Forfatter |
|
Jacob15 Forum Bruger

Bruger siden: 14 November 2003
Status: Offline Indlæg: 14
|
Sendt: 14 November 2003 kl. 15:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Som overskriften siger har jeg lige fået sådan en forstærker..Så var mit spg. hvad den er værd og om der er nogle der har erfaringer med den??..Jeg fandt den til 1450Dollars fra inde på en hjemme side..Hvad kan den ca inbringe idag??..Den virker 100% og er pæn
|
Til top |
|
|
PINK Forum Bruger

Bruger siden: 01 November 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 354
|
Sendt: 18 November 2003 kl. 18:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Musical Fidelity A1 som er en 20 watt's kl.A forstærker er set et par gange i DBA inden for de sidste par år til 1400-2000 kr.... . Det med x i modelbetegnelsen husker jeg ikke ? A1 udgaven startede på det danske marked omkring 1986.
Prisen på 1450 USD virker som lidt i overkanten hvis ellers A1 og A1-X er samme forstærker, MEN som så ofte før kan priserne på brugt udstyr variere en del fra land til land....
Måske kan andre forklare det med A1 og A1-X ?  __________________ Venlig hilsen Pink
|
Til top |
|
|
LAST Forum Bruger

Bruger siden: 19 September 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 639
|
Sendt: 18 November 2003 kl. 19:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg mener at X'et kom på efter at DEMKO havde kikket på forstærkerne fra Musical Fidelity, fordi de blev MEGET varme.
Jeg kender en der har en A100, den spille også ganske fint. Det eneste problem A1 og A100 har, er at varmen nedsætter levetiden på forstærkerne. Dette lille problem kan dog løses, ved at nedsætte tomgangsstrømmen. __________________ http://www.volbeat.dk
http://www.nationupnorth.com
|
Til top |
|
|
Jacob15 Forum Bruger

|
Sendt: 19 November 2003 kl. 21:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
PINK skrev:
Musical Fidelity A1 som er en 20 watt's kl.A forstærker er set et par gange i DBA inden for de sidste par år til 1400-2000 kr.... . Det med x i modelbetegnelsen husker jeg ikke ? A1 udgaven startede på det danske marked omkring 1986.
Prisen på 1450 USD virker som lidt i overkanten hvis ellers A1 og A1-X er samme forstærker, MEN som så ofte før kan priserne på brugt udstyr variere en del fra land til land....
Måske kan andre forklare det med A1 og A1-X ?  |
|
|
For det første var det nyprisen der var 1450dollars.Regner kun også med at godt sykke under halv pris....jeg er villig til at bytte den til en diskoteks forstærker hvis der er nogle der er intersede..og så er der altså 50watt per kanal
|
Til top |
|
|
Jacob15 Forum Bruger

|
Sendt: 19 November 2003 kl. 21:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er jo engelsk hi-end, Håndlaved..På min er der kun enkelte ridser..Men den spiller 100% godt!!
|
Til top |
|
|
LAST Forum Bruger

|
Sendt: 19 November 2003 kl. 22:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
Jacob15 Forum Bruger

|
Sendt: 20 November 2003 kl. 13:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nogle der er intersede..Jeg er villig til at bytte med al hi-fi og hi-end..Det skal bare sådan ligge i prisklasse med min...Eller bare cool cash
|
Til top |
|
|
Jacob15 Forum Bruger

|
Sendt: 20 November 2003 kl. 16:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Arjj...Det må være nogle der er intersered...Har prøvet at sælge den i et stykke tid...så den går for KUN 3K..Jeg started på 5k..
|
Til top |
|
|
Jacob15 Forum Bruger

|
Sendt: 20 November 2003 kl. 18:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kom nu..Det er engelsk håndlaved hi-end..Der er et par enkelte ridser men ellers spiller den som den skal!!!!!...Jeg Er helt nede på 3k ne.Eller en diskoteks forst.
|
Til top |
|
|
wrong Forum Bruger

Bruger siden: 30 August 2003 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 3644
|
Sendt: 20 November 2003 kl. 18:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Slap af Jacob15
Man skulle jo tro du havde fået at vide den den kun virkede resten af dagen.
Folk skal jo lige nå at læse det inden du begynder at rykke efter interesserede.
Hvis der er nogen altså Men du kunne jo prøve ,køb-salg-bytte, her på siden.
MVH WRONG
|
Til top |
|
|
t_porskjaer Forum Bruger

Bruger siden: 03 Juni 2003 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 131
|
Sendt: 20 November 2003 kl. 18:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jacob, du bør sætte den til salg under køb/salg/bytte i stedet for her på debatforummet.
Jeg kender ikke A1-X, men jeg vil lige byde ind med, at hvis den er sammenlignelig med en A1, så er 3.000 altså en temmelig høj pris. Jeg har set A1'ere gå for mellem 1000 og 1500 kr. - men igen, det er muligt der er tale om en nyere/dyrere/opgraderet model, og i så fald er det selvfølgelig en anden sag.
Thomas
|
Til top |
|
|
Jacob15 Forum Bruger

|
Sendt: 21 November 2003 kl. 20:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
t_porskjaer skrev:
Jacob, du bør sætte den til salg under køb/salg/bytte i stedet for her på debatforummet.
Jeg kender ikke A1-X, men jeg vil lige byde ind med, at hvis den er sammenlignelig med en A1, så er 3.000 altså en temmelig høj pris. Jeg har set A1'ere gå for mellem 1000 og 1500 kr. - men igen, det er muligt der er tale om en nyere/dyrere/opgraderet model, og i så fald er det selvfølgelig en anden sag.
Thomas |
|
|
Hmm..ja ok..Men hvor er det lige at man kan købe en engelsk Hi-end, håndlaved klasse A intergrated ampliefer henne til 1000-1500kr...Det er da chokpris så billig kan den umulig være
|
Til top |
|
|
Jacob15 Forum Bruger

|
Sendt: 21 November 2003 kl. 21:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så er den sat til salg..Så er det jo med at gå ind og købe den
|
Til top |
|
|
Jacob15 Forum Bruger

|
Sendt: 16 December 2003 kl. 22:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
hvaaaa. er der ingen der vil den??
|
Til top |
|
|
Bandit Branchemedlem

Expert Varde
Bruger siden: 18 Oktober 2003 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 91
|
Sendt: 17 December 2003 kl. 00:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har en A-100 stående - jeg regner med at få 1700,- for den, så jakob, du ligger sgu nok lidt i overkanten min ven  __________________
Hifi - For musikkens skyld - ikke omvendt!
|
Til top |
|
|
emilius Forum Bruger

Bruger siden: 11 Juni 2003
Status: Offline Indlæg: 48
|
Sendt: 17 December 2003 kl. 09:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Til jeres oplysning kunne man købe MF 1X for 3995,00 for 15år siden sprit ny, så 3000,- kr for en brugt lyder som meget for meget: Jeg vil sige at en brugtpris på 800,- til 1000,- er meget mere reel.
I øvrigt er det dengang en meget vellydende forstærker, desværre var den ikke specielt driftsikker..
Med venlig hilsen
Emilius
|
Til top |
|
|
soren Forum Bruger

Bruger siden: 25 September 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 114
|
Sendt: 17 December 2003 kl. 10:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så vidt jeg husker lider A1'eren af grel cross-over forvrængning, hvilket ikke ligefrem klæder lyden stort, men jeg kan let tage fejl her.
Men 3kkr. for et produkt med 15år på bagen, eller noget, der ligger tæt ved/over den halve nypris, er nok i overkanten (en sådan fætter skal nok have skiftet lytter i strømforsyningen, da den lider af samme varmeafledede udtørringsproblemer som de gamle Krell effekter). Hvis man kan finde en liebhaver til en sådan effektsvag brødrister, vil et prisleje på op mod 1kkr. nok være mere passende. Det vil være ret relevant at sammenligne prisen med en brugt japaner med samme lydkvalitet.
Engelsk, ja. High-end, tja... __________________ Naturlovene gælder. Om vi forstår dem er noget andet!
Meget af det du tror, du kan høre, er noget, du bilder dig ind. Lad bare være; det er rigtigt!
|
Til top |
|
|
jasc Forum Bruger

Bruger siden: 03 Oktober 2003 Lokalitet: Sjælland
|
Sendt: 17 December 2003 kl. 10:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der er reelt ingen forskel på de to forstærkere. Jeg har begge udgaver - Den ene kanal i min A1 er stået af på grund af overophedning. Hvis man sørger for at lægge en ny gang kølepasta mellem svøb og alublokken hvor transistorerne sidder får man ingen problemer. Den har en strømforsyning der næsten svarer til en moderne 75 watter i AB. Den kører med høj bias men rigtig klasse A kører den ikke!!!!
Lytter kan tørre ud, men da jeg købte min A1-X brugt for 1300 kroner i 2000. Jeg fik den tjekket hos Qualiservice Arne. Han målte lige på den og smed lidt frisk kølepasta på - den har spillet perfekt lige siden - og så kan den holde aftenkaffen varm. Lige nu står den i et skab, da den ikke kan levere effekt nok til mine proac R2.5 - desværre. Jeg bruger nu en MF XA-1 - den lille ovale spille.
Lyden en den gamle A1 er forrygende til prisen hvis man kombinere den med følsomme højtalere - så kan den stadig være et røverkøb - men sørg for at den kan køle. Jeg har i øvrigt solid core højtalerkabel i den - den spiller varmt og musikalsk, men den sovser til gengæld lidt. jeg overvejer i øvrigt at køre udenom forforstærkerdelen, og bruge den som ren effekt til mine diskanter i en biamp.
Jeg vil i øvrigt holde mig langt væk fra de mere strømstærke af slagsen. Kredsløbskonstruktionen er mig bekendt alt for ømskinnet i forhold til hvad den kan levere i watt. jeg har i øvrigt droppet to modstande der sidder på strømforsyningsdelen på foranledning af Qualiservice - forrygende til prisen.
Men skal maks give 14-1500 kroner på et eksemplar i perfekt stand.
http://www.mhennessy.f9.co.uk/mf_a1/
|
Til top |
|
|
LAST Forum Bruger

|
Sendt: 17 December 2003 kl. 10:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Forvræning eller ej, så var lyden da ok (den gang, så vidt jeg husker)
Men en renovering er helt sikker nødvendig. Hvis man selv kan gøre det, kan man få en sød lille forstærker ud af den. Hvis man i samme omgang kan få ned sat tomgangsstrømmen, så kan da god spille et par år endnu.
Man kunne jo også bare bygge den om og bruge den til brødrister eller grill, det kunne da være sjovt når HIFI-vennerne kommer på besøg 
Hilsen LAST __________________ http://www.volbeat.dk
http://www.nationupnorth.com
|
Til top |
|
|
PINK Forum Bruger

Bruger siden: 01 November 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 354
|
Sendt: 19 December 2003 kl. 23:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så LAST har den perfekte løsning, MFA1X High End brødrister for manden som har alt her i livet...Pris kun omkring 5kkr. 
__________________ Venlig hilsen Pink
|
Til top |
|
|