| Forfatter |
|
Audio-Kjaer Forum Bruger


Bruger siden: 11 August 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 206
|
| Sendt: 16 Marts 2006 kl. 13:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej... Er der nogen der ved, hvad prisen ca.
burde være for denne:
Ariston RD 40 Jubilee .... efter hvad jeg kan se med org. arm

Mvh. __________________ VINYL ... For the Joy of Music !
|
| Til top |
|
| |
soxen Branchemedlem


Bruger siden: 21 Oktober 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 717
|
| Sendt: 16 Marts 2006 kl. 14:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Afhængig af stand og alder måske 1500,-
__________________ | DIY Audio |
|
| Til top |
|
| |
jkjaers Forum Bruger


Bruger siden: 15 Januar 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2357
|
| Sendt: 16 Marts 2006 kl. 15:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
jep. De plejer at gå for alt mellem 500-1500 hvilket egentligt er billigt
__________________ Venlig hilsen Jesper
"Er du i tvivl? Så gear ned og giv gas"
|
| Til top |
|
| |
Jean M Jarre Lukket konto

Lukket efter eget ønske!
Bruger siden: 03 Oktober 2004 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1148
|
| Sendt: 16 Marts 2006 kl. 15:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Den sidste der blev solgt her på sitet, var i pæn stand og gik for 1200
|
| Til top |
|
| |
evox Forum Bruger

Bruger siden: 17 Februar 2005 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 399
|
| Sendt: 16 Marts 2006 kl. 16:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mener at den kostede 4000.- som ny. Så 1500.- max, da det snart er en 'gammel' svend.(det gør den jo ikke ringere-hvis standen er i orden).
|
| Til top |
|
| |
Audio-Kjaer Forum Bruger


Bruger siden: 11 August 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 206
|
| Sendt: 16 Marts 2006 kl. 18:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Takker for svarene...
Mvh. __________________ VINYL ... For the Joy of Music !
|
| Til top |
|
| |
Træmanden Forum Bruger

Bruger siden: 30 Januar 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 153
|
| Sendt: 16 Marts 2006 kl. 19:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Fin pladespiller til prisen , havde selv en i starten af 80,erne , 3995 vejl.blev de solgt til dengang
|
| Til top |
|
| |
Audio-Kjaer Forum Bruger


Bruger siden: 11 August 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 206
|
| Sendt: 19 Marts 2006 kl. 15:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
OK... Så var de 1K. jeg gav en god * DEAL *
Den ser ret flot ud når man betænker alderen.... > 20 år.
Umiddelbart ser lejet også ud til at have det godt
( tager nogen tid før pladetallerkenen synker til bunds... )
Den er spændende... med hensyn til tweaking, da den er let
at gå til ....ingen bundplade...ta´pladetallerkenen op.... og det hele
er blotlagt !
Poster nogle close up`s senere...
Har selv nogle ideer... men nogen .... der har forslag til forbedringer ?
Mvh. __________________ VINYL ... For the Joy of Music !
|
| Til top |
|
| |
Haugaard Forum Bruger


Bruger siden: 20 Juli 2005 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 924
|
| Sendt: 19 Marts 2006 kl. 15:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Kjaer,
Tillykke med din nye Ariston. Det duer desværre ikke at du linker til et billede på dit eget c drev. Du må finde et sted at uploade dine billeder.
Haugaard
|
| Til top |
|
| |
Audio-Kjaer Forum Bruger


Bruger siden: 11 August 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 206
|
| Sendt: 19 Marts 2006 kl. 16:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Haugaard...
Har linket 2 foto`s i denne tråd.... De kan altså ikke ses...
kun af mig ?
Troede at når jeg gik ind i mine filer.... og åbnede med Explorer
og tog kopien derfra... at det skulle virke !
Mvh.
__________________ VINYL ... For the Joy of Music !
|
| Til top |
|
| |
Træmanden Forum Bruger

Bruger siden: 30 Januar 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 153
|
| Sendt: 19 Marts 2006 kl. 18:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nope billederne virker stadig ikke....
|
| Til top |
|
| |
TaForm Forum Bruger


Bruger siden: 11 Februar 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 95
|
| Sendt: 19 Marts 2006 kl. 18:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Næ, billeder virker ikke når de ligger på brugerens egen Pc...
|
| Til top |
|
| |
Audio-Kjaer Forum Bruger


Bruger siden: 11 August 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 206
|
| Sendt: 20 Marts 2006 kl. 16:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvor kan Jeg oploade mine foto`s til, for
derefter at kopiere dem hertil ??
Mvh. Toni. __________________ VINYL ... For the Joy of Music !
|
| Til top |
|
| |
TaForm Forum Bruger


Bruger siden: 11 Februar 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 95
|
| Sendt: 28 April 2006 kl. 23:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Audio-Kjaer skrev:
|
Hvor kan Jeg oploade mine foto`s til, for
derefter at kopiere dem hertil ??
Mvh. Toni.
|
|
|
www.tinypic.com
http://photobucket.com/
For eksempel, første link er bedst, billeder max 250KB.
John
|
| Til top |
|
| |
Audio-Kjaer Forum Bruger


Bruger siden: 11 August 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 206
|
| Sendt: 29 April 2006 kl. 11:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
TaForm
Takker mange gange .....
Mvh.
__________________ VINYL ... For the Joy of Music !
|
| Til top |
|
| |
Audio-Kjaer Forum Bruger


Bruger siden: 11 August 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 206
|
| Sendt: 29 November 2007 kl. 14:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Angående tonearm ....
Nogen der ved ,om der kan monteres en ....
project 9 carbon eller en af rega/origin live`s modeller
direkte i den oprindelige armbase ,eller det kræver anden
tonearmsbase ??
Mvh. __________________ VINYL ... For the Joy of Music !
|
| Til top |
|
| |
ML_CLS Forum Bruger


Bruger siden: 11 Oktober 2007 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 1187
|
| Sendt: 29 November 2007 kl. 17:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der kunne fås/købes andre arm-boards til RD-40 ...,
bla. et rent "blind board" uden hul, et til SME og så vidt jeg husker et til Linn arme 
En anden ting..., RD-40 fandtes i to udgaver en med en let og en med en tung plade-tallerken på henholdsvis 2.5 og 3.5 Kg ..., den lette var drejet i noget der var langt fra fly kvalitet af aluminium, den tunge var støbt og drejet i en "død" zink legering ..., der var selvfølgelig strammere fjedre til den tunge udgave, resultatet var rent lydmæssigt som nat og dag
Ps. smæk en "plattermatter" måtte på den Jubilee ..., det vil løfte dens ydelse 
|
| Til top |
|
| |
krenzler Forum Bruger


Bruger siden: 20 December 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 5449
|
| Sendt: 29 November 2007 kl. 18:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Den "originale" RD 40 arm hed vist "Enigma" og er utvivlsomt produceret af Jelco. Det er muligt at den har samme data (monteringsafstand etc.) som f.eks. en Linn Basik arm (også lavet af Jelco).
Kan du måle monteringsafstanden? Den er på 211mm for en Linn Basik.
Hvis det er den afstand burde en Pro-ject 9, 9c eller 9cc kunne komme på tale. Alle 3 har en monteringsafstand på 212mm. Hvis hullets diameter da så også passer. Pro-ject bruger en Linn type montering.
Rega har jo en monteringsafstand på 222mm...(Origin Live opgiver 223mm). Og hulstørrelse på 23-24mm.
Enigma @ Analog-Forum.de.
Engelsk Google oversættelse.
Pro-ject 9cc.
Tonearm Database.
RD 40 manual.
Mvh.
|
| Til top |
|
| |
ML_CLS Forum Bruger


Bruger siden: 11 Oktober 2007 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 1187
|
| Sendt: 29 November 2007 kl. 18:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Krenzler har fuldstændigt ret i at armen hed Enigma ...,
som var en alt for billig "skod" arm til RD-40 værket..., armen var/er fuld af resonanser, lederne er alt, alt for tykke til at armen bevæger sig uden modstand og ydermere var det yderst sjældent at pinol'erne var justeret korrekt
Mission's udgave af armen som vises i Enigma @ Analog-Forum.de var klasser! bedre i kvalitet/ydelse 
Ps. det nydelig billed Krenzler har indsat, viser en RD-40 i den tunge udgave
|
| Til top |
|
| |
krenzler Forum Bruger


Bruger siden: 20 December 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 5449
|
| Sendt: 29 November 2007 kl. 18:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det må så være den Mission arm der hed 774 LC (også produceret af Jelco). Endnu en Linn Basik look-alike.
Den spøjse originale Mission 774 arm ser lidt mere interessant ud men den er vist lidt "fiddly" at have med at gøre
Den "brutale" Mechanic ser god ud - lavet af folkene bag Zeta.
Ups! Off-topic.
Mvh.
|
| Til top |
|
| |