Tilbage til HIFI4ALL.DK 27. juni 2026 | 19:35   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Analog lyd
 HIFI4ALL Forum : Analog lyd
Emne Emne: Luxman 100W klasse A (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
HifiAnton
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 24 Marts 2006
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 1
Sendt: 24 Marts 2006 kl. 16:31 | IP-adresse registreret  

Hej

Jeg har erhvervet mig en Luxman M-05 effektforstærker i meget fin stand. Den spiller fantastisk og efter min mening bedre end meget nyere grej jeg har haft. Jeg er virkelig glad for den. Den tidligere ejer kunne oplyse, at den står helt original. Han nævnte også, at udgangen har været skiftet i forstærkeren en gang tidligere og at dette er normalt, da klasse A trin belaster udgangen mere end AB trin. I den forbindelse vil jeg gerne spørge, om man generelt kan sige noget om levetiden på transistorer i klasse A trin?.

Forstærkeren er udstyret med to store blæsere bagerst (fik oplyst at det er 12cm blæsere), der bidrager til kølingen. De er meget støjsvage og høres ikke på en meters afstand. Jeg fik at vide at det forbedre levetiden meget på helte forstærkeren og ikke kun udgangen.

Venligst

 

 

Til top Vis HifiAnton's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af HifiAnton
 
rattanhuset
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 09 Juni 2003
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 4050
Sendt: 24 Marts 2006 kl. 17:16 | IP-adresse registreret  

Hej Anton

 

Det lyder som en spændende model du har fået fat i dér. Hva er modelnavnet?

 

 

 

 

Til top Vis rattanhuset's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af rattanhuset
 
Henrik300
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 22 Februar 2004
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 3209
Sendt: 24 Marts 2006 kl. 17:20 | IP-adresse registreret  

[QUOTE=rattanhuset]

Hej Anton

 

Det lyder som en spændende model du har fået fat i dér. Hva er modelnavnet?

/QUOTE]

hi hi M-5



__________________
Hilsen Henrik
Til top Vis Henrik300's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Henrik300 Besøg Henrik300's Websted
 
Lax
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 17 August 2005
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 191
Sendt: 24 Marts 2006 kl. 18:08 | IP-adresse registreret  

M-5 er en mindre model på omkring 200W klasse AB. M-05 er et klasse A trin på 100W. Vægten på M-5 kan jeg ikke huske, men M-05 vejer 40kg. Den er sindsyg flot hvis den ellers er velholdt.

 

Til top Vis Lax's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Lax
 
Bond
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 05 Juni 2003
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 619
Sendt: 24 Marts 2006 kl. 19:43 | IP-adresse registreret  

....lige lidt fakta  ......

http://www.thevintageknob.org/LUXMAN/C05M05/C05M05.html 

Bond



__________________
Haves : Bond-babe.....
Ønskes: Flere..!!
Til top Vis Bond's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Bond
 
tonka
Branchemedlem
Branchemedlem
Avatar
Hi-Fi Klubben

Bruger siden: 05 Maj 2003
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 157
Sendt: 24 Marts 2006 kl. 20:24 | IP-adresse registreret  

M-05 er en del af en af de bedste lydoplevelser jeg husker. Jeg høret den for mange år siden på en KT messe i Århus med en tilhørende forforstærker, en kæmpe Thorens Reference pladespiller og BW 808

Tillykke med den



__________________
hilsen Tonka
Til top Vis tonka's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tonka
 
Lax
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 17 August 2005
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 191
Sendt: 24 Marts 2006 kl. 20:30 | IP-adresse registreret  

Bond skrev:

....lige lidt fakta  ......

http://www.thevintageknob.org/LUXMAN/C05M05/C05M05.html 

Bond

Flot side ellers. Det var et meget respekteret sæt på det tidspunkt. Så vidt jeg husker, var det det foretrukne demonstationsmedie hos Fredgaard på Nørreport. I dag kan prisen stadig være ganske høj, hvis det ellers er velholdt.

Som jeg forstår teksten, skulle blæserne sende den varme luft op gemmen toppladen i effektrinnet. Det er ikke korrekt. Den varme luft sendes bagud mens kold luft hentes ned gennem toppladen. Det giver mulighed for at placere f.eks. en forforstærker oven på effekttrinnet uden det bidrager til yderligere temperaturstigninger i såvel forforstærker som effektrin. Det er faktisk samme princip som anvendes i de bedre CPU kølere idag, hvor luften suges væk fra kølepladen for at mindske støjen. I praksis er de da også meget tæt på at være lydløse.

Til top Vis Lax's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Lax
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes