Tilbage til HIFI4ALL.DK 27. juni 2026 | 07:31   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Analog lyd
 HIFI4ALL Forum : Analog lyd
Emne Emne: Det svageste led? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
mortenkongsfelt
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 12 Marts 2005
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 193
Sendt: 23 Marts 2006 kl. 10:47 | IP-adresse registreret  

Jeg har følgende setup, men føler at der mangler noget:

Dali 450

NAD 319

NAD C520

Denon DVD-1400

Jeg føler at der mangler lidt... Det skal siges at jeg (desværre) hører meget af mit musik over computeren, så mine cd'er bliver ikke brugt så flittigt i hverdagen.

Jeg lejer lidt med tanker om at udskifte forstærkeren - virker det fornuftigt?

Til top Vis mortenkongsfelt's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mortenkongsfelt
 
kyhn
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 05 Februar 2004
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 3396
Sendt: 23 Marts 2006 kl. 10:49 | IP-adresse registreret  

du mangler...... mere tid

 

Til top Vis kyhn's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kyhn
 
Jean M Jarre
Lukket konto
Lukket konto

Lukket efter eget ønske!

Bruger siden: 03 Oktober 2004
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 1148
Sendt: 23 Marts 2006 kl. 11:02 | IP-adresse registreret  

mortenkongsfelt skrev:

Jeg har følgende setup, men føler at der mangler noget:

Dali 450

NAD 319

NAD C520

Denon DVD-1400

Jeg føler at der mangler lidt... Det skal siges at jeg (desværre) hører meget af mit musik over computeren, så mine cd'er bliver ikke brugt så flittigt i hverdagen.

Jeg lejer lidt med tanker om at udskifte forstærkeren - virker det fornuftigt?

 

Hvis jeg var dig, ville jeg invisterer i et digitalt lydkort til PCén og så en løs DAC, og så køre det igennem Exact Audio Copy, når du nu bruger PCén til det meste af din musik lytning.

http://www.exactaudiocopy.de/

 

Til top Vis Jean M Jarre's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jean M Jarre
 
kyhn
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 05 Februar 2004
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 3396
Sendt: 23 Marts 2006 kl. 11:05 | IP-adresse registreret  

Jean M Jarre skrev:
mortenkongsfelt skrev:

Jeg har følgende setup, men føler at der mangler noget:

Dali 450

NAD 319

NAD C520

Denon DVD-1400

Jeg føler at der mangler lidt... Det skal siges at jeg (desværre) hører meget af mit musik over computeren, så mine cd'er bliver ikke brugt så flittigt i hverdagen.

Jeg lejer lidt med tanker om at udskifte forstærkeren - virker det fornuftigt?

 

Hvis jeg var dig, ville jeg invisterer i et digitalt lydkort til PCén og så en løs DAC, og så køre det igennem Exact Audio Copy, når du nu bruger PCén til det meste af din musik lytning.

http://www.exactaudiocopy.de/

kender du hans setup?

jeg kunne ikke lige se noget om kvaliteten på det lydkort han bruger

Til top Vis kyhn's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kyhn
 
Jean M Jarre
Lukket konto
Lukket konto

Lukket efter eget ønske!

Bruger siden: 03 Oktober 2004
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 1148
Sendt: 23 Marts 2006 kl. 11:07 | IP-adresse registreret  

kyhn skrev:
Jean M Jarre skrev:
mortenkongsfelt skrev:

Jeg har følgende setup, men føler at der mangler noget:

Dali 450

NAD 319

NAD C520

Denon DVD-1400

Jeg føler at der mangler lidt... Det skal siges at jeg (desværre) hører meget af mit musik over computeren, så mine cd'er bliver ikke brugt så flittigt i hverdagen.

Jeg lejer lidt med tanker om at udskifte forstærkeren - virker det fornuftigt?

 

Hvis jeg var dig, ville jeg invisterer i et digitalt lydkort til PCén og så en løs DAC, og så køre det igennem Exact Audio Copy, når du nu bruger PCén til det meste af din musik lytning.

http://www.exactaudiocopy.de/

kender du hans setup?

jeg kunne ikke lige se noget om kvaliteten på det lydkort han bruger

 

Ja du må da meget undskylde man prøver at hjælpe folk.

Nu skriver han jo hvilket setup han har, udover sit lydkort

Har han et digitalt lydkort med digitalt ud i forvejen, ja så bruger han da bare det.

Der er sku da også altid en der går i små sko, få dig da et liv.

 

 

Til top Vis Jean M Jarre's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jean M Jarre
 
Sir Round
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 19 Januar 2005
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 349
Sendt: 23 Marts 2006 kl. 11:11 | IP-adresse registreret  

Når meget at dit musik kommer fra computer kunne du måske ha' glæde af en DAC, som også vil give din CD et løft. Formodlig kunne du også bruge at skifte til en lossless codec for det musik du har på computeren.
Til top Vis Sir Round's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Sir Round
 
kyhn
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 05 Februar 2004
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 3396
Sendt: 23 Marts 2006 kl. 11:20 | IP-adresse registreret  

Jean M Jarre skrev:
Ja du må da meget undskylde man prøver at hjælpe folk.

Nu skriver han jo hvilket setup han har, udover sit lydkort

Har han et digitalt lydkort med digitalt ud i forvejen, ja så bruger han da bare det.

Der er sku da også altid en der går i små sko, få dig da et liv.

 sorry, men det kunne jo være at det var en du kendte!

der findes ret potente lydkort med onboard DAC, så det behøver ikke være der at indsatsen skal være!

Mit bud ville nok være optimering af nuværende opsætning  => mere fritid nødvendigt

din slut kommentar springer vi lige henover, den står jo fint alene....

 

Til top Vis kyhn's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kyhn
 
Spencer
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar

Bruger siden: 25 November 2004
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 6374
Sendt: 23 Marts 2006 kl. 12:56 | IP-adresse registreret  

En god løsning kunne være at rippe med EAC (Exact Audio Copy) og bruge et af de mange lossless-formater; FLAC, APE,WMA-Lossless m.m.

Så kunne man evt. bruge en af de trådløse boxe til overførsel af signal fra PC til anlæg, og dermed have PC'ens støjende strømforsyning adskilt fra anlæggets stelveje.

Der er vist tråde om de boxe her på sitet, men jeg har glemt hvad de hedder.



__________________
Blondine-energi løser verdens problemer!
Til top Vis Spencer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Spencer
 
AM-E
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 26 Februar 2005
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 2298
Sendt: 23 Marts 2006 kl. 13:03 | IP-adresse registreret  

Spencer skrev:

En god løsning kunne være at rippe med EAC (Exact Audio Copy) og bruge et af de mange lossless-formater; FLAC, APE,WMA-Lossless m.m.

Så kunne man evt. bruge en af de trådløse boxe til overførsel af signal fra PC til anlæg, og dermed have PC'ens støjende strømforsyning adskilt fra anlæggets stelveje.

Der er vist tråde om de boxe her på sitet, men jeg har glemt hvad de hedder.



Squeezebox er vist den mest udbredte herinde


__________________
"Space. It seems to go on and on forever. But then you get to the end and a gorilla starts throwing barrels at you."
Til top Vis AM-E's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af AM-E
 
mortenkongsfelt
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 12 Marts 2005
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 193
Sendt: 25 Marts 2006 kl. 20:34 | IP-adresse registreret  

Mere fritid? Hvordan skal den forstås? :)

Jeg har pt. et Creative SoundBlaster Audigy 2 ZS, hvilket jeg da betragter som et udemærket lydkort!

LINK: http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=44279

Til top Vis mortenkongsfelt's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mortenkongsfelt
 
mortenkongsfelt
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 12 Marts 2005
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 193
Sendt: 26 Marts 2006 kl. 12:09 | IP-adresse registreret  

Og... trådløs overførelse af musik? Vil det ligefrem gøre lydkvaliteten bedre!?

Squeezabox :S

Til top Vis mortenkongsfelt's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mortenkongsfelt
 
R.P.
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 972
Sendt: 26 Marts 2006 kl. 14:10 | IP-adresse registreret  

Hvad er det du mangler, det nævner du ik rigtig noget om.

Du har ingen plade spiller, ku det være det.

Tror ik du bliver meget mere glad for en ny forstærker, den er som end nok fin, men det man kommer ind i forstærkeren skal jo også ha en vis kvalitet, og eksvis en dvd afspiller er ik den bedste til cd, her kan der hentes meget.

For mig lyder det med musik fra pc'en ganske skræmmende, det er måske smart, men efter min mening ik særlig vellydende, det er muligt at man kan forbedre med et bedre lydkort, men selv de dyre kort er jo lagt ud så de er yderst kompakte, altså ik ret mange audiofile komponenter.

Desuden er deres tilslutninger af ofte ret ringe kvalitet, gerne minijack, det giver ik ret meget plads til eksotiske kabler.



__________________
Med venlig hilsen R.P.
Analoglyd er nu bedst
Til top Vis R.P.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af R.P. Besøg R.P.'s Websted
 
kyhn
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 05 Februar 2004
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 3396
Sendt: 27 Marts 2006 kl. 07:38 | IP-adresse registreret  

mortenkongsfelt skrev:

Mere fritid? Hvordan skal den forstås? :)

kyhn skrev:
Mit bud ville nok være optimering af nuværende opsætning  => mere fritid nødvendigt

da det ikke er mange informationer jeg har om det rum/opsætning kan jeg jo ikke være sikker, men umiddelbart "plejer" det at være der hvor indsatsen giver mest pr. krone. Eneste udgift er jo evt. småting til underlag og afkobling. 

Til top Vis kyhn's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kyhn
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes