Tilbage til HIFI4ALL.DK 25. juni 2026 | 23:43   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Analog lyd
 HIFI4ALL Forum : Analog lyd
Emne Emne: Nye højtalere (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Prometheus
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 06 Marts 2006
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 52
Sendt: 21 Marts 2006 kl. 08:37 | IP-adresse registreret  

Hej allesammen,

jeg er på udkig efter nogle nye højtalere og har foreløbig kigget på Dalis Helicon 400 og B&Ws 804s. Jeg vil lige høre om der er nogle kloge hoveder der har andre mulige kandidater? Prisen skal ligge omkring 15.000 kroner pr. højtaler. Rent musikmæssigt vil de blive brugt til alt lige fra klassisk og opera til Kim Larsen, Creedence Clearwater Revival og Metallica.

Håber der er nogen der kan hjælpe.

Til top Vis Prometheus's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Prometheus
 
jkjaers
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 15 Januar 2004
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 2357
Sendt: 21 Marts 2006 kl. 08:42 | IP-adresse registreret  

Hvad med et sæt Vienna Strauss - de sælget pt i bøg for 30K sættet - kan kun anbefales

__________________
Venlig hilsen Jesper

"Er du i tvivl? Så gear ned og giv gas"
Til top Vis jkjaers's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jkjaers
 
Prometheus
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 06 Marts 2006
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 52
Sendt: 21 Marts 2006 kl. 08:43 | IP-adresse registreret  

Hvor kan man købe Vienna Strauss henne?
Til top Vis Prometheus's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Prometheus
 
sigma6
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum


Bruger siden: 07 April 2003
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 1611
Sendt: 21 Marts 2006 kl. 08:48 | IP-adresse registreret  

Prometheus skrev:
Hvor kan man købe Vienna Strauss henne?

Det kan du hos vassagohifi.com eller hifigallery i vejle.

 

Mvh/ Frank

 

Til top Vis sigma6's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af sigma6
 
Prometheus
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 06 Marts 2006
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 52
Sendt: 21 Marts 2006 kl. 09:00 | IP-adresse registreret  

hvilken forstærker vil i foreslå til Vienna Strauss?
Til top Vis Prometheus's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Prometheus
 
sigma6
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum


Bruger siden: 07 April 2003
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 1611
Sendt: 21 Marts 2006 kl. 09:23 | IP-adresse registreret  

Prometheus skrev:
hvilken forstærker vil i foreslå til Vienna Strauss?

Hvis du kontakter vassagohifi.com Kan René helt sikkert hjælpe dig mht. både højttalere og forstærker så du får et godt match.

Mvh/ Frank.

 

Til top Vis sigma6's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af sigma6
 
jkjaers
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 15 Januar 2004
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 2357
Sendt: 21 Marts 2006 kl. 13:51 | IP-adresse registreret  

Prometheus skrev:
hvilken forstærker vil i foreslå til Vienna Strauss?


Tja, selv spiller jeg med et sæt primare 928 - spiller fint. Det primære er at der er effekt/overskud nok - men det er jo gældende for alle højttalere

__________________
Venlig hilsen Jesper

"Er du i tvivl? Så gear ned og giv gas"
Til top Vis jkjaers's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jkjaers
 
chillipepper
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 14 Marts 2006
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline
Indlæg: 215
Sendt: 24 Marts 2006 kl. 22:22 | IP-adresse registreret  

hej

jeg har lige lånt et par 804s fra HFK weekenden over med to sæt ht kabel........ de spiller da bare for fedt :-) jeg skal helt sikkert ned og købe et par i næste uge

mvh

chillipepper

Til top Vis chillipepper's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af chillipepper
 
Spencer
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar

Bruger siden: 25 November 2004
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 6374
Sendt: 24 Marts 2006 kl. 22:32 | IP-adresse registreret  

Der er et sæt Gallo til salg på KSB også, som er gode allroundere, både til enkel musik og noget med power i.

Det var nok dem jeg ville overveje i første omgang, hvis det var mig.
De er også næsten nye, og det lokker jo lidt.



__________________
Blondine-energi løser verdens problemer!
Til top Vis Spencer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Spencer
 
Haugaard
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 20 Juli 2005
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Indlæg: 924
Sendt: 24 Marts 2006 kl. 22:39 | IP-adresse registreret  

jkjaers skrev:
Hvad med et sæt Vienna Strauss - de sælget pt i bøg for 30K sættet - kan kun anbefales

Husk også at lytte til VA Beethoven CG. De kan altså en hel masse og så er der flere penge til forstærker, kabler etc.

Haugaard

Til top Vis Haugaard's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Haugaard Besøg Haugaard's Websted
 
tarup 13
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 07 Oktober 2005
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Indlæg: 1646
Sendt: 24 Marts 2006 kl. 22:42 | IP-adresse registreret  

Jeg har ikke hørt Gallo, men at kalde dem for "konevenlige" det er nu lidt en tilsnigelse. Men smag er forskellig, heldigvis.

vh. Henrik



__________________
B&W 801, VPI Scout m. transfiguration phoenix PU,EAR riaa, Pass 150 int. amp. Ayre cd, VDH Clearwater dobbelt, yter signalkabeler, Samsung 50"plasma tv. AKG 271.
Til top Vis tarup 13's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tarup 13 Besøg tarup 13's Websted
 
Spencer
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar

Bruger siden: 25 November 2004
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 6374
Sendt: 24 Marts 2006 kl. 22:57 | IP-adresse registreret  

tarup 13 skrev:

Jeg har ikke hørt Gallo, men at kalde dem for "konevenlige" det er nu lidt en tilsnigelse. Men smag er forskellig, heldigvis.

vh. Henrik

Joo - kvinder kan godt lide runde ting, og ting der skinner.

