| Forfatter |
|
mortenkongsfelt Forum Bruger

Bruger siden: 12 Marts 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 193
|
| Sendt: 23 Marts 2006 kl. 10:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har følgende setup, men føler at der mangler noget:
Dali 450
NAD 319
NAD C520
Denon DVD-1400
Jeg føler at der mangler lidt... Det skal siges at jeg (desværre) hører meget af mit musik over computeren, så mine cd'er bliver ikke brugt så flittigt i hverdagen.
Jeg lejer lidt med tanker om at udskifte forstærkeren - virker det fornuftigt?
|
| Til top |
|
| |
kyhn Forum Bruger


Bruger siden: 05 Februar 2004 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 3396
|
| Sendt: 23 Marts 2006 kl. 10:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
du mangler...... mere tid
|
| Til top |
|
| |
Jean M Jarre Lukket konto

Lukket efter eget ønske!
Bruger siden: 03 Oktober 2004 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1148
|
| Sendt: 23 Marts 2006 kl. 11:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
mortenkongsfelt skrev:
|
Jeg har følgende setup, men føler at der mangler noget:
Dali 450
NAD 319
NAD C520
Denon DVD-1400
Jeg føler at der mangler lidt... Det skal siges at jeg (desværre) hører meget af mit musik over computeren, så mine cd'er bliver ikke brugt så flittigt i hverdagen.
Jeg lejer lidt med tanker om at udskifte forstærkeren - virker det fornuftigt?
|
|
|
Hvis jeg var dig, ville jeg invisterer i et digitalt lydkort til PCén og så en løs DAC, og så køre det igennem Exact Audio Copy, når du nu bruger PCén til det meste af din musik lytning.
http://www.exactaudiocopy.de/
|
| Til top |
|
| |
kyhn Forum Bruger


Bruger siden: 05 Februar 2004 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 3396
|
| Sendt: 23 Marts 2006 kl. 11:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jean M Jarre skrev:
mortenkongsfelt skrev:
|
Jeg har følgende setup, men føler at der mangler noget:
Dali 450
NAD 319
NAD C520
Denon DVD-1400
Jeg føler at der mangler lidt... Det skal siges at jeg (desværre) hører meget af mit musik over computeren, så mine cd'er bliver ikke brugt så flittigt i hverdagen.
Jeg lejer lidt med tanker om at udskifte forstærkeren - virker det fornuftigt?
|
|
|
Hvis jeg var dig, ville jeg invisterer i et digitalt lydkort til PCén og så en løs DAC, og så køre det igennem Exact Audio Copy, når du nu bruger PCén til det meste af din musik lytning.
http://www.exactaudiocopy.de/
|
|
|
kender du hans setup?
jeg kunne ikke lige se noget om kvaliteten på det lydkort han bruger
|
| Til top |
|
| |
Jean M Jarre Lukket konto

Lukket efter eget ønske!
Bruger siden: 03 Oktober 2004 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1148
|
| Sendt: 23 Marts 2006 kl. 11:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
kyhn skrev:
Jean M Jarre skrev:
mortenkongsfelt skrev:
|
Jeg har følgende setup, men føler at der mangler noget:
Dali 450
NAD 319
NAD C520
Denon DVD-1400
Jeg føler at der mangler lidt... Det skal siges at jeg (desværre) hører meget af mit musik over computeren, så mine cd'er bliver ikke brugt så flittigt i hverdagen.
Jeg lejer lidt med tanker om at udskifte forstærkeren - virker det fornuftigt?
|
|
|
Hvis jeg var dig, ville jeg invisterer i et digitalt lydkort til PCén og så en løs DAC, og så køre det igennem Exact Audio Copy, når du nu bruger PCén til det meste af din musik lytning.
http://www.exactaudiocopy.de/
|
|
|
kender du hans setup?
jeg kunne ikke lige se noget om kvaliteten på det lydkort han bruger
|
|
|
Ja du må da meget undskylde man prøver at hjælpe folk.
Nu skriver han jo hvilket setup han har, udover sit lydkort
Har han et digitalt lydkort med digitalt ud i forvejen, ja så bruger han da bare det.
Der er sku da også altid en der går i små sko, få dig da et liv.
|
| Til top |
|
| |
Sir Round Forum Bruger


Bruger siden: 19 Januar 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 349
|
| Sendt: 23 Marts 2006 kl. 11:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Når meget at dit musik kommer fra computer kunne du måske ha' glæde af en DAC, som også vil give din CD et løft. Formodlig kunne du også bruge at skifte til en lossless codec for det musik du har på computeren.
|
| Til top |
|
| |
kyhn Forum Bruger


Bruger siden: 05 Februar 2004 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 3396
|
| Sendt: 23 Marts 2006 kl. 11:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jean M Jarre skrev:
| Ja du må da meget undskylde man prøver at hjælpe folk.
Nu skriver han jo hvilket setup han har, udover sit lydkort
Har han et digitalt lydkort med digitalt ud i forvejen, ja så bruger han da bare det.
Der er sku da også altid en der går i små sko, få dig da et liv.
|
|
|
 sorry, men det kunne jo være at det var en du kendte!
der findes ret potente lydkort med onboard DAC, så det behøver ikke være der at indsatsen skal være!
Mit bud ville nok være optimering af nuværende opsætning => mere fritid nødvendigt
din slut kommentar springer vi lige henover, den står jo fint alene....
|
| Til top |
|
| |
Spencer Udelukket fra forum


Bruger siden: 25 November 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 6374
|
| Sendt: 23 Marts 2006 kl. 12:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
En god løsning kunne være at rippe med EAC (Exact Audio Copy) og bruge et af de mange lossless-formater; FLAC, APE,WMA-Lossless m.m.
Så kunne man evt. bruge en af de trådløse boxe til overførsel af signal fra PC til anlæg, og dermed have PC'ens støjende strømforsyning adskilt fra anlæggets stelveje.
Der er vist tråde om de boxe her på sitet, men jeg har glemt hvad de hedder.  __________________ Blondine-energi løser verdens problemer!
|
| Til top |
|
| |
AM-E Forum Bruger


Bruger siden: 26 Februar 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2298
|
| Sendt: 23 Marts 2006 kl. 13:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Spencer skrev:
En god løsning kunne være at rippe med EAC (Exact Audio Copy) og bruge et af de mange lossless-formater; FLAC, APE,WMA-Lossless m.m.
Så kunne man evt. bruge en af de trådløse boxe til overførsel af signal fra PC til anlæg, og dermed have PC'ens støjende strømforsyning adskilt fra anlæggets stelveje.
Der er vist tråde om de boxe her på sitet, men jeg har glemt hvad de hedder.  |
|
|
Squeezebox er vist den mest udbredte herinde __________________ "Space. It seems to go on and on forever. But then you get to the end and a gorilla starts throwing barrels at you."
|
| Til top |
|
| |
mortenkongsfelt Forum Bruger

Bruger siden: 12 Marts 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 193
|
| Sendt: 25 Marts 2006 kl. 20:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
mortenkongsfelt Forum Bruger

Bruger siden: 12 Marts 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 193
|
| Sendt: 26 Marts 2006 kl. 12:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Og... trådløs overførelse af musik? Vil det ligefrem gøre lydkvaliteten bedre!?
Squeezabox :S
|
| Til top |
|
| |
R.P. Forum Bruger


Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 972
|
| Sendt: 26 Marts 2006 kl. 14:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvad er det du mangler, det nævner du ik rigtig noget om.
Du har ingen plade spiller, ku det være det.
Tror ik du bliver meget mere glad for en ny forstærker, den er som end nok fin, men det man kommer ind i forstærkeren skal jo også ha en vis kvalitet, og eksvis en dvd afspiller er ik den bedste til cd, her kan der hentes meget.
For mig lyder det med musik fra pc'en ganske skræmmende, det er måske smart, men efter min mening ik særlig vellydende, det er muligt at man kan forbedre med et bedre lydkort, men selv de dyre kort er jo lagt ud så de er yderst kompakte, altså ik ret mange audiofile komponenter.
Desuden er deres tilslutninger af ofte ret ringe kvalitet, gerne minijack, det giver ik ret meget plads til eksotiske kabler. __________________ Med venlig hilsen R.P.
Analoglyd er nu bedst
|
| Til top |
|
| |
kyhn Forum Bruger


Bruger siden: 05 Februar 2004 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 3396
|
| Sendt: 27 Marts 2006 kl. 07:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
mortenkongsfelt skrev:
|
Mere fritid? Hvordan skal den forstås? :) |
|
|

kyhn skrev:
Mit bud ville nok være optimering af nuværende opsætning => mere fritid nødvendigt |
|
|
da det ikke er mange informationer jeg har om det rum/opsætning kan jeg jo ikke være sikker, men umiddelbart "plejer" det at være der hvor indsatsen giver mest pr. krone. Eneste udgift er jo evt. småting til underlag og afkobling.
|
| Til top |
|
| |