Tilbage til HIFI4ALL.DK 25. juni 2026 | 09:39   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Analog lyd
 HIFI4ALL Forum : Analog lyd
Emne Emne: Brænder jeg noget af? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Sir_Golf_Alot
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 01 Februar 2006
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 194
Sendt: 20 Marts 2006 kl. 08:26 | IP-adresse registreret  

Hej

Jeg har et lidt SPECIELT problem, som jeg gerne lige vil høre eksperternes vurdering af.

Jeg har et Philips combi-alt-i-et-anlæg, med DVD , Video , surround-reciever , radio, og med 6 højttalere udgange. DVP5100MVX

Kan jeg bruge den som Video og DVD, MEN UDEN AT TILSLUTTE HØJTTALERE, uden at brænde noget af?

Tænkte på følgende setup:

Fra Philips => TV: Scart1 > Scart1

Fra Philips => Denon AVR1306 Surround reciever tilsluttes lyden via COAX kabel.

JH



__________________
SGA
Til top Vis Sir_Golf_Alot's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Sir_Golf_Alot
 
Sportsguitarist
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 22 April 2005
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 167
Sendt: 20 Marts 2006 kl. 08:46 | IP-adresse registreret  

Det er der ingen problemer i, overhovedet...
Til top Vis Sportsguitarist's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Sportsguitarist
 
Sir_Golf_Alot
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 01 Februar 2006
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 194
Sendt: 20 Marts 2006 kl. 08:50 | IP-adresse registreret  

Hmm!

Philips'en står vel og afleverer et signal til højttaler-udgangene ( da den jo er en forstærker/reciever ), som disse ikke "slipper af med" hvis der ikke er tilsluttet højttalere!

Kan den godt holde til det?

 

JH



__________________
SGA
Til top Vis Sir_Golf_Alot's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Sir_Golf_Alot
 
Scherer
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 20 September 2004
Lokalitet: Aalborg
Status: Offline
Indlæg: 686
Sendt: 20 Marts 2006 kl. 09:02 | IP-adresse registreret  

Når der ikke er tilsluttet højttalere så bliver den indb. forstærker ikke belastet. Så med mindre det er en kl.a (er det næppe) så er der ikke noget problem.

Evt. kan du vel bare skrue ned til 0 eller mute den.


__________________
MVH Morten
Mit stereo


Til top Vis Scherer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Scherer
 
Sir_Golf_Alot
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 01 Februar 2006
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 194
Sendt: 20 Marts 2006 kl. 09:17 | IP-adresse registreret  

Klasse A det er vist snare klasse Å

Nå men det prøver jeg så i aften.

 

JH



__________________
SGA
Til top Vis Sir_Golf_Alot's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Sir_Golf_Alot
 
McDave
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 03 April 2004
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 208
Sendt: 20 Marts 2006 kl. 09:18 | IP-adresse registreret  

det er lige som at tænde for en stikontakt hvor der ikke er tilsluttet noget.... der sker ingenting og der bruges ikke strøm.

__________________
Mit Grej
Til top Vis McDave's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af McDave
 
RolfeZ
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 16 December 2004
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 292
Sendt: 22 Marts 2006 kl. 22:19 | IP-adresse registreret  

og tænk bare på alle de udgange en forstærker normalt har, som ikke altid er tilsluttet noget - tape out, ekstra pre-out osv.

No problem og i tilfældet combi-mini-anlæg sikkert den bedste løsning

Venligst

RolfeZ



__________________
http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=36401&PN=1
Til top Vis RolfeZ's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af RolfeZ
 
Granholm
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 05 August 2003
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 585
Sendt: 22 Marts 2006 kl. 22:22 | IP-adresse registreret  

Rørforstærkere kan få en nedsmeltning af udganstraffoen hvis den er ubelastet (og andre forstærkere med udgangstraffo!) Men "normale" forstærkere tager ikke skade!

Mvh

Til top Vis Granholm's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Granholm
 
McAllan
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 25 Marts 2004
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 1279
Sendt: 22 Marts 2006 kl. 22:26 | IP-adresse registreret  

Klasse D, derunder diverse Ice Power varianter kan også have problemer.
Personligt har min billige 2*150 w TriPath basseret ingen problemer, men der er eksempler på nogen som er brændt af. I klasse D sidder der nemlig en spole mv. i udgangen til at converterer PWM til analog signal igen og dette er af og til ikke gearet til at være ubelastet - selv uden signal!

Men alm. traditionel klasse A/B og A er ikke noget problem.


__________________
(\_/)       Mvh Morten
(O.o)      Se mit HiFi & Snurre her! (ej opdateret)
(> < )     PPAv2 - DIY bøf-forst.
Til top Vis McAllan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af McAllan
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes