i øjeblikket er. Jeg skal måske i den forbindelse nævne at jeg bruger Fletcher 200 mellem CD og amp og Transparent HP 14-4 biwire multistranded kobberkabel.
Håber der er nogen der kan hjælpe lidt, da jeg ellers ikke helt ved om det er forstærkeren for mig.
|
| Til top |
|
| |
Jeffen Forum Bruger

Bruger siden: 04 September 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 151
|
| Sendt: 02 Marts 2006 kl. 15:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er min erfaring at du ikke kan fintune lyden med kabler i sådan en grad som du der beskriver. Prøv en ny amp.
__________________ Dyrk mit grej
A wise man once said, forgiveness is divine, but never pay full price for late pizza
|
| Til top |
|
| |
p_porskjær Forum Bruger

Bruger siden: 10 April 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 345
|
| Sendt: 02 Marts 2006 kl. 15:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg kender ikke 2010 forstærkeren og skal derfor passe på hvad jeg siger. Jeg kender dog mange andre modeller fra Exposure - og aggresive er nok ikke lige det ord jeg vil bruge om dem generelt. Jeg ville nok give det et forsøg med noget Exposure eller Naim højttalerkabel - da det for mig at se er det der mangler i kæden for at få en eller anden form for mulig synergi effekt. Hvis du giver et lyt og bor i nærheden af Vesterbro kigger jeg gerne forbi med mit Naim kabel - og evt. diverse forskellige signalkabler.
MVH Peter
|
| Til top |
|
| |
pugga Forum Bruger

Bruger siden: 15 November 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 24
|
| Sendt: 02 Marts 2006 kl. 15:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Smut ned til Lydbutikken hørt lidt forskellige kabler. Jeg har selv 2010 og kan ikke helt forstå du syntes lydbillede er for tæt på. Vil give dig ret i den er meget dynamisk. Prøv et DNM højtaler kabel.
|
| Til top |
|
| |
Kasper H Forum Bruger

|
| Sendt: 02 Marts 2006 kl. 15:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hey pugga
Har du også både Cd og amp? Hvad kører du med af kabler og hvilke højttalere har du?
|
| Til top |
|
| |
christian m Forum Bruger

Bruger siden: 08 Juni 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 406
|
| Sendt: 02 Marts 2006 kl. 16:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg vil prøve med et andet kabel mellem cd og amp fletcher 200 strækker det hele sammen og fremhæver mellemtonen ,det er ikke højtaler kablets skyld,nogle kan lide hvad fletcher 200 gør andre ikke,jeg ved godt lydbutikken og andre siger det er det eneste der virker men det passer ikke helt.
|
| Til top |
|
| |
Kasper H Forum Bruger

|
| Sendt: 02 Marts 2006 kl. 17:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg er ved at arrangere noget ide/mening/lytning tirsdag, så hvis der er nogen der vil være med, og evt. bidrage med meninger/forslag, er dette foreløbig en åben invitation
|
| Til top |
|
| |
pugga Forum Bruger

|
| Sendt: 02 Marts 2006 kl. 17:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har Mission 783 højtalere. Har hørt 2010'eren på både cd 2010 og Creek cd 43. Har Creek'en pga jeg havde den før jeg købte min 2010. Kører med lidt forskelligt imellem cd og amp. Blandt andet fletcher 200. Har også fundet ud af at strømkabel betyder meget for dybden i lydbillede på 2010'eren. Flyttet meget på lydbillede imod større og dybere da jeg fik DNM og ordenlige DIY netkabler på
|
| Til top |
|
| |
Kasper H Forum Bruger

|
| Sendt: 02 Marts 2006 kl. 17:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har ikke eksperimenteret med netkabler, men jeg kører med et Supra Lorad på CD'en og et DIY kabel på amp'en. Måske skulle jeg prøve at bytte, jeg mener også jeg har et mere DIY netkabel liggende. jeg skal også lige prøve at skifte til det gamle Fletcher jeg har (det blå) det er vist mere afdæmpet i det. Måske gør det noget godt 
|
| Til top |
|
| |
pugga Forum Bruger

|
| Sendt: 02 Marts 2006 kl. 18:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg ville lege med højtalerkablerne gør en KÆMPE forskel!
|
| Til top |
|
| |
tunghør Forum Bruger

Bruger siden: 24 Marts 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1430
|
| Sendt: 03 Marts 2006 kl. 13:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Kasper!
De gange jeg har hørt exposure, synes jeg også lyden har været meget
fremme i skoene. Jeg synes så bare det er fedt - men det kan
selvfølgelig også blive for meget af en god ting...
Skal have cdspillen på besøg i næste uge, og håber netop at den rykker lydbilledet lidt frem.
-Tror jeg ville prøve en anden forstærker hvis jeg var dig. Grunden til
at købe exposure er vel netop dynamikken, og fremme i skoene-lyd, og
hvis det ikke lige er det man ønsker, er man måske bedre tjent med
noget andet..
Rykkede cdspillen også lyden meget frem, eller var det mest forstærkeren?
mvh S.R
|
| Til top |
|
| |
Kasper H Forum Bruger

|
| Sendt: 03 Marts 2006 kl. 13:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg synes begge dele er meget fremme i skoene, men jeg skla lige se, om jeg kan rodde lidt med kabler og får det hele til at falde på plads. Men det er uden tvivl ultra dynamisk. Måske er det også bare et tilvænnings-spørgsmål, men jeg må lige rodde med det.
Kasper
|
| Til top |
|
| |
Guests Gæst

Ikke registreret bruger
Bruger siden: 25 Januar 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Online Indlæg: 113
|
| Sendt: 03 Marts 2006 kl. 13:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Slettet
Venlig hilsen
"dolph"
|
| Til top |
|
| |
Audio-Kjaer Forum Bruger

Bruger siden: 11 August 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 206
|
| Sendt: 03 Marts 2006 kl. 16:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Kasper...
Som niklasthedolphi er inde på... Er JM Lab 906 kommet for
at blive ?... Eller for at spørge på en anden måde....Hvad slags
Lyd forestrækker Du? .... Behageligt contra Monitor.
Sagen er at hverken Din Cyrus Straight eller 2010èren er særligt
velegnet til Dine 906ère...De kræver mere strømstærke Forstærkere.
Samtidigt er de Monitors, hvor Du får alt GODT og sh*t serveret.
Din Cyrus Straight er et led i en lang udvikling... begyndende med
Mission/Cyrus 1 til p.t Cyrus 8VS.
Havde Cyrus III ( meget lig Straght ) i mange år... har nu Cyrus 8VS.
Cyrus 8 VS. er i en helt anden liga.... Det er en Topklasse forstærker
til prisen...
Du står overfor et valg ....
Stod Jeg i Dine sko...ville jeg skifte både Straight og 906èrne.
Mvh.
__________________ VINYL ... For the Joy of Music !
|
| Til top |
|
| |
Kasper H Forum Bruger

|
| Sendt: 06 Marts 2006 kl. 15:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er jo lidt et følsomt emne. jeg har altid været rigtig glad for 906'ernes evne til at forsvinde i lydbilledet og deres meget spilleglade stil, men jeg forstår jeres argumenter. Måske bliver det bare for meget med 3 x meget fremme i skoen spillestil? Det er da ikke utænkeligt at jeg kunne overveje at skifte en dag, men jeg har slet ikke overvejet det før.
Jeg synes faktisk at Cyrus'en matchede 906'erne OK. Jeg havde Brian på besøg sidste år med en Odyssey Stratos og den gjorde det rigtig godt, synes jeg. Nu skal jeg have p_porskjær på besøg imorgen til noget kabel-leg for at se om vi kan gøre noget ved det af den vej, ellers må jeg jo finde ud af om det er et tilvænningsspørgsmål. Det er jo heller ikke utænkeligt, at jeg bare skal finde en anden løsning, og så dukker spørgsmålet jo så op om jeg skal beholde 2010'eren eller 906'erne. Måske kunne noget rør-grej være en middelvej?
Der er i øvrigt ingen andre der vil være med imorgen, så hvis der er nogen der kunne være interesseret i at komme og lytte med, er I stadig meget velkomne 
|
| Til top |
|
| |
Guests Gæst

Ikke registreret bruger
Bruger siden: 25 Januar 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Online Indlæg: 113
|
| Sendt: 06 Marts 2006 kl. 16:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Slettet
Venlig hilsen
"dolph"
|
| Til top |
|
| |
Kasper H Forum Bruger

|
| Sendt: 07 Marts 2006 kl. 21:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så er jeg tilbage med en update efter en meget spændende aften. P_Porskjær var forbi med nogle forskellige kabler vi skulle prøve for at finde ud af om vi kunne tune setup'et så jeg kom til at synes om lyden.
De kabler han havde med var: DNM signalkabel Cardas lilla signalkabel Audio Note rødt signalkabel Naim NAC-5 højttalerkabel Kimber 4TC højttalerkabel
Jeg skal ellers tak love for at det rykkede ved performance. Det er ihvertfald sikkert at hverken 2010'eren eller 906'erne skal nogen steder. Derimod skal jeg til at kigge på kabler. Men først lige et par ord om aftenen...
Først lyttede vi lidt til setup'et som det var med Fletcher/Transparent for at have noget at sammenligne med.
Det første kabel vi prøvede var DNM istedet for Fletcher. Jeg har nu ellers altid været meget glad for mit Fletcher kabel, men DNM var meget mere tight og det fjernede nogle af de hårdheder jeg synes der havde været tendens til i toppen. Derudover trak det de udøvende lidt tilbage som jeg netop ønskede. Bassen var rigtig tight og den havde tilpas vægt til at skabe balance i lydbilledet.
Nå, men vi prøvede så lige Cardas-kablet, dog uden success. Det var både dødt i sværen og ikke ret velopløst, nærmest en smule fluffy.
Audio Note kablet lød lidt ligesom Fletcher-kablet så der var heller ikke så meget særligt ved det.
Af alle signal-kablerne var DNM uden tvivl bedst i det her setup, så det kørte vi med resten af tiden.
På med højttalerkablerne, først Naim-kablet. Det lød rigtig fint, med god rytme og en ret velafbalanceret klang. Det har et meget fremme-i-skoen lydbillede, men på en anden måde end det jeg ellers beskrev med de gamle kabler. Det var mere fri af de hårde betoninger og havde en mere naturlig klang.
Bagefter prøvede vi med Kimber 4TC-kablet som Peter betegnede som lidt kedeligt, men det var ligesom om at kombinationen Kimber/DNM var en god cocktail. Kimber kablet er meget velopløst og en smule tilbagetrukket. Det var ikke så dynamisk som Naim-kablet, men kombinationen med Exposure-grejet gjorde at det faldt meget godt i vores begges smag og vi blev ret hurtigt enige om at det nok var den bedst kombi af de kabler der var tilstede.
Peter, endnu engang tak for at du gad stille alle kablerne til rådighed, det var rigtig spændende, og jeg har virkelig fået blod på tanden efter nogle bedre kabler. Er der nogen der ellers har erfaringer med DNM-kablerne og kan sige om der er andre i samme stil som jeg bør prøve inden jeg beslutter mig? Samme med Kimber-kablet, jeg efterlyser hermed erfaringer, samt forslag til andre kabler jeg bør prøve.
|
| Til top |
|
| |
bsl2 Forum Bruger

Bruger siden: 13 Februar 2004 Lokalitet: Øerne
Status: Offline Indlæg: 511
|
| Sendt: 07 Marts 2006 kl. 21:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
hej kasper
prøv at smutte ned hos lydbutikken og se om du kan låne nogle wireworld kabler de kan fåes i alle prisklasser og skulle være rigtig gode til prisen
mvh bsl2
|
| Til top |
|
| |
stiv Forum Bruger

Bruger siden: 09 December 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1062
|
| Sendt: 07 Marts 2006 kl. 22:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis du kan lide Kimber 4-TC bliver du jo også nød til at prøve 8-TC...
Hvor korte HT-kabler kan du bruge som min.  __________________ My amplifier is a "a cap-cooker"
|
| Til top |
|
| |
Kasper H Forum Bruger

|
| Sendt: 07 Marts 2006 kl. 22:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Guldtuborg skrev:
|
Hvis du kan lide Kimber 4-TC bliver du jo også nød til at prøve 8-TC...
Hvor korte HT-kabler kan du bruge som min. 
|
|
|
OK, det må jeg jo så prøve. Jeg skal vel min have 1½-2 meter i hver side.
|
| Til top |
|
| |