Tilbage til HIFI4ALL.DK 18. juni 2026 | 23:17   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Analog lyd
 HIFI4ALL Forum : Analog lyd
Emne Emne: Hvad skete der lige her (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Jesper Juul
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Sendt: 10 Marts 2006 kl. 20:56 | IP-adresse registreret  

Her til aften ville jeg lige prøve at koble mit surround udstyr op, for nu havde jeg endeligt fået sat mine baghøjtalere op i min ny elejlighed. Desuden er var der indkøbt et styks ML 38 som signalet skulle køre igennem. Jeg satte baghøjtalerne til surround receiveren og smed et kabel fra preout på surrund receiveren op i ML som har surround loop indgang så signalet bare bliver sendt videre til effektforstærkeren og til højtalerne. Jeg havde husket at omdøbe indgangen til ssp på ML'en så der skulle i teorien ikke være nogen problemer. På dette tidspunkt er surround receiveren tilsluttet lysnettet, men power knappen på den er ikke tændt.

Så tænder jeg for ML og min effektforstærker og med det samme kommer der en temmelig høj white noise ud af den højre højttaler, ikke skadelig højt men sådan omkring samtaleniveau højt.

Den venstre højttalere knurrer en smule nok til at man kan høre det i lyttepositionen. Hmmm, underligt tænker jeg, men det kan jo være noget med jord osv. Så jeg frakobler alt surrounden og tænder for ML og effektforstærkeren. Og lyden er der sgu stadig væk. Hmmm, kobler alting tilbage til nøjagtigt hvor det var før jeg begyndte at rode med surroundelene, og støjen er der stadigvæk.

Begynder så at koble de enkelte apparater fra en for en. Og til sidst finder jeg ud af at det er MLen som producerer white noise i den højre højttaler. Meeeen når kun effektforstærkeren er koblet til og alt andet er frakoblet (også fra lysnettet) er der nu i begge højttalere den knurre lyd som før kun var i den venstre højttaler, og den er altså så højt så den med lethed kan høres fra lyttepositionen, og i det øjeblik jeg tænder for ML'en er white noisen der igen.

Er der nogen som har nogen som helst idé om hvad i alverden der er sket og hvad der er galt nu?

winter
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 September 2003
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 10 Marts 2006 kl. 21:04 | IP-adresse registreret  

Printet maaske.

Til top Vis winter's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af winter

Jesper Juul
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 10 Marts 2006 kl. 21:10 | IP-adresse registreret  

Ja det kunne det være, men hvordan i alverden kan det ske? Og jeg undrer mig bare ret meget over at det er to "forskellige" fejl der optræder alt efter om ML'en er sluttet til eller ej.

winter
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 September 2003
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 10 Marts 2006 kl. 21:14 | IP-adresse registreret  

Hvad med uren strom? Brummede din ML'er?
Til top Vis winter's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af winter

Jesper Juul
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 10 Marts 2006 kl. 21:18 | IP-adresse registreret  

Ikke sikker på hvad du mener, hvis ML forforstærkeren er tilsluttet effektforstærkeren og ikke er tændt, men bare på standby er der stadig white noise i den højre højttaler.

hifijan
Lukket konto
Lukket konto
Dobbeltprofil!

Bruger siden: 06 April 2005
Lokalitet: Sydsjælland
Sendt: 11 Marts 2006 kl. 16:56 | IP-adresse registreret  

Hej Jesper...

Jeg havde jo et lignede problem på mit surroundgrej, og det blev løst ved at gi' surroundgrejet stel med et stk. lampeledning fra en kabinetskrue på surroundreceiveren og DVD'en til stel skruen på Pre NB1'eren

mvh. Jan

Rega Planar 5
Dali Euphonia MS4
Thule Spirit TU150 DAB/FM
Nakamichi LX-5 cass
Denon AVR-3803
Denon DVD-A11
Panasonic NV-HS900
Dali Rear 0.8
Til top Vis hifijan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hifijan

Jesper Juul
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 Marts 2006 kl. 19:04 | IP-adresse registreret  

Hej Jan

Jeg så godt dit indlæg, meeen problemet er at der også er en del knurren når kun effektforstærkeren er tilsluttet og bliver meget værre når jeg tilslutter ML'en især i højre kanal er den helt gal. Så jeg tror jeg må sende ML til rep.

Og så lige finde ud af hvorfor effekten støjer mere end den plejer. Det sjove er at jeg nu har tilsluttet min surround receiver direkte til effekten og når surround receiver er tændt så er effektblokken helt stille, men når jeg så slukker surround receiveren så knurrer det i højtalerne igen.

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes