| Forfatter |
|
lars ole Branchemedlem

Hornslet Cabinets
Bruger siden: 16 November 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 210
|
| Sendt: 11 Marts 2006 kl. 17:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej allesammen....
Så er tiden inde til at finde en effektblok til mine B&W 803 Nautilus.... Mit budget ligger på 8000-10000, er åben for næsten alle forslag!!! glæder mig til at hører fra jer __________________ B&W Nautilus bio...
|
| Til top |
|
| |
Mercury Forum Bruger

Bruger siden: 25 Januar 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 2172
|
| Sendt: 11 Marts 2006 kl. 17:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Alle de gange jeg har lyttet til bw-højtalere har jeg siddet og ønsket mig noget som kunne få dem til at få lidt sjæl. i klubben har jeg lyttet på holfi, nad, lyngdorf og classe. Alle disse sammensætninger har haft en meget teknisk klangkarakter, der manglede simpelthen den dær nærhed, eller intimitet om man vil. Hvis jeg havde disse højtalere og besluttet mig for at beholde dem ville jeg prøve at se mig om efter et rørtrin som kunne magte dem.
Grunden til at jeg skriver her er at jeg også hørte de gode gamle Lectron effekttrin som jeg mener at huske drev et par ret så ineffektive gamle Audio-Static elektrostater meget flot.
I øjeblikket er der en som har en 60'er til salg. Måske er denne combo et match made in heaven, ved det ikke.
mvh A
|
| Til top |
|
| |
98oktan Forum Bruger

Bruger siden: 24 Januar 2005 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 105
|
| Sendt: 11 Marts 2006 kl. 18:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg kører med en rotel rb1090 , den spiller rigtigt godt på mine 802ér. det er en gang imellem sådan en effekt til salg for ca 10000..
jeg har ikke hørt b&w med rørforstærker , men jeg tvivler på at de kan levere hvad der skal til da b&w er meget tunge at trække.
|
| Til top |
|
| |
Fox1 Forum Bruger

Bruger siden: 08 Marts 2006 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 21
|
| Sendt: 11 Marts 2006 kl. 18:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
98oktan skrev:
|
jeg kører med en rotel rb1090 , den spiller rigtigt godt på mine 802ér. det er en gang imellem sådan en effekt til salg for ca 10000..
jeg har ikke hørt b&w med rørforstærker , men jeg tvivler på at de kan levere hvad der skal til da b&w er meget tunge at trække.
|
|
|
Mange rør forstærker er meget stærker end den Rotel 1090 , så prøv det og du vil opleve noget du ikke trode var rigtig .
__________________ Krell/ML udstyr .
|
| Til top |
|
| |
lars ole Branchemedlem

Hornslet Cabinets
|
| Sendt: 11 Marts 2006 kl. 20:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Træmanden Forum Bruger

Bruger siden: 30 Januar 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 153
|
| Sendt: 12 Marts 2006 kl. 00:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg kan kun tilslutte mig de øvrige der foreslår et rørtrin , det vil kunne bidrage med en krop og varme der ville matche perfekt til B&W
|
| Til top |
|
| |
rattanhuset Forum Bruger

Bruger siden: 09 Juni 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 4050
|
| Sendt: 12 Marts 2006 kl. 00:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
lars ole skrev:
| hva med Thule eller Linn.... kunne disse også bruges!!! |
|
|
Linn dur i alle tilfælde ikke til dem, det har jeg prøvet på et tidspunkt og det var synd for begge dele imo
|
| Til top |
|
| |
brian-s Forum Bruger

Bruger siden: 07 Marts 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 253
|
| Sendt: 15 Marts 2006 kl. 12:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvad med evt. noget fra Electrocompaniet?
Jeg hørte en gang et setup med de helt store Nemo blokke på et sæt 801Nautilus. Det lød fedt.. Varme, sjæl og fantastisk punch..
Electrocompaniet har flere fede trin (min mening) der er til at betale.
|
| Til top |
|
| |
Classe Forum Bruger

Bruger siden: 29 Juli 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 387
|
| Sendt: 15 Marts 2006 kl. 14:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du skal vælge noget som kan give masser af strøm da dine Nautilus er svære at trække. Jeg spiller med de store ML 436 monoblokke. De gør det fint, men er desværre nok lidt over dit budget (60K stykket).
Men jeg ville foreslå en brugt ML 331 som et godt bud.
Jeg kan godt selv lide Nautilus og ML kombinationen, men det er jo en smags sag.
Thule ville jeg ikke vælge da den ikke er strømstærk nok til nautilus serien. Den mister kontrollen over højtaleren når der bare skal skrues en lille smule op.
|
| Til top |
|
| |
lars ole Branchemedlem

Hornslet Cabinets
|
| Sendt: 15 Marts 2006 kl. 17:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
tror i denne her ville kunne du???
LYNGDORF AUDIO SDA2175 effektforstærker __________________ B&W Nautilus bio...
|
| Til top |
|
| |
music 4 all Forum Bruger

Bruger siden: 20 Februar 2004 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1467
|
| Sendt: 15 Marts 2006 kl. 17:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
lars ole skrev:
|
tror i denne her ville kunne du???
LYNGDORF AUDIO SDA2175 effektforstærker
|
|
|
kører selv pt tact s 2150(fuld digital og ikke semi som 2175) sammen med 804N og har gjort det i en måned syntes ikke det er sagen,så var min gamle classe' bedre,men det kan jo også være at min classe' cdp 10 ikke leverer varen som drev,bruger supra trico.
|
| Til top |
|
| |
Knoxville Forum Bruger

Bruger siden: 30 April 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1708
|
| Sendt: 15 Marts 2006 kl. 17:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har også hørt ML og B&W 802 - det fungerede fint, så 331 eer nok ikke helt af vejen....
Men Classe er også godt, dog har de mindre af deres trin nok ikke helt styr nok på bunden...
Parasound's større modeller er også et godt bud tror jeg.... der er en til salg pt. hvor der nok kan handles lidt.... __________________ Med Venlig Hilsen
|
| Til top |
|
| |
hifijan Lukket konto

Dobbeltprofil!
Bruger siden: 06 April 2005 Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline Indlæg: 784
|
| Sendt: 16 Marts 2006 kl. 19:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej....
Jeg ville nok gå efter en brugt Holfi... enten Holfi Power 150, eller Holfi Power NB250... har selv NB250'eren og er vildt godt tilfreds...
mvh. Jan __________________ Holfi Pre NB1 S.E.
Holfi Power NB250
Lyngdorf CD-1
Rega Planar 5
Dali Euphonia MS4
Thule Spirit TU150 DAB/FM
Nakamichi LX-5 cass
Denon AVR-3803
Denon DVD-A11
Panasonic NV-HS900
Dali Rear 0.8
|
| Til top |
|
| |
rattanhuset Forum Bruger

Bruger siden: 09 Juni 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 4050
|
| Sendt: 16 Marts 2006 kl. 19:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
hifijan skrev:
|
Hej....
Jeg ville nok gå efter en brugt Holfi... enten Holfi Power 150, eller Holfi Power NB250... har selv NB250'eren og er vildt godt tilfreds...
mvh. Jan
|
|
|
Hej Jan den spiller også rigtig godt, og er forresten fin til B&W synes jeg
|
| Til top |
|
| |
Jørgen Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 02 April 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 355
|
| Sendt: 17 Marts 2006 kl. 10:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg ville satse på Classé, da B&W producere deres højttalere med disse forstærkere. I dit tilfælde skulle det jo så være brugt. Ellers kan du gøre det samme som mig... købe en brugt Nakamichi PA7EII. Den har en varm og fyldig klang og næsten uendelige effekt resouser. Den bygger på Threshold STASIS princippet.
|
| Til top |
|
| |
Præsten Forum Bruger

Bruger siden: 10 Februar 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 2063
|
| Sendt: 17 Marts 2006 kl. 10:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg hørte N804S (eller var det 803S?) på en af Regas integrerede forstærkere forleden. Det gjorde den rigtig godt med vinyl, og det var faktisk første gang jeg har hørt en Nautilus højttaler spille god bas! Så måske Rega er en ide, evt deres Exon monoblokke?
/Præsten __________________ 2A = 101010
DEQX-bruger/supporter
Undervands-Rugby
Præstens OB1
|
| Til top |
|
| |
e-type Forum Bruger

Bruger siden: 17 November 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 274
|
| Sendt: 17 Marts 2006 kl. 11:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hejsa
Jeg har det sådan lidt med alle de her indlæg, at de bedste svar får man fra nogen der gennem længere tid selv har brugt f.eks. højttalere som dine Nautilus 803'ere. Hvis du ikke allerede har en smagsmæssig holdning til f.eks. rør kontra transistorer, så ud med nogle kendte skiver og få et 1.hånds indtryk. Hos en seriøs forhandler låner du så måske et eksemplar fra begge sider - for det her er smagsreligion så det basker. Hjemme hos dig selv kan du så træffe din første beslutning om det ene eller andet. Herefter skal du finde noget med store strømevner.
På mine B&W Nautilus er mine erfaringer at der skal strøm til. Jeg har erfaringer med at det kan leveres af Vincent, Gamut, Sunfire, Carver og ML. Mit valg faldt på ML, men det kan blive vanskeligt at finde en brugt ML'er i det prisleje du taler om, så jeg vil give en af de andre ret i, at Nacamichi også er kendt som strømleverandører.
Husk nu at bruge noget tid på det her. Får du fundet noget som rammer din smag, så kan du kaste dig over at nyde det der kommer ud af Nautilus'erne.
Held og lykke med jagten.
|
| Til top |
|
| |
chillipepper Forum Bruger

Bruger siden: 14 Marts 2006 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 215
|
| Sendt: 17 Marts 2006 kl. 19:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
hej
jeg er også på jagt efter noget forstæker til et par 804 :-) jeg var inde og høre lidt COPLAND men desvære havde de ingen B&W som jeg kunde høre det på :-( men det lød godt.......
mvh
chillipepper
|
| Til top |
|
| |