Ellers er det bare på med frontstoffet (der er en ramme med stof til).



__________________
Blondine-energi løser verdens problemer!
Til top Vis Spencer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Spencer
 
tarup 13
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 07 Oktober 2005
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Indlæg: 1646
Sendt: 24 Marts 2006 kl. 23:02 | IP-adresse registreret  

Joo - kvinder kan godt lide runde ting, og ting der skinner.

Hej Spencer, nu skal du ikke generalisere alle kvinder, din teori gælder ikke her i huset

Har du hørt den spaeker?

vh. Henrik



__________________
B&W 801, VPI Scout m. transfiguration phoenix PU,EAR riaa, Pass 150 int. amp. Ayre cd, VDH Clearwater dobbelt, yter signalkabeler, Samsung 50"plasma tv. AKG 271.
Til top Vis tarup 13's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tarup 13 Besøg tarup 13's Websted
 
Spencer
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar

Bruger siden: 25 November 2004
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 6374
Sendt: 24 Marts 2006 kl. 23:05 | IP-adresse registreret  

tarup 13 skrev:
Har du hørt den spaeker?

vh. Henrik

Jeg har desværre ikke selv hørt den spille, men læst en del forskellige hysteriske og euforiske anmeldelser af den, samt hørt fra en bekendt som har hørt den spille.

Kan kvinden i huset så heller ikke lide blomster og chokolade ?



__________________
Blondine-energi løser verdens problemer!
Til top Vis Spencer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Spencer
 
tarup 13
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 07 Oktober 2005
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Indlæg: 1646
Sendt: 24 Marts 2006 kl. 23:10 | IP-adresse registreret  

Spencer skrev:
tarup 13 skrev:
Har du hørt den spaeker?

vh. Henrik

Jeg har desværre ikke selv hørt den spille, men læst en del forskellige hysteriske og euforiske anmeldelser af den, samt hørt fra en bekendt som har hørt den spille.

Kan kvinden i huset så heller ikke lide blomster og chokolade ?

Synes du blomster og chokolade, er runde og skinner? Nej der ved jeg noget der er meget bedre (en d*******ring)



__________________
B&W 801, VPI Scout m. transfiguration phoenix PU,EAR riaa, Pass 150 int. amp. Ayre cd, VDH Clearwater dobbelt, yter signalkabeler, Samsung 50"plasma tv. AKG 271.
Til top Vis tarup 13's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tarup 13 Besøg tarup 13's Websted
 
tarup 13
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 07 Oktober 2005
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Indlæg: 1646
Sendt: 24 Marts 2006 kl. 23:12 | IP-adresse registreret  

Nå ikke alt det pjat. Jeg tror seriøst at bassen i de speakers lider lidt af metalklang. Og jeg mener virkelig at de er noget af det grimmeste, jeg længe har set.

__________________
B&W 801, VPI Scout m. transfiguration phoenix PU,EAR riaa, Pass 150 int. amp. Ayre cd, VDH Clearwater dobbelt, yter signalkabeler, Samsung 50"plasma tv. AKG 271.
Til top Vis tarup 13's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tarup 13 Besøg tarup 13's Websted
 
Spencer
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar

Bruger siden: 25 November 2004
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 6374
Sendt: 24 Marts 2006 kl. 23:22 | IP-adresse registreret  

tarup 13 skrev:
Nå ikke alt det pjat. Jeg tror seriøst at bassen i de speakers lider lidt af metalklang. Og jeg mener virkelig at de er noget af det grimmeste, jeg længe har set.

Ja, hvis man ikke kan lide designet, så er der jo ikke så meget at gøre ved det.

Men hvis man så køber en højttaler som man tror konen/kæresten vil syntes er pæn, og hun så ikke gør... ja, så er der to der er blevet skuffet.

Jeg har faktisk ikke nogen speciel ide om hvordan en højttaler skal se ud, for at kvinder vil syntes om dem.  De skal nok bare være meget små (jeg gætter lidt her).

Måske skal de være hvide, som væggene i alle boligprogrammerne på tv ?
Der maler de jo alting hvidt.



__________________
Blondine-energi løser verdens problemer!
Til top Vis Spencer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Spencer
 
Sir Round
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 19 Januar 2005
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 349
Sendt: 25 Marts 2006 kl. 11:52 | IP-adresse registreret  

For et stykke tid siden hørte jeg på bla. Helicon 400, B&Ws 804 og Vienna. Jeg endte med at købe 3 AudioVector Mi3 Avantgarde. Dem bliver du nød til at lytte på inden du beslutter dig.
Til top Vis Sir Round's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Sir Round
 
Prometheus
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 06 Marts 2006
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 52
Sendt: 25 Marts 2006 kl. 12:00 | IP-adresse registreret  

tak for alle de gode råd.. Må hellere komme ud og høre nogen af dem så jeg kan få bestemt mig for hvilken højtalere det skal være.
Til top Vis Prometheus's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Prometheus
 
jkjaers
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 15 Januar 2004
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 2357
Sendt: 25 Marts 2006 kl. 15:56 | IP-adresse registreret  

Sir Round skrev:
For et stykke tid siden hørte jeg på bla. Helicon 400, B&Ws 804 og Vienna. Jeg endte med at købe 3 AudioVector Mi3 Avantgarde. Dem bliver du nød til at lytte på inden du beslutter dig.


Hvilke Viennaer?

Min kone får kun diamant når jeg skifter Pickup



__________________
Venlig hilsen Jesper

"Er du i tvivl? Så gear ned og giv gas"
Til top Vis jkjaers's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jkjaers
 

Side af 2 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes