| Forfatter |
|
Prometheus Forum Bruger


Bruger siden: 06 Marts 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 52
|
| Sendt: 21 Marts 2006 kl. 08:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej allesammen,
jeg er på udkig efter nogle nye højtalere og har foreløbig kigget på Dalis Helicon 400 og B&Ws 804s. Jeg vil lige høre om der er nogle kloge hoveder der har andre mulige kandidater? Prisen skal ligge omkring 15.000 kroner pr. højtaler. Rent musikmæssigt vil de blive brugt til alt lige fra klassisk og opera til Kim Larsen, Creedence Clearwater Revival og Metallica.
Håber der er nogen der kan hjælpe.
|
| Til top |
|
| |
jkjaers Forum Bruger


Bruger siden: 15 Januar 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2357
|
| Sendt: 21 Marts 2006 kl. 08:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvad med et sæt Vienna Strauss - de sælget pt i bøg for 30K sættet - kan kun anbefales
__________________ Venlig hilsen Jesper
"Er du i tvivl? Så gear ned og giv gas"
|
| Til top |
|
| |
Prometheus Forum Bruger


Bruger siden: 06 Marts 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 52
|
| Sendt: 21 Marts 2006 kl. 08:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvor kan man købe Vienna Strauss henne?
|
| Til top |
|
| |
sigma6 Udelukket fra forum

Bruger siden: 07 April 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1611
|
| Sendt: 21 Marts 2006 kl. 08:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Prometheus skrev:
| Hvor kan man købe Vienna Strauss henne? |
|
|
Det kan du hos vassagohifi.com eller hifigallery i vejle.
Mvh/ Frank
|
| Til top |
|
| |
Prometheus Forum Bruger


Bruger siden: 06 Marts 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 52
|
| Sendt: 21 Marts 2006 kl. 09:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
hvilken forstærker vil i foreslå til Vienna Strauss?
|
| Til top |
|
| |
sigma6 Udelukket fra forum

Bruger siden: 07 April 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1611
|
| Sendt: 21 Marts 2006 kl. 09:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Prometheus skrev:
| hvilken forstærker vil i foreslå til Vienna Strauss? |
|
|
Hvis du kontakter vassagohifi.com Kan René helt sikkert hjælpe dig mht. både højttalere og forstærker så du får et godt match.
Mvh/ Frank.
|
| Til top |
|
| |
jkjaers Forum Bruger


Bruger siden: 15 Januar 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2357
|
| Sendt: 21 Marts 2006 kl. 13:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Prometheus skrev:
| hvilken forstærker vil i foreslå til Vienna Strauss? |
|
|
Tja, selv spiller jeg med et sæt primare 928 - spiller fint. Det primære er at der er effekt/overskud nok - men det er jo gældende for alle højttalere __________________ Venlig hilsen Jesper
"Er du i tvivl? Så gear ned og giv gas"
|
| Til top |
|
| |
chillipepper Forum Bruger

Bruger siden: 14 Marts 2006 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 215
|
| Sendt: 24 Marts 2006 kl. 22:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
hej
jeg har lige lånt et par 804s fra HFK weekenden over med to sæt ht kabel........ de spiller da bare for fedt :-) jeg skal helt sikkert ned og købe et par i næste uge
mvh
chillipepper
|
| Til top |
|
| |
Spencer Udelukket fra forum


Bruger siden: 25 November 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 6374
|
| Sendt: 24 Marts 2006 kl. 22:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der er et sæt Gallo til salg på KSB også, som er gode allroundere, både til enkel musik og noget med power i.
Det var nok dem jeg ville overveje i første omgang, hvis det var mig. De er også næsten nye, og det lokker jo lidt.  __________________ Blondine-energi løser verdens problemer!
|
| Til top |
|
| |
Haugaard Forum Bruger


Bruger siden: 20 Juli 2005 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 924
|
| Sendt: 24 Marts 2006 kl. 22:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
jkjaers skrev:
| Hvad med et sæt Vienna Strauss - de sælget pt i bøg for 30K sættet - kan kun anbefales |
|
|
Husk også at lytte til VA Beethoven CG. De kan altså en hel masse og så er der flere penge til forstærker, kabler etc.
Haugaard
|
| Til top |
|
| |
tarup 13 Forum Bruger


Bruger siden: 07 Oktober 2005 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 1646
|
| Sendt: 24 Marts 2006 kl. 22:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har ikke hørt Gallo, men at kalde dem for "konevenlige" det er nu lidt en tilsnigelse. Men smag er forskellig, heldigvis.
vh. Henrik __________________ B&W 801, VPI Scout m. transfiguration phoenix PU,EAR riaa, Pass 150 int. amp. Ayre cd, VDH Clearwater dobbelt, yter signalkabeler, Samsung 50"plasma tv. AKG 271.
|
| Til top |
|
| |
Spencer Udelukket fra forum


Bruger siden: 25 November 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 6374
|
| Sendt: 24 Marts 2006 kl. 22:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
tarup 13 skrev:
|
Jeg har ikke hørt Gallo, men at kalde dem for "konevenlige" det er nu lidt en tilsnigelse. Men smag er forskellig, heldigvis.
vh. Henrik |
|
|
Joo - kvinder kan godt lide runde ting, og ting der skinner. 

Ellers er det bare på med frontstoffet (der er en ramme med stof til). __________________ Blondine-energi løser verdens problemer!
|
| Til top |
|
| |
tarup 13 Forum Bruger


Bruger siden: 07 Oktober 2005 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 1646
|
| Sendt: 24 Marts 2006 kl. 23:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Joo - kvinder kan godt lide runde ting, og ting der skinner. 
Hej Spencer, nu skal du ikke generalisere alle kvinder, din teori gælder ikke her i huset 
Har du hørt den spaeker?
vh. Henrik __________________ B&W 801, VPI Scout m. transfiguration phoenix PU,EAR riaa, Pass 150 int. amp. Ayre cd, VDH Clearwater dobbelt, yter signalkabeler, Samsung 50"plasma tv. AKG 271.
|
| Til top |
|
| |
Spencer Udelukket fra forum


Bruger siden: 25 November 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 6374
|
| Sendt: 24 Marts 2006 kl. 23:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
tarup 13 skrev:
| Har du hørt den spaeker?
vh. Henrik |
|
|
Jeg har desværre ikke selv hørt den spille, men læst en del forskellige hysteriske og euforiske anmeldelser af den, samt hørt fra en bekendt som har hørt den spille.
Kan kvinden i huset så heller ikke lide blomster og chokolade ? __________________ Blondine-energi løser verdens problemer!
|
| Til top |
|
| |
tarup 13 Forum Bruger


Bruger siden: 07 Oktober 2005 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 1646
|
| Sendt: 24 Marts 2006 kl. 23:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Spencer skrev:
tarup 13 skrev:
| Har du hørt den spaeker?
vh. Henrik |
|
|
Jeg har desværre ikke selv hørt den spille, men læst en del forskellige hysteriske og euforiske anmeldelser af den, samt hørt fra en bekendt som har hørt den spille.
Kan kvinden i huset så heller ikke lide blomster og chokolade ?
|
|
|
Synes du blomster og chokolade, er runde og skinner? Nej der ved jeg noget der er meget bedre (en d*******ring) __________________ B&W 801, VPI Scout m. transfiguration phoenix PU,EAR riaa, Pass 150 int. amp. Ayre cd, VDH Clearwater dobbelt, yter signalkabeler, Samsung 50"plasma tv. AKG 271.
|
| Til top |
|
| |
tarup 13 Forum Bruger


Bruger siden: 07 Oktober 2005 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 1646
|
| Sendt: 24 Marts 2006 kl. 23:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nå ikke alt det pjat. Jeg tror seriøst at bassen i de speakers lider lidt af metalklang. Og jeg mener virkelig at de er noget af det grimmeste, jeg længe har set.
__________________ B&W 801, VPI Scout m. transfiguration phoenix PU,EAR riaa, Pass 150 int. amp. Ayre cd, VDH Clearwater dobbelt, yter signalkabeler, Samsung 50"plasma tv. AKG 271.
|
| Til top |
|
| |
Spencer Udelukket fra forum


Bruger siden: 25 November 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 6374
|
| Sendt: 24 Marts 2006 kl. 23:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
tarup 13 skrev:
| Nå ikke alt det pjat. Jeg tror seriøst at bassen i de speakers lider lidt af metalklang. Og jeg mener virkelig at de er noget af det grimmeste, jeg længe har set. |
|
|
Ja, hvis man ikke kan lide designet, så er der jo ikke så meget at gøre ved det.
Men hvis man så køber en højttaler som man tror konen/kæresten vil syntes er pæn, og hun så ikke gør... ja, så er der to der er blevet skuffet.
Jeg har faktisk ikke nogen speciel ide om hvordan en højttaler skal se ud, for at kvinder vil syntes om dem. De skal nok bare være meget små (jeg gætter lidt her).
Måske skal de være hvide, som væggene i alle boligprogrammerne på tv ? Der maler de jo alting hvidt.  __________________ Blondine-energi løser verdens problemer!
|
| Til top |
|
| |
Sir Round Forum Bruger


Bruger siden: 19 Januar 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 349
|
| Sendt: 25 Marts 2006 kl. 11:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
For et stykke tid siden hørte jeg på bla. Helicon 400, B&Ws 804 og Vienna. Jeg endte med at købe 3 AudioVector Mi3 Avantgarde. Dem bliver du nød til at lytte på inden du beslutter dig.
|
| Til top |
|
| |
Prometheus Forum Bruger


Bruger siden: 06 Marts 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 52
|
| Sendt: 25 Marts 2006 kl. 12:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
tak for alle de gode råd.. Må hellere komme ud og høre nogen af dem så jeg kan få bestemt mig for hvilken højtalere det skal være.
|
| Til top |
|
| |
jkjaers Forum Bruger


Bruger siden: 15 Januar 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2357
|
| Sendt: 25 Marts 2006 kl. 15:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sir Round skrev:
| For et stykke tid siden hørte jeg på bla. Helicon 400, B&Ws 804 og Vienna. Jeg endte med at købe 3 AudioVector Mi3 Avantgarde. Dem bliver du nød til at lytte på inden du beslutter dig. |
|
|
Hvilke Viennaer?
Min kone får kun diamant når jeg skifter Pickup
__________________ Venlig hilsen Jesper
"Er du i tvivl? Så gear ned og giv gas"
|
| Til top |
|
| |