Forfatter |
|
RAZZER Forum Bruger

Bruger siden: 01 Maj 2005 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 803
|
Sendt: 04 April 2006 kl. 20:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej jeg er den ellers glade ejer af en korsun v6 kinesisk klasse a forstærker. Jeg har dog det problem jeg ikke kan bruge pre-out og main på den, for når jeg fjerner klammen som holder forbinder hhv. venstre pre med venstre main og højre pre og main så forsvinder lyden.  Jeg vil nemlig gerne have min sub til at spille med og havde regnet med pre out kunne bruges. Men hvis jeg omvendt feks vælger at kører preout fra min surround reciever og ind i Korsunes main ind så går lyden bare igennem korsunen og jeg kan ikke bruge de andre 5 indgange. ?? Som i kan høre har jeg et problem men det største er nok preout. Jeg tænkte at hvis jeg bare fjernede klammerne og så forbandt hhv højre og venstre main in med hinanden? Håber i kan give et svar mvh Rasmus
|
Til top |
|
|
Spencer Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 6374
|
Sendt: 04 April 2006 kl. 20:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sæt et sæt y-kabler på pre-out, så du tapper lyden, og stadig bruger den indbyggede effektforstærker.
Det må være den enkleste løsning.
__________________ Blondine-energi løser verdens problemer!
|
Til top |
|
|
RAZZER Forum Bruger

|
Sendt: 04 April 2006 kl. 20:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
tak for svar. Kan jeg så stadig bruge volume kontrollen. og skal jeg så forbinde main in med hinanden?
|
Til top |
|
|
l´Blundt Udelukket fra forum

Bruger siden: 20 September 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 905
|
Sendt: 04 April 2006 kl. 20:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hey.
Pre-out fører signalet væk fra effektdelen i forstærkeren, så du kan bruge den som ren forforstærker. Hvis du så vil kan du føre signalet tilbage til din forstærker via main-in og derved også få bruugt effektdelen.
I det scenarie du beskriver skal din sub have main-out(pre), som du så kan føre signalet tilbage til main-in med. Og så har du lyd i højttalerne også. Nogle subs med main-out har et indbygget filter der fjerner alt under en given frekvens, så det virker nogenlunde som hvis du havde kørt højttaler-kablet igennem den.
Håber det var svar nok
Ellers spørger du selvfølgelig bare igen.
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 04 April 2006 kl. 20:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja, når du har y-led på, så styrer volumenkontrollen begge effekttrin samtidig.
De to effekttrin kan faktisk 'se' hinanden, og er for så vidt forbundet til hinanden. Du kan godt lave et y-kabel, der 'tapper' signalet fra det første effekttrin, og sender signalt videre til det næste.
De er jo i princippet forbundet begge to på samme betingelser - altså i parallel. __________________ Blondine-energi løser verdens problemer!
|
Til top |
|
|
RAZZER Forum Bruger

|
Sendt: 04 April 2006 kl. 21:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
DVS jeg skal bruge 2 sub kabler et ned til subben og et tilbage fra subben til forstærkeren. eller skal jeg ikke bruge et sub kabel på tilbagevejen vil det gå ud over lyden. vil hele denne operation ikke gå ud over lyden i den ene kanal? Den ser ud som på billedet
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 04 April 2006 kl. 21:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg ville splitte signalet ved pre out, så et lille kabel går til main in på forstærkeren, og et langt går videre til subben.
Det må være den bedste løsning i dit tilfælde, og giver det korteste kabeltræk.
EDIT: Det er faktisk præcis det jeg gør i mit eget anlæg.
__________________ Blondine-energi løser verdens problemer!
|
Til top |
|
|
RAZZER Forum Bruger

|
Sendt: 04 April 2006 kl. 21:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
altså et y kabel med lang og kort kabel så den ene ene af y kablet går direkte ind i forstærkeren igen og den anden ned til sub
|
Til top |
|
|
RAZZER Forum Bruger

|
Sendt: 04 April 2006 kl. 21:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg tænker nu meget på om lyden vil tage skade af den løsnig. Det er jo et sub kabel som jo ikke er særlig detaljeret i lød.
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 04 April 2006 kl. 21:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
RAZZER skrev:
altså et y kabel med lang og kort kabel så den ene ene af y kablet går direkte ind i forstærkeren igen og den anden ned til sub |
|
|
Ja, lige præcis !
Det bedste er faktisk hvis det er loddet direkte, så man ikke har for mange stik og samlinger. I mit anlæg er der dog samlinger med han- og hunbøsninger på yled, og ekstra kabler på. Det vil jeg måske ændre på engang ved lejlighed, men det fungerer trods alt. __________________ Blondine-energi løser verdens problemer!
|
Til top |
|
|
RAZZER Forum Bruger

|
Sendt: 04 April 2006 kl. 21:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
vil det her gå? supra kabel
|
Til top |
|
|
RAZZER Forum Bruger

|
Sendt: 04 April 2006 kl. 21:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
RAZZER Forum Bruger

|
Sendt: 04 April 2006 kl. 21:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
supras y kabler og så bare vende om . billedet virker desværre ik men det er hos avconnection.dk under højtalerkabler også subwoofer kabler
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 04 April 2006 kl. 21:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du kan bruge to stk. af dette: http://av-connection.com/Functions/ProductDetails.asp?Hierac hyID=420
Så sætter du de to hanstik i hovedforstærkeren, og trækker subsignalet fra 'midten' af y-kablet, på hunbøsningen til din sub, ved hjælp af et phonokabel på hver kanal.
Så skal subwooferen bare have to indgange, og selv summere signalet til mono.
På den måde har du ikke nogen stikbøsninger i signalvejen imellem for- og effektdel på din hovedforstærker.  __________________ Blondine-energi løser verdens problemer!
|
Til top |
|
|
Mik112 Forum Bruger

Bruger siden: 16 Marts 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 1946
|
Sendt: 04 April 2006 kl. 21:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Spencer skrev:
Du kan bruge to stk. af dette: http://av-connection.com/Functions/ProductDetails.asp?Hierac hyID=420
Så sætter du de to hanstik i hovedforstærkeren, og trækker subsignalet fra 'midten' af y-kablet, på hunbøsningen til din sub, ved hjælp af et phonokabel på hver kanal.
Så skal subwooferen bare have to indgange, og selv summere signalet til mono.
På den måde har du ikke nogen stikbøsninger i signalvejen imellem for- og effektdel på din hovedforstærker.  |
|
|
Sådan!!! let og enkelt
|
Til top |
|
|
RAZZER Forum Bruger

|
Sendt: 04 April 2006 kl. 21:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
ok altså det specielle split kabel skal sættes i forstærkeren og et i subben og så alm. sub kabel imellem så det bliver Forstærker >---------------------< Sub >og<=split kabel ------=alm sub kabel. Synes det lyder underligt for der kan ikke komme signal tilbage fra subben til forstærkeren
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 04 April 2006 kl. 21:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
RAZZER skrev:
ok altså det specielle split kabel skal sættes i forstærkeren og et i subben og så alm. sub kabel imellem så det bliver Forstærker >---------------------< Sub >og<=split kabel ------=alm sub kabel. Synes det lyder underligt for der kan ikke komme signal tilbage fra subben til forstærkeren |
|
|
Ok, hvis der sidder et delefilter i subben, der skal skære bassen væk fra frontkanalerne, så er der ingen udvej, andet end at sende signalet til subben først, og så tilbage til hovedforstærkeren.
Det er bare en lang omvej, der må påvirke signalet til hovedhøjttalerene temmeligt meget, hvis kablet er langt, og delefilteret af tvivlsom kvalitet.
Jeg troede at subben var 'ekstra', og ikke skulle fjerne dybbassen fra fronterne.
Skal den fjerne den dybe bas fra fronterne, bliver det desværre med lange kabeltræk, men så har du ikke brug for y-kabler. __________________ Blondine-energi løser verdens problemer!
|
Til top |
|
|
RAZZER Forum Bruger

|
Sendt: 04 April 2006 kl. 22:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nej tror jeg forstår du mener sådan her ikke <=============> og ikke sådan >--------<
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 04 April 2006 kl. 22:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
RAZZER skrev:
Nej tror jeg forstår du mener sådan her ikke <=============> og ikke sådan >--------< |
|
|
Du må bruge ord.
Jeg forstår desværre ikke din tegnsætning.  __________________ Blondine-energi løser verdens problemer!
|
Til top |
|
|
KimHRasmussen Forum Bruger

Bruger siden: 14 April 2005 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 756
|
Sendt: 04 April 2006 kl. 22:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har din subwoofer både ind -og udgang?
I så fald kan du benytte 2 alm. signalkabler. Et fra forstærker til sub, og ét retur igen.
På den måde benytter du, udover din subwoofer bliver koblet til, subwooferen som aktivt filter, og de lavere frekvenser bliver filtreret fra til dine primære højtalere.
|
Til top |
|
|