Tilbage til HIFI4ALL.DK 20. juni 2026 | 04:06   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Analog lyd
 HIFI4ALL Forum : Analog lyd
Emne Emne: Vinylklub Sjælland - møde 12. marts (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
janils
Branchemedlem
Branchemedlem
Pladespilleren.dk

Bruger siden: 02 Januar 2004
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Sendt: 12 Marts 2006 kl. 21:39 | IP-adresse registreret  

Denne solbeskinnede men kolde søndag var vi 8 medlemmer fra Vinylklub
Sjælland der mødtes i Sorø. Medlyd stod for underholdningen med masser
af god musik og spændende udstyr.

Mange flere billeder og tekst på min hjemmeside:
http://www.soundimage.dk/
(klik p det øverste nyeste link under "Last updates/Sidste opdateringer")

Administrator
Administrator gruppe
Administrator gruppe

Bruger siden: 25 Januar 2003
Lokalitet: København
Sendt: 12 Marts 2006 kl. 21:42 | IP-adresse registreret  

Ser herligt ud!

Kan man få oplyst hvad det er vi ser på billedet?

Edit: linket fortæller vist lidt mere: http://www.soundimage.dk/DANSK/Vinyltraef%20marts06.htm
Til top Vis Administrator's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Administrator Besøg Administrator's Websted

janils
Branchemedlem
Branchemedlem
Pladespilleren.dk

Sendt: 12 Marts 2006 kl. 21:55 | IP-adresse registreret  

Pladespilleren er en Rega P7 med London pick-up (hed tidligere Decca). Forforstærker og de 2  montrin er fra amerikanske Hyperion - 2 x 16 Watt Single ended triodekoblede KT88 som drev de fanske JMR højttalere. De små sorte bokse er en MC/RIAA del fra Heat.

Kablerne er fra Eichmann samt JMR.

Haugaard
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 Juli 2005
Lokalitet: Fyn
Sendt: 12 Marts 2006 kl. 22:47 | IP-adresse registreret  

Det lyder til i har haft en god dag Janils. Har i prøvet at sammenligne lyden mellem det trekantede og det firkantede Lack bord ?

Haugaard

Til top Vis Haugaard's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Haugaard Besøg Haugaard's Websted

janils
Branchemedlem
Branchemedlem
Pladespilleren.dk

Sendt: 12 Marts 2006 kl. 23:08 | IP-adresse registreret  

Nej desværre Haugaard. Der var rigeligt med andre ting vi skulle igennem. Faktisk blev jeg nødt til at forlade mødet inden vi havde været alt igennem - surt! Og ud af de mere end 100 LP fik vi kun hørt et par håndfulde. Sådan er det, når der også skal være tid til lidt snak.

razz5000
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 Marts 2006
Lokalitet: Odense
Sendt: 12 Marts 2006 kl. 23:12 | IP-adresse registreret  

janils skrev:
Denne solbeskinnede men kolde søndag var vi 8 medlemmer fra Vinylklub
Sjælland der mødtes i Sorø. Medlyd stod for underholdningen med masser
af god musik og spændende udstyr.

Mange flere billeder og tekst på min hjemmeside:
http://www.soundimage.dk/
(klik p det øverste nyeste link under "Last updates/Sidste opdateringer")

Kan den også lave kaffe?

Til top Vis razz5000's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af razz5000

Haugaard
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 Juli 2005
Lokalitet: Fyn
Sendt: 12 Marts 2006 kl. 23:14 | IP-adresse registreret  

janils skrev:

Nej desværre Haugaard. Der var rigeligt med andre ting vi skulle igennem. Faktisk blev jeg nødt til at forlade mødet inden vi havde været alt igennem - surt! Og ud af de mere end 100 LP fik vi kun hørt et par håndfulde. Sådan er det, når der også skal være tid til lidt snak.

Kender det godt Janils. Man skal lige høre det nummer - og så det nummer - og så skal man hente børnene . Men hvad, det er altid godt (og dyrt!) med nye input

Haugaard

Til top Vis Haugaard's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Haugaard Besøg Haugaard's Websted

janils
Branchemedlem
Branchemedlem
Pladespilleren.dk

Sendt: 12 Marts 2006 kl. 23:48 | IP-adresse registreret  

razz5000 skrev:

Kan den også lave kaffe?

Hvilken en af dem?? 

Sidst jeg checkede, var det kun nymodens digitale produkter med indbygget MP3 afspiller, der også kunne lave kaffe!

Dr. Lyd
Lukket konto
Lukket konto
Abitz Audio. Lukket efter eget ønske.

Bruger siden: 15 Januar 2006
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 13 Marts 2006 kl. 00:25 | IP-adresse registreret  

Wow...ser spændende ud....nydelige ting...det er altid hyggeligt at samles og høre noget god musik.....bor selv i området.....
Til top Vis Dr. Lyd's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Dr. Lyd

Guests
Gæst
Gæst

Ikke registreret bruger

Bruger siden: 25 Januar 2003
Lokalitet: Sjælland
Status: Online
Sendt: 13 Marts 2006 kl. 03:26 | IP-adresse registreret  

Slettet

Venlig hilsen

"dolph"

Til top Vis Guests's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Guests

Nilau
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 December 2003
Sendt: 13 Marts 2006 kl. 12:51 | IP-adresse registreret  

Dr. Lyd skrev:
Wow...ser spændende ud....nydelige ting...det er altid hyggeligt at samles og høre noget god musik.....bor selv i området.....

Ja, det har uden tvivl været hyggeligt - og jeg havde sagt at jeg kom. Desværre var jeg sneet inde på en Sverigestur i minus 30 grader...

Måske næste gang...?

Mvh.

Niels L. (Nilau)

Til top Vis Nilau's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Nilau

janils
Branchemedlem
Branchemedlem
Pladespilleren.dk

Sendt: 13 Marts 2006 kl. 13:02 | IP-adresse registreret  

niklasthedolphi skrev:
Kan der ikke fortælles lidt mere om hvad Vinylklub Sjælland er, hvordan medlemskab fungerer, hvor ofte der mødes og om der evt. er en hjemmeside?

Venligst
"dolph"

Hej Dolph.

Jeg tror nogle af dem der står bag "klubben" lurer og nok melder sig på banen. I princippet var vi blot nogle stykker som mente vi kunne mødes hos hinanden og lytte til lidt god musik på LP'er. Normalt er der altså en 4-5 stykker. Denne dag var der dog "gæster" udefra, så vi måtte finde et lokale med lidt mere plads. 

Hvis ikke du hører fra nogle af dem der "kører" klubben, er du velkommen til at sende mig en mail.

Et kig på Rega armen med Lodon pick-up'en, som vi desværre ikke fik lov til at høre:

Dr. Lyd
Lukket konto
Lukket konto
Abitz Audio. Lukket efter eget ønske.

Bruger siden: 15 Januar 2006
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 13 Marts 2006 kl. 19:14 | IP-adresse registreret  

Nilau skrev:

Dr. Lyd skrev:

Ja, det har uden tvivl været hyggeligt - og jeg havde sagt at jeg kom. Desværre var jeg sneet inde på en Sverigestur i minus 30 grader...

Måske næste gang...?

Mvh.

Niels L. (Nilau)

Ærgeligt ærgeligt Det lyder nemlig som ren råhygge. Det kunne være man skulle ansøge om medlemsskab.....jeg kender da en til der også er nysgerrig ?????

Til top Vis Dr. Lyd's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Dr. Lyd

Aecrewboss
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 Oktober 2004
Sendt: 13 Marts 2006 kl. 19:30 | IP-adresse registreret  

niklasthedolphi skrev:

Kan der ikke fortælles lidt mere om hvad Vinylklub Sjælland er, hvordan medlemskab fungerer, hvor ofte der mødes og om der evt. er en hjemmeside?

Venligst

"dolph"

Hej Dolph

Jeg startede vinylklubsjælland sidste år ,fordi jeg havde købt min første pladespiller, og fordi jeg syntes at det kunne være sjovt at møde andre ligesindede samt lære en masse når man nu er en novice.Der er ikke direkte medlemsskab som sådan ,men vi er vel en 6-8 stykker fast ,hvor vi er tre der har arrangeret det meste.

Formålet med klubben er at høre en masse musik på vinyl,møde hos de forskellige medlemmer,samt tage et emne op hos det pågældene medlem.Det være sig afkobling af pladespiller ,riaa delen,sammenligning af puer ,osv.

Såfremt der er plads ved de kommende arrangementer ,skal vi nok lægge en invitation på siden.Du kan læse mere om hvordan det er gået ved de andre hjemmebesøg  i den oprindelige tråd her http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=23326&K W=sj%E6lland eller her http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=25392&K W=vinylklub+sj%E6lland

mvh

Til top Vis Aecrewboss's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Aecrewboss

R.P.
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 13 Marts 2006 kl. 20:21 | IP-adresse registreret  

jeg kan oplyse at aecrewboss var iniativtageren til denne såkaldte klub, der findes en tråd her på hifi4all, en her på analog, og en i mit anlæg, der er billeder fra den gang det blev holdt hos mig.

Første gang var fremmødte alrune, kentp, r,.p.,og så værten og stifteren aecrewboss.

anden gang var fremmødte alrune, kentp, sund, jhonny, og værten mig r.p.

tredie gang var fremmødte alrune, kentp, sund, nilau, r.p., og værten aecrewboss.

Så har der været en del hygge som egentlig ikke var noget med vinylklubben at gøre, men mere general hifihygge, både vinylklub medlemmer, og andre hifi entusiaster.

aecrewboss er motoren i dette, han indviterer gerne folk til hygge, og også tit, han er en rigtig hifi makker!

Sund og mig, havde snakket meget om at det kunne være sjovt at få nogen til at demo for os, og sund kender jo medlyd godt, og de snakkede om det og bent var med på ideen, herefter gik snakken sund og mig immellem hvor og hvordan vi kunne holde dette, første ide vart jo privat sted, men det blev vi hurtig enige om at ville blive for mast, med ca 10 personer, og en masse grej.

Næste ide var at få vores lokale musiksted musikcafeen i den gamle bigraf gørlev, til at låne os lokaler, men nej det kunne vi ikke for det kumunale da dette ikke var et kulturelt indslag!

Det skal da lige oplyses at både kaseren og formanden for musikcafeen virkelig gerne ville dette, da de naturligvis også gerne ville deltage.

Sund fandt så endeelig et lokale, og så var det bare at indvitere, og jeg skal lige love for at jeg har måtte lokke nogen mange gange, hjælpe med kørelejlighed og diverse, ja det har været et slæb.

oven i det hele er min mail gået i knuder, så det har heller ik gavnet foretagenet.

Der er desuden lavet en adresseliste, som man helt frivilligt bestemmer om man vil være med på.

Der er jo ikke noget desideret medlemskab, kun hygge blandt os der mødes, med vinyl, pu's, pladespillere, måtter, afkobling, tweaks, og alt der bare har lidt med vinyl at gøre.

Til slut vil jer igen sige mange mange tak til de 2 fra medlyd, som ville komme den lange vej for at vise os en masse lækkert grej, samt tak for at de også stod for beværtningen økonomisk, de er også et par sande makkere, med stor entusiasme for deres produkter, jeg er sikker på at alle lærte noget den dag.

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes